Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er urimelig å anskaffe seg vaskehjelp når man er hjemmeværende?

Jeg har valgt å være hjemme med mine tre barn til vesla er 3 år...fyller 2 i mars. Selv om jeg er hjemme synes jeg ikke jeg får vasket og ordnet mer i huset. Det blir jo ganske mye skitt og rot i huset når det er folk hjemme hele dagen. Det er en del ting som står på vent som jeg gjerne skulle ha gjort...så som rydding i skuffer og skap, vask som er utenom det ukentlige (feks nedvask av kjøkken osv). som aldri blir prioritert fordi det alltid er noe av det vanlige som må vaskes og ryddes.

Jeg er mye alene da mannen min reiser mye i jobben...vet faktisk aldri når han kommer hjem når han reiser.

Ønsker å prioritere barna mest fremfor vasking.....men samtidig blir jeg pottesur når jeg vet at det er skittent i huset.

Barna har en del aktiviteter og lekser som jeg ofte er alene om å hjelpe til med og kjøre til.

Tenkte på å leie en vaskehjelp en gang hver 2. uke. Hadde vært så deilig at alt var reint på en gang...hehe ;)

Hva synes dere om dette?? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du (eller rettere sagt dere) råd så er det vel fritt fram for å leie vaskehjelp? Ser ikke noe problem med det. Har mange ganger hatt lyst til det jeg også, og jeg er singel ;) .

Skrevet

Seff kan du skaffe deg vaskehjelp! Har du/dere råd, synes jeg det er helt ok!

Vi er i slutten av tyveårene, barnløse, og har ansatt min lillesøster til å vaske for oss en gang i uken... :ler:

Skrevet

Vi har vaskehjelp to ganger i måneden, og det har jeg slett ikke dårlig samvittighet for. Det er virkelig verdt hver krone og jeg gir heller avkall på noe annet enn det om det skulle bli dårlig med penger.

Skrevet

Nei, hadde jeg vært hjemmeværende og hatt råd til det, så hadde jeg hatt null betenkeligheter med å ha vaskehjelp!

Skrevet

jeg er hjemmeværende, har vaskehjelp for det!

En kjempegod investering, utrolig deilig å kunne gå ut en tur å komme hjem til rent hus! ANBEFALES!!!

Skrevet
Nei, hadde jeg vært hjemmeværende og hatt råd til det, så hadde jeg hatt null betenkeligheter med å ha vaskehjelp!

Ja...det er det jeg mener.....høres deilig ut!! :)

Skrevet

Jeg har selv tenkt å gjøre det. Da tenkte jeg at jeg skulle leie vaskehjelp til å ta alle de oppgavene jeg aldri rekker, som å vaske ned kjøkkenskapene, vaske vinduer, tørke støv, osv. Ukesvasken klarer vi fint selv.

Jeg jobber hjemme og har små barn, tiden strekker rett og slett ikke til for å rekke alt.

Gjest *Tara*
Skrevet

Har du råd - har du lyst - selvfølgelig :)

Seff kan du skaffe deg vaskehjelp! Har du/dere råd, synes jeg det er helt ok!

Vi er i slutten av tyveårene, barnløse, og har ansatt min lillesøster til å vaske for oss en gang i uken...  :ler:

Bare pass så ikke Bønna leser det ;)

Skrevet

Jeg hadde hatt null problem med å ha vaskehjelp hvis jeg hadde råd og syntes jeg hadde behov for det :tommel:

Skrevet
jeg er hjemmeværende, har vaskehjelp for det!

En kjempegod investering, utrolig deilig å kunne gå ut en tur å komme hjem til rent hus! ANBEFALES!!!

Hehe...ser jeg har sitert feil innlegg et sykke over her.....det var dette innlegget jeg mente å sitere med:

Ja...det er det jeg mener.....høres deilig ut!! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor ikke, hvis du har lyst til det og penger til det?

Selv ville jeg følt det ubehagelig å hatt noen som vasket rundt bena mine mens jeg var hjemme.

Skrevet

jeg kunne også tenke meg dette... ha en vaskehjelp som f.eks kommer annen hver søndag for å vaske. Så kunne jeg brukt søndagen sammen med familien :) Blir for lite familietid i en ellers hektisk hverdag synes jeg...

Men til dere som har vaskehjelp, hva koster dette?

Hvor kan man finne en vaskehjelp? Har litt problemer med å ansette en vilt fremmed til å vaske rundt når jeg ikke er hjemme...vet jo aldri hva de kan finne på......

Skrevet

Ville jo langt være å foretrekke at vaskehjelpen kom en UKEDAG da, ikke på søndagen (folk flest liker nemlig å ha fri i helgene selv om de jobber med å vaske for andre...) Skulle du gått "hvitt" ville det nok kostet deg ganske mye ekstra å få det på søndagene, og svart ville nok utvalget også vært mindre og dyrere.

Men ellers, for all del, har du råd og lyst, hvorfor ikke?

Gjest Gjesta
Skrevet

har du lyst og råd er det vel ingen andre som skal bestemme det enn deg og mannen din...?

Gjest Mayamor
Skrevet

Hadde vi prioritert det, hørtes det deilig ut. Men vi har valgt 50% bh plass og da shiner jeg litt ekstras i tillegg til hjemmejobben. Kanskje vaskehjelp ville hjulpet meg til å shine litt før vaskehjelpen kom også...? :Hehe:

Skrevet

Ang pris - vi har vaskehjelp tre timer annenhver uke, og betaler i overkant av 800kr for dette. Det er hvitt - og hun har med seg alt hun trenger til å gjøre huset vårt helgerent.

Skrevet

Det syns jeg var litt av en pris...

Jeg har selv vært vaskehjelp for et par år siden, fikk da 500 for tre timer.

Ei annen jeg kjenner, tar 100 kroner timen, så hun er jo ekstremt billig.

Er store prisforskjeller her!

Skrevet

Jeg kan ikke se at det skal være nødvendig å forsvare et valg om å ha vaskehjelp på den ene eller andre måten. Folk får styre pengene sine selv, og vil man bruke de på den måten, så kjør på.

Skrevet
Men til dere som har vaskehjelp, hva koster dette?

Hvor kan man finne en vaskehjelp? Har litt problemer med å ansette en vilt fremmed til å vaske rundt når jeg ikke er hjemme...vet jo aldri hva de kan finne på......

Vi satt inn annonse i lokalavisen, og fikk masser av svar, så det var i grunn bare å velge og vrake.

Be om referanser!

Jeg har vært hjemme de første gangene de har vært her, men der er like mye i tilfelle det er noe de lurer på.

Vi betaler 110,- timen, og det er svart.

Det er et søskenpar som vasker hos oss, og de bruker 2 timer annenhver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...