Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover i august, og tenker veldig på kjole.

mest sannsynlig kommer jeg til å kjøpe ny kjole, men jeg tenker også mye på min yndlingskjole som henger i skapet. Den har vært brukt i et påskebryllup en gang tidligere. jeg er veldig glad i den, men vet ikke om den egner seg i sommerbryllup, for den er av fløyel. Blir det heeelt feil (og fryktelig varmt!) på en sommerdag, eller kan den brukes? Den er uten ermer.

Legg gjerne inn linker om dere har tips om lekre kjoler! Jeg er ute etter en lang flott kjole, liker best mørke og kalde farger (blå, grå, burgunder, mm). Er høy og ikke tykk, men ingen sylfide heller (har fått noen barn ja.....). Dvs at jeg godt kan ha relativt glatte kjoler, men ikke noe i lyst sateng som er stram over magen da!!

Må selvsagt matche bruden som skal ha en nydelig offwhite blondekjole i havfruefasong, Pronovias Ideal.

takker og takker for all god hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple
Skrevet

Jeg syns fløyel blir for vinteraktig, så jeg ville sett om jeg fant noe annet. (Fint med en god grunn til å kjøpe ny, fin kjole ;) )

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kan ikke se at det er noe problem. men så er jeg av typen som går med klær jeg liker litt uavhengig av årstidene også, bruker like gjerne en tynn høstjakke på vinteren som på sommeren. Tåler både å føle meg varm og kald ;)

Og jeg synes nå fløyel er såpass pent og elegant at det passer seg i et brylupp uansett. Det er jo verre for dem som kommer i bunad midt på sommeren. Jeg ville iallefall ikke reagert på at noen kom med en slik kjole på sommeren i et bryllup. Tvert imot reagerer jeg heller på de som kommer for lettkledt når de skal pynte seg.

Skrevet
Jeg skal være forlover i august, og tenker veldig på kjole.

mest sannsynlig kommer jeg til å kjøpe ny kjole, men jeg tenker også mye på min yndlingskjole som henger i skapet. Den har vært brukt i et påskebryllup en gang tidligere. jeg er veldig glad i den, men vet ikke om den egner seg i sommerbryllup, for den er av fløyel. Blir det heeelt feil (og fryktelig varmt!) på en sommerdag, eller kan den brukes? Den er uten ermer.

Legg gjerne inn linker om dere har tips om lekre kjoler! Jeg er ute etter en lang flott kjole, liker best mørke og kalde farger (blå, grå, burgunder, mm). Er høy og ikke tykk, men ingen sylfide heller (har fått noen barn ja.....). Dvs at jeg godt kan ha relativt glatte kjoler, men ikke noe i lyst sateng som er stram over magen da!!

Må selvsagt matche bruden som skal ha en nydelig offwhite blondekjole i havfruefasong, Pronovias Ideal.

takker og takker for all god hjelp!!

Kommer veldig an på fargen på den...som forlover er du veldig synlig også. vet du fargene hun skal ha i bryllupet sitt, feks blomster? greit å matche litt :)

Gjest Kitten
Skrevet

Som de over skriver; greit om fargen passer inn litt. Ellers vil jeg tro at fløyel kan bli veldig varmt? tror jeg ville gått for noe lettere, og heller hatt en tynn ullpashmina i varme meg på om det skulle være nødvendig.

Skrevet

Jeg synes ikke at fløyel passer om sommeren.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Jeg synes ikke at fløyel passer om sommeren.

Ikke jeg heller. Jeg er vanligvis ikke nøye på sånt, men fløyel er definitivt vinter for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...