Gå til innhold

bryllup i england

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi planlegger bryllup i england,men spørsmål er om hvordan foregår papir arbeidet,før bryllup,må jeg kontakte england eller må jeg ordne det her i norge?

vi har noen som ordner ting for oss der,men kan ikke ringe hele tiden(gleder meg sånn :ler: ) så veldig kjekt med kg ;)

noe annet jeg må vite?

Skrevet

hva dere må gjøre avhenger av type bryllup. Er det bryllup i kirke, borgerlig eller i norsk sjømannskirke?

Vi gifter oss borgerlig i England i April.

Vi måtte først dit for å registrere oss. Dette kan gjøre tidligst ett år før vielsen, og senest 14 dager før. For å kunne registrere dere må dere ha oppholdt dere i byen minst 7 sammenhengende dager før møtet med vigsler.

Tidligst 4 måneder før vielsen må dere sende inn papirer til folkeregistret i Norge. Fra folkeregistret får dere en ekteskapsattest, på engelsk, som vises til vigsler i England (kan hende dere også trenger et apostillestempel).

Etter vielsen i England får dere en vielsesattest, og den skal dere møte opp personlig hos folkeregistret og få det godkjent.

Skrevet

TAKK FOR SVAR.

vet du hvor jeg finner all sånn informasjon?

kan være vi skal gifte oss ute med prest?har forestilt meg det,men hørtes ut som mye styr med å reise der først osv.

Skrevet

Jeg har ikke satt meg inn i reglene rundt kirkebryllup i England, men vet at de er strengere/mer konservative der enn i Norge (tror ikke de vier personer som er skilt f.eks.)

Borgerlig vielse, som vi skal ha, kan kun foregå i et lokale som er godkjent. Enten på et kontor på rådhuset, eller på f.eks. et hotell, som vi skal.

De fleste større hotell, og selskapslokaler er godkjente, men det bruker det også å stå på nettsiden til hotellet/lokalet. De fleste har en egen Wedding-side.

Skal dere ha en borgerlig vielse må dere kontakte det lokale kontoret der dere skal gifte dere, og de vil gi dere nærmere informasjon om hva dere må gjøre.

Registrar Office

Ring folkeregistret, så sender de deg de papirene dere trenger i Norge.

Uansett hvordan dere vil gifte dere, vil jeg tro at dere må reise til England minimum en gang før bryllupet, for å ordne med papirer.

Skrevet

takk. ;)

jeg skrev til sjømannskirken,de skrev at vi måtte reise til england å være der en uke,men hvis vi ikke hadde anledning til det så kunne vi gifte oss borgerli her hjemme først.......

fikk adresser i england jeg kunne undersøke,men de vi skal gifte oss hos driver med bryllup så håper de kan litt også......

mye styr ja :ler:

Skrevet
takk. ;)

jeg skrev til sjømannskirken,de skrev at vi måtte reise til england å være der en uke

Ikke nok med at du må være i England en uke, du må faktisk bo i akkurat det distriktet der sjømannskirken ligger. ;)
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det er jo selvfølgelig ikke noe problem å gifte seg i Norge, og ha en sermoni, eller velsignelse i utlandet...

jeg anbefaler forresten sjokoladefontene, hvis dere skal ha selskapet i England :)

Skrevet

hei takk for svar SJOKOLADEFONTENR?NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

mye vi ikke trenger å ordne siden det er familie som driver stedet vi skal være på og at de driver med masse bryllup der. :sjarmor:

men har ringt folkeregister og får sendt papirene

så nå skriver vi mail med de i england hvordan ting foregår....

vi har booket båt og familien er positiv og har lyst til å være med.kjempe kjekt.

håper vi slipper å gifte oss i norge først,holder med å gifte oss en gang :ler:

jeg følger litt med i boken din,oppdatering takk :legrine:

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

nå blir det 2 reiser til england allikevel. :sjenert:

prøvde å ordne at vi kunne gifte oss i norge først,sånn at vi slapp og være i england 8 dager osv. men etter hva jeg hørte så må vi reise uansett.''

tror jeg skal ringe de i morgen.

for ett strengt land......

det er ikke kirke bryllup vi skal ha.

men gjestene er i allefall klar for bryllup der. :sjarmor:

vi også selvsagt :ler: men litt styr først..

Endret av minnimy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...