Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har hatt kontakt med en dame i ca et år i et land langt borte. Vi traff hverandre på Internett. Jeg har vært og besøkt henne én gang i to uker. Vi ringer og snakker med hverandre ganske ofte. Hun er den greieste dame man kan tenke seg å få. Hun har veldig mange gode egenskaper, som jeg setter høyt. Og hun elsker meg over alt på jord. Dette er ikke noe jeg bare tror. Det er noe jeg vet. Vi har etter hvert begynt å snakke litt løselig om å gifte oss uten å ha avtalt noe mer konkret. Problemet er bare at jeg har aldri vært forelsket i henne. Jeg er nok glad i henne, men jeg hadde nok kanskje ikke følt det som en katastofe om jeg mistet kontakten med henne heller. Jeg føler liksom ikke at kjemien stemmer perfekt. Hun er livlig og utadvendt, men er veldig sårbar og fintfølende innerst inne. Jeg vet at hele verden hadde rast sammen for henne hvis jeg skulle ha gjort det slutt, både pga. det følelsesmessige, men også pga. at hun i lengre tid har gledet seg til å komme bort fra de fattigslige og kummerlige forholdene hun lever under. Jeg får helt ondt bare av å tenke på det. Jeg tror jeg ville kunne ha det greit sammen med henne hvis hun hadde kommet her til Norge, men det hadde nok ikke vært den helt store kjærligheten. Noen som kan gi meg noen råd?
Gjest Bellatrix Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Om du ikke føler det er den store kjærligheten, bare en grei dame, da bør du ikke gifte deg. Ikke nå i hvert fall.
Gjest Phenomena Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg finner det noe merkelig at man kan elske noen over alt på denne jord etter å ha møtt hverandre èn gang i to uker. Jeg vet i hvilket land hun kommer fra, og hvilken livssituasjon hun er i, men har tanken streifet deg om at hun kan være ute etter et liv i Norge og pengene dine ? Og man gifter seg vel ikke for andres skyld når dine følelser ikke er de rette ? Dere kjenner hverandre ikke, så dette syns jeg du skulle bruke mer tid på å finne ut av før du foretar deg noe i den retning av å gifte deg.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Da synes jeg ikke du burde gifte deg med henne. Du sier at du aldri har vært forelsket i henne. Hva om du ble veldig forelsket i noen andre og følte du opplevde den store kjærligheten etter at dere hadde giftet dere? Du skriver at du føler med henne når det kommer til forholdene hun lever under. Kanskje du har mulighet til å hjelpe henne økonomisk? Tenk gjennom om det å gifte deg med henne er den eneste måten du kan hjelpe henne til å flytte bort eller til å bedre livskvaliteten hennes.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Hei igjen og takk for gode råd. Vi har ringt til hverandre så lenge og ofte at jeg vet han hun virkelig elsker meg og ikke bare er ute etter pengene mine. Hun er nok noe med det minst materialistiske menneske jeg vet om. Min X-kone var nok aldri skikkelig glad i meg. Derfor gikk hun også fra meg. Jeg må være rimelig sikker på å ikke oppleve det igjen. Jeg mener sjansene for at det skal skje med henne er svært små. Jeg er redd for å miste henne, men ...
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Bare det at du spør "Skal jeg gifte meg?" betyr at du ikke skal gifte deg. I hvertfall ikke med det første.
webgirl Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Bare det at du spør "Skal jeg gifte meg?" betyr at du ikke skal gifte deg. I hvertfall ikke med det første. ← Helt enig! Den dagen jeg gifter meg, er det pga at jeg virkelig elsker noen, og vet at dette er mannen i mitt liv. Må jeg innom KG for å søke råd, så har jeg nok truffet feil mann
Cata Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Bare det at du spør "Skal jeg gifte meg?" betyr at du ikke skal gifte deg. I hvertfall ikke med det første. ← Enig i den jeg også. Så lenge du er usikker, så skal du ikke gifte deg. "Er man i tvil, så er man ikke i tvil".
Gjest Saramia Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Nei, du skal IKKE gifte deg om du er usikker og ikke elsker henne. Før eller siden vil dere bli ulykkelige
Gjest Ballerina Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Nei, jeg synes ikke at du skal gifte deg. Hvis man skal gifte seg skal man ELSKE denne personen grenseløst, og man skal ikke minst ha hatt en forelskelse... Som noen andre skrev lenger oppe; hvis du har mulighet til å hjelpe henne økonomisk så hadde jeg gjort det heller. Man gifter seg av lyst, ikke plikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå