Millepille Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Eg nettopp anskaffa meg rettetang, men syns det går altfor lang tid å rette heile håret. Det tek ca 1/2 time, og når eg vasker håret kvar morgon, så vert det ganske kjedelig i lengden. Eg har Babyliss rettetang frå El-kjøp som kostea 699,- Er har stilt inn varmen på 180 grader. Eg bruker ikkje varmekrem/stylingprokukt i håret før eg rettar det. Kanskje eg bør kjøpa meg ein varmekrem. Bør dette kjøpast hjå frisør, eller er det bra billigmerker å få tak i?
Gjest gjesta Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 jeg bruker en spray for å beskytte håret, men jeg retter det ikke ut hver dag heller, da det sliter veldig. retter ut pnneluggen og overhåret noen dager innimellom, men bare hele håret en gang i blant. ja det ar litt lang tid om man har mye hår. jeg har en rettetang fra remington som jeg er veldig fornøyd med. jeg vil anbefale deg å ikke bruke den så mye, og bruk en krem eller spray for å beskytte det, en krem kan også hjelpe til med hold.
Gjest -eline- Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Det er stooor forskjell i kvaliteten på slike rettetenger, de som er rimelige tar lengere tid enn de dyrere (type kjøpt hos feks frisør), både med og uten stylingprodukter. Venninna mi har en dyrere rettetang fra GHD, hun retter ut håret mitt på 5-10 minutter og det holder seg rett etpar dager om jeg ikke vasker/bløter det. Selv har jeg en rimeligere tang som kostet rundt 500 kr (fikk den i gave), det tar meg en halvevighet å rette ut håret og det holder seg rett kun en halv kveld og det blir ikke like bra som med tanga til venninna mi. Noe som igjen tilsier at jeg knapt bruker den på annet enn å rette ut luggen. Så konklusjonen er: man bør legge mer penger i produktet om man vil ha en som virkelig fungerer og vil bli brukt.
webgirl Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Har tang fra GA.MA, betalte 1000 kr hos frisør. Var den typen frisøren min brukte da hun rettet ut håret mitt. Synes den er veldig bra. Dersom du investerer i en god rettetang sparer du ikke bare tid, men også håret ditt. Ettersom mange av de rimeligere fra el-kjøp ol, sliter veldig på håret. Men var kanskje litt sent, ettersom du alt har kjøpt deg en tang nå.. Har kjøpt mange ulike kremer/sprayer opp igjennom årene, som skal virke for å få det mer rett/ beskytte varmebehandling. Min erfaring er at det ser finere ut UTEN disse produktene (sikkert trist for håret, men hva gjør man ikke for skjønnheten). Blir gjerne litt tykt og ikke helt rett med spray. Men sist da jeg var på Adam og Eva hadde frisøren noe fra Kerasten, som luktet helt fantastisk, og fikk håret til å bli helt rett. Man har det i med en gang man vasker håret, før du evt føner. Kommer til å kjøpe dette neste gang!
Timia Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Jeg vil anbefale deg, som flere over her har sagt, å kjøpe en skikkelig rettetang. Jeg bruker nå en GHD rettetang som jeg bestilte fra lookfantastic og den er helt super. Da jeg ble rundt 18 år så fikk jeg ufrivillig krøller fra naturen sin side (merkelig fenomen) og jeg har aldri klart å venne meg til dem. Med GHD rettetangen min retter jeg ut håret etter hver gang jeg vasker håret, ca 3-4 ganger i uken. Håret holder seg stort sett rett mellom hver hårvask sålenge jeg ikke er ute i regn. Jeg bruker også en varmebeskyttende spray fra redken som heter heat memory spray og den hjelper på å holde utrettingen i fasong. Om håret likevel skulle krølle seg litt om natten så går jeg fort over overhåret med tangen. Tar bare 1 minutt ca. Jeg hadde aldri klart meg uten rettetangen min. Billige rettetenger fungerer ikke bare for meg.
Millepille Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2007 Hmmm, eg som trudde eg hadde gjort eit godt kjøp, sidan eg kjøpte den dyreste dei hadde på El-kjøp. Dei hadde jo rettetang i alle prisklassar, men eg ville ha ei dyr og skikkeleg.
Timia Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Det er desverre lett å gå i den fella. Jeg har også vært gjennom min del elkjøptanger før jeg invisterte i en dyr en Det er verdt det. Frisøren min anbefalte meg den jeg bruker, men de førte ikke det merket på den tiden så jeg kjøpte på lookfantastic istedet. Nå har de begynnt å få de inn på frisørsalongen også. Jeg deler håret mitt inn i 5 lag ( setter de resterende lagene opp i klyper). Trenger bare å gå over hvert enkelt lag en gang med rettetangen. Bruker ca 5-10 min på å gå over hele håret. Her kan du lese flere reviews av en GHD rettetang: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...UserTemplate/64
GoldenGlow Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Jge bruker Tigi Fashionista serien som er varme beskyttene ,Fashionista Spritz & Shine og Fashionista Smooth & Shine luker kjempe godt, og jeg syntes det er bra produkter Dette står det om produktene på Lookfantastic: Fashionista Spritz & Shine heat safe styler will lock in your shine with a firm but flexible hold. It will help your hair resist the frizzies. Prevents colour fading and damage from external factors such as blow-drying, irons and sun exposure. Fashionista Smooth & Shine heat and iron safe is for fresh, got to touch it, sexy, shiny hair! Thermal and UV protectors will help prevent styling damage from blowdryers or straightening irons. It also helps to keep your colour safe, adds shine and smooths away the frizzies and works as a second day restyler. Men at det gjør håret mye lettere å slette ut, det vet jeg ikke. man får jo kjøpt produkter som gjør det også!
Gjest Borghild Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Hva koster GHD tanga på LF med toll (tull) og alt? Er det riktig type sånn at den kan brukes i norske stikk kontakter? Og er det mulig å få taki kombinert rette og krølltang?
Bex Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Heisann Aller først ville jeg benyttet meg av Elkjøps 30 dagers returrett og levert glattetangen fra Babyliss inn igjen. Om håret ikke blir glatt, har du en god reklamasjonsgrunn! Så ville jeg fulgt opp dennne: http://www.kk.no/php/art.php?id=357609, for GHD har fantastiske rettetenger. Mitt tykke, strie hår blir mykt og glatt på få minutter. Kontakter du kk, får du sikkert vite hvor du får kjøpt GHD i Norge. Endret 8. januar 2007 av Bex
Timia Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hva koster GHD tanga på LF med toll (tull) og alt? Er det riktig type sånn at den kan brukes i norske stikk kontakter? Og er det mulig å få taki kombinert rette og krølltang? ← Fra lookfantastic kommer rettetangen på ca 1100 kr + 24% moms og 70 kr tollgebyr. Grovt regnet så blir dette ca 1434 kr. Rettetangen jeg kjøpte kom med både engelsk og norsk støpsel (Den norske lå inni den engelske). Jeg ville ikke kjøpt en kombinert rette/krøll tang. Da kan du like gjerne kjøpe en billiggreie fra elkjøp. Tviler på at seriøse rettetangmerker har kombitanger. Cancam frisørene selger GHD rettetanger. Endret 8. januar 2007 av Timia
Gjest Borghild Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Takk for svar. Lønner det seg å kjøpe denne i Norge eller på LF? Hva koster den i Norge? Hvor er cancam frisørene? Aldri hørt om kjeden. Jeg må ha en gooood rettetang. Lei av mitt småbølgete hår.
miratira Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 hehe.. jeg kjøpte meg en rettetangt på europris jeg og er super fornøyd.. har halvlangt hår og retter det ut på 5-10 minutter! Det holder seg til neste hårvask.. KJenner mange som har den rettetanga..
Timia Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Takk for svar. Lønner det seg å kjøpe denne i Norge eller på LF? Hva koster den i Norge? Hvor er cancam frisørene? Aldri hørt om kjeden. Jeg må ha en gooood rettetang. Lei av mitt småbølgete hår. ← Jeg vet ikke prisen som cancam har. Du kan skrive en mail til dem å spørre så ser du hva som lønner seg. Mailadressen til cancam er [email protected] Cancam har salonger i oslo, trondheim, molde og ålesund. Mailadresse fjernet Arwen (mod) Endret 8. januar 2007 av Arwen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå