Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har hatt en alt for dårlig sittestilling på jobb lenge nå, tror jeg. Og siden jeg sitter meste parten av dagen foran en PC,så begynner det å merkes. Jeg har tenkt å kjøpe en bedre stol på jobb snart,men tenkte også på om det jeg skulle trene ryggen litt ekstra. Jeg går tur 1 time hver dag,men det er vel ikke noe særlig ryggtreninng?! Er det noen som har noe tips til meg? "Smertene" sitter både oppe og nede i ryggen. Hvilke øvelser er effektive for å få en sterkere rygg? NB: Jeg har ikke tilgang til vekter/styrkeapparater ol. Takker for alle svar.
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Turgåing er bra for ryggen, men bare hvis du går i skog eller variert terreng, ikke på flat mark. Skaff deg et hevebord på jobb så du kan veksle mellom å sitte og å stå?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Så bra, for jeg går mest i skogen el. grusvei. Prøver også gå med staver så føler jeg at jeg får beveget overkroppen bedre. Jeg kan jo alltid søke til sjeften om ny kontorpult. Selv om jeg prøver å sitte rett i ryggen så faller jeg alltid litt sammen etter en stund, og verken kommer ut over dagen... Takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Det er sikkert lurt å gå med staver, det skal hjelpe mye på holdningen. Ellers synes jeg romaskin funker bra for min egen del, men du har jo ikke tilgang på et slikt apparat.
Gjest Fresh Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Du kan jo prøve noen enkle pilatesøvelser? Jeg kjenner flere som har blitt kvitt ryggproblemer etter å ha begynt med det (mener da ikke alvorlige rygglidelser, bare litt "sliten" rygg)
Gjest Coolaid Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Sjekk på NRK Puls sine nettsider. Der har de sånn spørretjenester hvor eksperter svarer. Leste faktisk i går at det var to spørsmål om trening av rygg som kan være aktuellt for deg. Husk at du må trene mage også, det henger sammen med ryggen når vi snakker om ryggplager, kroppsholdning osv... Du finner sikkert flere andre gode tips på puls sine sider. Let så finner du. Sjekk ut linkene kanskje? http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...rtene/1.1317704 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_...rtene/1.1317604 Tren gjerne rygg og mage annehver dag.... og unn deg noen dager uten en sjelden gang... Det gjør susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå