Gå til innhold

Går det ann å brekke en rompeballe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Here it goes :

Jeg falt ut av senga i dag. Det forårsaket en helt blå/lilla nesten svart gedigen runding nederst på min rompe :ler: Jeg kan ikke sitte på den siden, jeg har utrolig vondt, og jeg syntes utrolig synd på meg selv :sjenert: Måtte jo si det et sted :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda, hvordan klarte du det? Eller, du trenger ikke svare :ler:

Du har nok ikke brekt rumpa nei, men et stort blåmerke/blodutredelse og en vond muskel vil jeg nok tro du har fått ja.

:troest:

• Liker 1
Gjest Sativa
Skrevet

Det går jo an på brekke halebenet, men da gjør det veldig vondt midt i rompa. Tror nok ikke det er det du har gjort siden du har vondt på ene siden. Men vi har jo store muskler inni der, så det er vondt å slå seg der også.

Skrevet

Brukket rumpeball - for en diagnose det ville ha vært :legrine:

Men god bedring, jeg opplevde noe lignende på min første tur (noensinne) på slalåmski. Rumpa var helt svart etterpå, og det var skikkelig vondt. Men det gikk over :)

Gjest Gjest_tulipan_*
Skrevet

hei, du stakkars uheldige!

Jeg innrømmer heved å ha befølt egen rumpe både i sittende og stående stilling.

Det er ikke å komme vekk fra at her finnes betydelige mengder bein.

Når dette så er stadfestet, må jeg få lov til å kritisere din noe klønete beskrivelse. Jeg tror de fleste vil gå med på at de ikke går ann å brekke en rumpeballe. dette består så vidt jeg vet av fett. (???)

Men. om en ser forbi dette og henspiller seg på at det er beinet som ligger, for noens del, laaaaangt inne i dette, er det selvfølgelig en reel mulighet for at du har bristet noe, eller knekt for den del.

Hva dette beinet kalles, er meg imidlertid ukjent, da jeg verken er fysiolog eller lege (jeg er ikke engang sikker på forskjellen mellom disse om sant skal sies.)

Kanskje det er en del av det en kaller bekkenet. Bare baksiden liksom. Synes å ha i minne fra diverse timer gjennom min allmenn opplæring at vi har et sammenhengende bein hele veien rundt det en kaller ryggraden.

Jeg vil for ditt eget beste anbefale at du oppsøker en radiograf snarest! Dette med mindre du tåler smerte og skeiv sammenvekst selvfølgelig.

Uansett, beste ønsker fra bergens vestkant :klem:

Skrevet
Jeg tror de fleste vil gå med på at de ikke går ann å brekke en rumpeballe. dette består så vidt jeg vet av fett. (???)

Hovedsakelig muskler.

Skrevet

Rumpen er faktisk kroppens største muskel (setemuskelen) så er ikke rart om det kan gjøre ganske vondt å slå seg der.

Litt bein har man også lengst inne, sitteknuten feks. Så det er mulig du har fått en brist eller noe...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg datt/skled ned en trapp med det fil følge at jeg fikk et mega blåmerke på den ene rompeballen. Klarte knapt å sitte. Ingenting brekt, men som sagt veldig vondt.

Skrevet
Brukket rumpeball - for en diagnose det ville ha vært :legrine:

:Nikke::legrine:

• 6 år senere...
Gjest Marsella<3
Skrevet

Ja., det sykt vondt Må jeg si deg .Man for vondt av og sitte,... Men det fin til slutt!<3 ;)

Skrevet

Tror ikke man kan brekke den, ser mer for meg at den kan knuses dersom sammenstøtet blir hardt nok, grøss! Men da skal det forhåpentligvis litt mer til enn å falle ut av senga ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager dra opp en seks år gammel tråd om å brekke en rumpeballe, bare for å si at det er vondt? :vetikke:

Anonym poster: aa54a9f1407fbb34a7c02a2123622060

AnonymBruker
Skrevet

:rolleyes:

article-2239722-163FAE1F000005DC-975_634x610.jpg

Anonym poster: f8163246b354b7d2eafde3a9a55d1d7e

Skrevet

Hvorfor i alle dager dra opp en seks år gammel tråd om å brekke en rumpeballe, bare for å si at det er vondt? :vetikke:

Anonym poster: aa54a9f1407fbb34a7c02a2123622060

Ikke alltid man husker å se på datoen da vettu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...