Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt feil ordbok til 500 kr:(. Er visst ikke den vi får lov til å bruke likevel..OGSÅ HAR JEG GREID Å MISTE KVITTERINGEN:( HERLIG!!!!

Hvordan er reglene for dette?Får man byttet til en annen bok/tilgodelapp?Kjøpte den på fredag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp, skjønner for dems del at det er kjipt og urimelig. De kan jo ikke sjekke om boken er brukt eller ikke. Jeg kunne jo brukt den veldig pent..men det har jeg altså ikke gjort. SKulle kjøpe ordbok til eksamen, og vi var usikre på hva som er lovlig til eksamen(også hun somjobber der), så jeg fikk lov til å komme innen 2 dager med kvittering å få igjen pengene. Jeg la kvitteringen i lommeboken sammen med noen andre lapper, men den er nå borte. :sur:

Skrevet

Jeg har ikke fått byttet på noen av Norli'ene i Oslo uten kvittering, men du taper jo ingenting på å prøve. Forklar situasjonen, så kan det hende du er heldig.

Skrevet

Om du betalte med kort, kan du jo ta med deg en kontoutskrift og vise frem den, kanskje?

Skrevet

tror jg glemmer det..betalte seff ikke med kort..akkurat det kjøpet. herlig.

Skrevet

Jeg har fått byttet på Ark flere ganger uten kvittering hvis boken ikke var gammel. Ellers er ofte butikker snille i januar, siden mange må bytte julegaver. Jeg ville prøvd :)

Skrevet

Jeg hører til i Drammen, og der har jeg alltid fått byttet på Norli ihvertfall. Selv om det ikke er etter jul.

Det har hendt jeg har fått bursdagsgavebøker som ikke passer og da har jeg fått byttet. Tror kanskje at jeg ikke har fått igjen 100% pris på de bøkene, men jeg har fått både fått igjen penger og byttet i annet... selv uten kvittering.

Skrevet

jeg har fått byttet et par bøker på ark uten kvittering (og uten byttelapp mener jeg å huske). men på norli har jeg aldri prøvd.

men det skader jo ikke å prøve det

Skrevet

Juridisk sett har du ikke krav til å få boken byttet uten kvittering. Men som andre her påpeker kan det være at butikken vil gjøre et unntak for å hjelpe deg, men det er ikke noe butikken er pålagt å gjøre. Det er til syvende og sist du som må ta ansvar for dine kjøp og kvitteringer...

Skrevet
Juridisk sett har du ikke krav til å få boken byttet uten kvittering. Men som andre her påpeker kan det være at butikken vil gjøre et unntak for å hjelpe deg, men det er ikke noe butikken er pålagt å gjøre. Det er til syvende og sist du som må ta ansvar for dine kjøp og kvitteringer...

Det er jeg fullt klar over, jobber i butikk selv,og hadde du lest innleggene mine hadde du nok også skjønt at jeg er KLAR OVER DETTE.

TIl dere andre: Jeg fikk byttet, dette gikk veldig bra, veldig hyggelig mann i kassen som mente det var null problem. Ordboken kostet 520, så det var jo litt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...