Devana Skrevet 7. januar 2007 #1 Del Skrevet 7. januar 2007 Er det noen nettsider jeg kan titte på hvor det står litt info om medisinstudiealternativene i utlandet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #2 Del Skrevet 7. januar 2007 henger meg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 7. januar 2007 Etter litt leting...ansa.no gir ganske mye info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. januar 2007 #4 Del Skrevet 7. januar 2007 Det er snart tid for Utdanning- og Yrkesmessen igjen, og det er mange utenlandske universiteter som har representanter der. Sjekk her for å finne ut når de er nærmest deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 7. januar 2007 Takk Virvel...kjempebra tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scaphoid Skrevet 7. januar 2007 #6 Del Skrevet 7. januar 2007 Du burde nok forhøre deg med ANSA el før du bestemmer deg for hvor du vil søke. Det kan være lettere å komme inn i utlandet, men vel så tøft om ikke tøffere å fullføre/stå på eksamner. Studere selv i utlandet gjennom NTNU-avtalen, blant mine norske medstudenter så har nesten 50% strøket, og har dermed måtte bruke ekstra år på utdanningen. Kjenner flere som studere i Norge og flere av de påstår at når man først har kommet inn så kommer man gjennom her. Kjempe spennede å få med seg en annen kultur og språk samtidig som man studere, men forhør deg før du bestemmer deg så du ikke kaster bort penger og tid på et useriøst opplegg. Lykke til! Noe info og kontaktpersoner her: http://www.medisinstudent.no/index.gan?id=6059&subid=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 7. januar 2007 Takk for svar scaphoid Jeg er ikke så veldig sikker på at jeg skal studere i utlandet. Bare har det i bakhånd, har hørt det er mye vanskeligere i utlandet enn her i Norge. Hvor studerer du forresten? Jeg tenkte på Skottland, siden jeg faktisk har familie der og vil tilbringe litt tid med dem om jeg først skulle reist til utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scaphoid Skrevet 7. januar 2007 #8 Del Skrevet 7. januar 2007 Australia, universitet som jeg går på tar kun inn studenter på oppkjøpsavtaler. Men det mange universitet der nede som tar inn studenter som kommer på "egenhånd" også. Slenger på noen linker fra mitt andre hjemland: http://www.amsa.org.au/ http://www.medical-colleges.net/medical.htm Skottland høres spennende ut, og ikke så langt fra Norge (kan være bra for hjemlengselen til tider) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå