Gjest Phenomena Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Min pc kjøpt på elkjøp tok kvelden etter bare 6 mnd. Hadde det skjedd fjorten dager før hadde skaden blitt ansett for å ha oppstått før jeg kjøpte den. Jeg leverte den inn den attende desember, og jeg venter fortsatt. Den måtte sendes inn fordi den er bærbar og det kan visstnok ikke elkjøp fikse selv, og på torsdag kunne de fortelle at de venter på en del og ikke vet når den kommer inn. Jeg skjønner jo at det har vært jul og muligens stengt, men hvor lenge skal man måtte vente på en pc som røyk etter bare 6 mnd ? Jeg er litt bekymret over at det tok så kort tid før det skar seg. Jeg er ikke avhengig av min pc, for her i huset finnes det flere, men jeg tenker på de som f.eks driver eget firma og er avhengige av sin pc i hverdagen, hva skal de gjøre da mens de venter på at pc`en blir reparert før garantitiden er gått ut ?
Gjest Deception Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Du har ikke lyst til å vite hvor mye trøbbel og hvor lang tid det tok meg å få tilsendt nytt batteri til den knappe fire måneder gamle MacBook-en, for å si det sånn. Regn med dobbelt så lang tid som du først trodde...
Cata Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Da har du antakelig heller ikke lyst til å vite at en kollega av meg måtte vente i 2-3 måneder før han fikk tilbake laptopen han hadde levert til rep. (ikke Elkjøp, altså). Det endte imidlertid godt. De klarte ikke reparere feilen så han fikk ny PC ettersom han hadde kjøpt PC med en eller annen forsikringsordning. Jeg kan trøste deg med at min nokså døde laptop kom tilbake fra Elkjøp i fin form etter 2-3 uker. (Den havarerte under reformatering 2 uker etter at garantien hadde gått ut. )
Gjest Phenomena Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Det hørtes ikke videre lyst ut, nei.
Gjest Ulva35 Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Vi ventet i nesten 2 måneder på en tv vi leverte på rep hos Elkjøp. Det var tilogmed innenfor garantitiden. Vi mailet, vi ringte og stod på. Hadde vi ikke gjort det, hadde vi nok ikke fått den igjen ennå. På et tidspunkt(etter ca en måned) påstod de at de hadde mistet den Men de fant den igjen da, og nå har vi fått den tilbake. Men: ALDRI mer ELKJØP
Gjest Phenomena Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Huffda....dette blir jo bare værre og værre.
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Jeg vet ikke hvilke regler Elkjøp har for slike ting, men det kan lønne seg å kontakte produsenten i stedet. Da min Acer tok kvelden etter et drøyt år sendte jeg den inn og fikk den tilbake etter 3 dager, med helt ny harddisk. Dessuten reparerte de den gratis ettersom det var så kort tid siden garantiperioden på 1 år gikk ut. Nå er det jo for sent uansett da, men neste gang kanskje?
Gjest Phenomena Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Jeg håper det ikke skjer igjen med det første, for å si det sånn, jeg har iallfall ikke tenkt å betale fem øre siden pc`en bare er et halvt år gammel.
Ponine Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Jeg mener å huske at det i prinsippet ikke skal ta mer enn 3 uker, hvis de bruker lengre tid skal du få den erstattet. Men dette gjelder da 3 uker fra verkstedet har bestilt delene, og det kan jo ta en stund før det skjer.. Det er ikke elkjøp sin feil at det evt tar lang tid, men Strax, verkstedet som reparerer pc'ene. Pga julen kan det nå ta litt lengre tid tenker jeg. Jeg har selv levert bærbar pc på verksted hos elkjøp flere ganger, og kun en gang har de brukt over en mnd på å levere den tilbake. Det spørs veldig på hva som er feil med din pc. På min var det en spesiell del av skjermen som hadde blitt ødelagt, og de måtte dermed bestille deler fra Tyskland før de kunne begynne på reparasjonen siden de ikke hadde de delene liggende på lager i Oslo. Siden din pc er bare 6 mnd er den innen garantitiden og du skal ikke måtte betale noe som helst for reparasjonen Jeg kan ikke gi deg annet råd enn å smøre deg med tålmodighet og vente. Om du ikke har hørt noe iløpet av denne uka så ta kontakt med serviceavdelingen på elkjøp. De skal ha muligheten til å sjekke hvor langt på vei verkstedet har kommet. Og for de som er avhengig av sin pc i forbindelse med eget firma osv, så har de faktisk krav på å få en lånepc i mellomtiden mens pcn er på verksted Håper alt ordner seg for deg nå snart! Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Du har rett på en erstatningspc frem til den blir reparert dersom det tar mer enn tre uker. Men det er ikke godt å si hvor lang tid selve reparasjonen vil ta, min var borte i to måneder.
Gjest Phenomena Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 okey, takk for oppklarende svar Jeg vet ikke hva som feiler pc`en min, jeg vet bare at verkstedet venter på en del og at de ikke vet når den kommer inn igjen. Ringer og maser på de på mandag hvis jeg ikke hører noe denne uka...
Gjest Myztica Skrevet 9. januar 2007 #12 Skrevet 9. januar 2007 Dette har jeg akkurat vært igjennom... og første gangen tok det ca 2 måneder og andre gangen tok det 1 mnd. Andre gangen maste vi hver uke vel og merke Hvis de bruker lengre enn 2 uker på å reparere, har du krav på lånepc! Og husk at de kun har to sjanser på å reparere samme feilen (hvis det skulle skje deg). Da kan du kreve å heve kjøpet eller ny PC!
Gjest Maxagaze Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 For den som liker lovparagrafer.. I give you Kjøpsloven ..eat your heart out.
Gjest Phenomena Skrevet 10. januar 2007 #14 Skrevet 10. januar 2007 Det er visst hovedkortet, de bestilte nytt 28 desember, og de venter fortsatt på det. Hovedverkstedet sitter med pc`en nå og elkjøp skulle purre, men sa at de pleide å få delene kjapt så det var rart den ikke hadde kommet enda.
Gjest Maxagaze Skrevet 10. januar 2007 #15 Skrevet 10. januar 2007 Det er visst hovedkortet, de bestilte nytt 28 desember, og de venter fortsatt på det. Hovedverkstedet sitter med pc`en nå og elkjøp skulle purre, men sa at de pleide å få delene kjapt så det var rart den ikke hadde kommet enda. ← Å skifte hovedkort på en bærbar er en helt annen affære enn å skifte hovedkort på en stasjonær maskin. En stasjonær maskin er servicevennlig, en bærbar må ofte plukkes mer eller mindre fullstendig fra hverandre, før man kan løfte ut det gamle hovedkortet. Så når de sier at det gamle hovedkortet er føkka, er de nok rimelig sikre på at det er nettopp det (hadde vært rimelig frustrerende, etter alt det arbeidet, å finne ut at det var noe annet galt..) Du har garanti på maskina, og det kan du nok være glad for, det går nok med endel arbeidstid på det der prosjektet.. Du får den nok igjen snart !
Gjest Phenomena Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 Kan det bety at jeg får splitter ny pc ? Hvis det er vanskelig å reparere ? Isåfall så har jeg vel krav på en ny, helt kliss lik ?
snagglepusnos Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 jeg kjøpte laptop på expert,og det skal jeg ALDRI mer gjøre...sendte denpårep 2.gang for samme feil.. tok 2 mnd førjeg hørte noe... og da snakket je med verkstedet,som fortalte meg at skjermen var knust da den kom til de... men den var absolutt ikke knust da jeg sendte den avgårde...ingen ville ta på seg skylden,så tok 4 mnd før jeg fikk den tilbake med ny skjerm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå