Gå til innhold

Dvd-romen virker plutselig ikke

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Hva gjør jeg? Har prøvd å oppdatere driver, det var ingen oppdateringer. Det skjedde etter at jeg prøvde å installere et spill som ikke passet sammen med skjermkortet mitt, spillet heter Dreamfall. Det kan hende det har endret noen innstillinger eller noe.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet
Hva gjør jeg? Har prøvd å oppdatere driver, det var ingen oppdateringer. Det skjedde etter at jeg prøvde å installere et spill som ikke passet sammen med skjermkortet mitt, spillet heter Dreamfall. Det kan hende det har endret noen innstillinger eller noe.

Noen forslag?

Du er sikker på at den ikke bare har byttet stasjonsbokstav da.. ? Vel uansett, du trenger ingen separat driver til CDROMen din, win har innebygget driver for slike. Du kan prøve ett lite triks; bla fram enhetsbehandling (høyreklikk min datamaskin, velg egenskaper, velg hardware, velg enhetsbehandling), skal se ca slik ut.

Merk cdrom(ene), tast på delete knappen for å deinstallere cdrom(ene). Restart maskina. Ved neste oppstart vil PCen oppdage CDROMen pånytt, legge inn driveren, og forhåpentligvis fikse biffen.

Kan være hardwarefeil også, f.eks at en av kablene til CDROMen har løsnet (eller selvfølgelig at cdromen har daua).

..er ikke noen som har rotet inni kassa og byttet ut skjermkortet (siden du nevner skjermkort), og "glemt" å plugge alt inn igjen.. ?

Gjest gjesta
Skrevet

Dette er en laptop, ingen som har rotet eller koblet noe fra.

Gjest Maxagaze
Skrevet
Dette er en laptop, ingen som har rotet eller koblet noe fra.

Det er jo greit å opplyse om, da.. :)

Prøv det trikset jeg nevnte..

Gjest gjesta
Skrevet

Skjer ikke noe når jeg trykker delete. Ser ikke ut som det går an å gjøre det.

Gjest Maxagaze
Skrevet
Skjer ikke noe når jeg trykker delete. Ser ikke ut som det går an å gjøre det.

Du må utvide treet (trykk på plussen) deretter slette den aktuelle cdromstasjonen. Se på linken: Enhetsbehandling

Gjest gjesta
Skrevet

Nå har jeg prøvd det. Har til og med kjørt systemgjenoppretting, men det fungerte heller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...