Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

snart kommer lønna inn på kontoen, og jeg tenkte da å investere i noen gode produkter. Nå vet jeg jo at alle har forskjellig hårtyper, men vil gjerne høre deres erfaringer likevel :)

Jeg har brukt Redken all soft og er fornøyd med den. Håret mitt blir mykt og glansfullt. Jeg har halvlangt hår med litt fall i, og håret har dessverre en tendens til å bli tørt og flisete ved bruk av dårlige produkter. Ellers typisk nordisk hår med tynne hårstrå (så kunne godt ha tenkt meg litt mer volum).

Fins det noe alternativ til Redken all soft som kan passe mitt hår? Gjerne en som både pleier godt, og samtidig gir volum. Trenger ikke være Redken, men uansett merke.

Dette gjelder forsåvidt også hårkur. Hva er dine erfaringer, og hva anbefaler du?

På forhånd takk!!! :)

p.s. og grunnen til at jeg spør er at jeg er TOTALT grønn på hårpleie... har funnet ut at det er på tide å ta vare på "tustene" mine, spesielt når jeg sparer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. henger meg på i tråden din jeg, for jeg har ganske likt hår som deg virker det som, bortsett fra at det i tillegg til alt det andre blir fort fett.

Så da blir det spennende å se hva slags forslag som kommer :tommel:

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Om du er blond så er Redken Blonde Glam veldig fin på både farge og nordisk hår. Jeg har også gode erfaringer fra John Frieda sine produkter, i mitt tilfelle Sheer Blonde serien.

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd Redken noen år. Synes Alterna er bedre, så det har jeg brukt ett år nå. Så lukter de kjempegodt!! Men er kanskje litt dyrere enn Redken tror jeg..

Jeg har i alle fall en flaske med shampo, og en balsam (som fungerer som kur også), ser sånn ut:

http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/5203

Så bruker jeg i tillegg stylingprodukter fra Alterna :)

Endret av webgirl
Skrevet

Jeg ville sett litt på Nutritive serien til Kerastase. I den serien er det en balsam/hårkur som heter masquintense. Den er veldig god og jeg føler den gir mye mer enn hva Redken all soft gir. I tillegg så er ikke shampooen i denne serien (bain satin) så dum heller.

Hvis håret ditt er farget så ville jeg snust litt på den grønne serien til Kerastase. Jeg elsker Kerastase cimet anti-usure. Det er en slags balsam/hårkur som er veldig god på slitt hår. Mitt hår som er langt og slitt ble betydelig bedre etter jeg begynnte å bruke denne.

Skrevet

De produktene som Timia anbefaler er kjempegode, men noe som kan gjøre enda mer av seg er Kerastase volumactive :tommelsmil:

Skrevet
De produktene som Timia anbefaler er kjempegode, men noe som kan gjøre enda mer av seg er Kerastase volumactive  :tommelsmil:

Volumeactive er veldig god den også. Mye bedre enn volumshampooen til Redken :)

Skrevet

Disse volumshampooene, er de gode til tørt hår da? Jeg vil gjerne beholde håret mykt slik det er med Redken all soft...

Skrevet
Disse volumshampooene, er de gode til tørt hår da? Jeg vil gjerne beholde håret mykt slik det er med Redken all soft...

Trenger håret ditt mye fukt så er det ikke sikkert at en volumshampoo vil være tingen. Viss du ikke synst Redken all soft tynger håret, så ville jeg heller prøve bain satin og masquintense fra kerastase. De har versioner for både fint og tykt hår. De tynger håret såfall ikke mer enn all soft.

Om du føler håret trenger gjenoppbygging (etter farge eller annen slitasje) så er Kerastase cimet anti-usure noe av det beste jeg har brukt i mitt hår. Da bruker jeg den sammen med kerastase bain satin eller kerastase dermo calm (for sensitivt hodebunn og tørt hår) .

Er håret ditt ikke behandlett så er nutritive serien veldig god (bain satin og masquintense).

Skrevet
Hm.. henger meg på i tråden din jeg, for jeg har ganske likt hår som deg virker det som, bortsett fra at det i tillegg til alt det andre blir fort fett.

Så da blir det spennende å se hva slags forslag som kommer :tommel:

Jeg kan anbefale deg en shampoo fra kerestase som heter Bain divalent, fra spesifique merket deres som fungerer på tørre hårstupper og oljete hårbunn. Funker på mitt hår ivertfall! Finner den på lookfantastic for 170 kr tror jeg det var jeg betalte for den.

Skrevet

Tusen takk jenter for mange gode tips!

Kom gjerne med flere ;)

Skrevet
Jeg kan anbefale deg en shampoo fra kerestase som heter Bain divalent, fra spesifique merket deres som fungerer på tørre hårstupper og oljete hårbunn. Funker på mitt hår ivertfall! Finner den på lookfantastic for 170 kr tror jeg det var jeg betalte for den.

Perfekt! Tusen takk :-D

Skrevet

Tigi Dumblonde serien er super! Balsamen fungerer også som er hårkur.

Eller så er Redken Smooth Down Butter Treat eller Redken All Soft Heavy Cream Super Treatment fantastiske hårkurer! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

lurte på om noen kunne gi meg gode tips på shampoo og balsam, jeg har halvlangt hår med litt fall i, forholdsvis tynt og så er det farget/stripet.

Per i dag bruker jeg L'OREAL PROFESSIONNEL SERIE EXPERT VITAMINO COLOUR som jeg er ganske fornøyd med, men er lyst til å prøve produkter fra Kerastase eller Redken, har dere noen bra produkter å anbefale?

Skrevet

Jeg bruker System Professional, den fungerer veldig bra for meg. Jeg bruker den mot håravfall (1,5 tror jeg det er) og jeg har helt slutta å røyte etter dette. Perfekt for meg :)

Skrevet
Jeg bruker System Professional, den fungerer veldig bra for meg. Jeg bruker den mot håravfall (1,5 tror jeg det er) og jeg har helt slutta å røyte etter dette. Perfekt for meg :)

Jeg er ikke plaget av håravfall, da har du misforstått det jeg skrev ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...