Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og det plager deg fordi??

Det høres bare så utrolig ekkelt og harry ut .

Gjest Madam Felle
Skrevet
kveise el. kvise f1 el. m1 (norr kveisa) *finne (II), filipens ha fullt med k-r i ansiktet

Ordet 'stresshud' finnes ikke i Bokmålsordboka. Men kanskje du tenker på en annen form, se nedenfor:
Skrevet (endret)

*sletta nå som meddene har fjernet innlegget over*

Endret av Leya
Gjest Bellatrix
Skrevet
Det heter stresshud !

Jeg får eksem når jeg blir stressa, ikke kviser. :)

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)

Du kan jo bare forandre det norske språket, for det klarer du sikkert så saklig du er. For i det norske språket heter det kviser, og som du ser litt lengre opp finnes ikke stresshud i den norske ordboken.

Endret av Arwen
Skrevet

Det heter ikke "stresshud" iallefall :forvirret: .. det jeg får. Jeg får K V I S E R :):):)

Stresshud du, din lille pingle... Giiiid. Finn deg noe annet å kverulere om.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Hudpleiere bruker ofte uttrykket "stresshud" - da mange får acne av å stresse, men ikke alle får acne av å stresse, det kan komme av allergier,tørrhet, ubalanse, dårlig væskebalanse, bruk av feil produkter, eller dårlig hudpleierutiner. Men de fleste skjønner ikke ordet acne, så da sier vi likevel kviser av og til da. Alle skjønner jo hva kvise betyr!

Endret av Tanita
Skrevet

Stresshud for meg er eksem!

Hormoner = kviser (dessverre)

Skulle ønske jeg ikke hadde disse fordømte hormonene!!!

Skrevet
Hudpleiere bruker ofte uttrykket "stresshud" - da mange får acne av å stresse, men ikke alle får acne av å stresse, det kan komme av allergier,tørrhet, ubalanse, dårlig væskebalanse, bruk av feil produkter, eller dårlig hudpleierutiner. Men de fleste skjønner ikke ordet acne, så da sier vi likevel kviser av og til da. Alle skjønner jo hva kvise betyr!

Eller så kommer de rett og slett pga.... gener

Gjest Tanita
Skrevet

Ja, gener og hormoner også selvfølgelig. :) Kan være mange andre grunner til det også, og ofte er det vanskelig å finne årsaken til det.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet.

Arwen (mod)

Endret av Arwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...