Debra Skrevet 7. mars 2007 #21 Skrevet 7. mars 2007 roacuttane kun hjelpe. rosacea er arvelig og en inflamatorisk hudsykdom, det kan utløses av stress.
Gjest Miss_alexandria Skrevet 8. mars 2007 #22 Skrevet 8. mars 2007 Hmm, er det dette jeg har...? Har hatt en snikende følelse av at jeg burde gå til hudlege. I tillegg til rødflammete, kløende, "varm" hud i hele ansiktet (unntatt panna), blir jeg alltid plooomerød i ansiktet hvis det er litt vind, det er kaldt, jeg går fort(men har god kondis altså!). Har du opplevd det, englefjes? ← jeg har akkurat det samme som deg. Og jeg som trodde jeg var alene om å få utslett og koke ihjel i ansiktet når jeg har vært ute i sterk vind og annet stygt vær. Lurer på om jeg også har noe rare greier...
englefjes Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #23 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tror det er vanlig for folk med rosacea å oppleve å "bli kokt". Jeg var hos en hudpleier for mange år siden som var sikker på at det var det jeg hadde, og hun anbefalte meg å være forsiktig med for varme dusjer, mye hårføning, sterk mat, alkohol osv osv. Men så kjedelig da.... hehe
Parfumfreek Skrevet 8. mars 2007 #24 Skrevet 8. mars 2007 Det er mulig jeg har Rosacea og ikke seborisk eksem. Uansett er jeg bare glad jeg har funnet noe som fungerer. Hvilken krem har du bestilt? Hudpleieren min anbefalte desse for eksemhud: Gentle cleansing cream eller antibacterial facial cleanser Smoothing toning lotion Exuviance Ultra-Rich Restorative Cream evnt. senere fundamental multiprotective day cream Jeg valgte gentle cleansing cream selv om jeg hadde endel kviser istedet for antibactrial facial cleanser og det fungerte greit. Selv om den ene er antibakteriell så er den veldig mild (ikke uttørkende) og i exuviancebladet jeg fikk så står den faktisk som anbefalt under Rosaecea. Exuviance Ultra-Rich Restorative Cream er egentlig en nattkrem, men den var vistnok veldig god på eksemhud så jeg skulle bruke den både natt og dag frem til huden min ble bra. Deretter kunne jeg begynne å bruke fundamental multiprotective day cream om dagen viss jeg følte at Exuviance Ultra-Rich Restorative Cream ble for fet til å bruke under sminke. Jeg merker at kremen er litt tung, men huden trekker den godt til seg og jeg har ikke merket at huden har blitt fet av den selv om jeg har fet underhud. Jeg har også en liten tube av nattkremen evening restorative complex. Den synst jeg også er god, men jeg holder fortsatt en knapp på Exuviance Ultra-Rich Restorative Cream. Den siste er fetere, anbefalt til bruk mot Rosacea og har 2 prosent mer syre i seg. Det er faktisk en antialdringskrem også så det er jo et lite pluss. ← Takk for gode tips Jeg har bestilt fundamental multiprotective day cream, men skal jammen bestille Ultra Rich Restorative Cream også! Skal også prøve rens i samme merket, men er ikke sikker på hvem. Nå bruker jeg en antibakteriell tea tree gel cleanser fra Avon, den ser ut til å fungere bra. Derfor lurte jeg på å prøve antibacterial facial cleanser fra Exuviance. Jeg er veldig fin i huden nå, siden det ikke er så lenge siden jeg har fullført en kur med tetracycliner. Tør ikke bruke vanlig foundation lenger, siden jeg tror det forverrer problemet med utslett og kviser. Bruker bare mineral foundation og har ikke en eneste kvise for tiden.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2007 #25 Skrevet 1. april 2007 Jeg har også nettopp fått denne hersens sykdommen! Skal til hudlege etter påske.. Legen min ga meg tetracykliner og dalacin, heldigvis tok han meg på alvor. Virker som at det er altfor lite kunnskap rundt rosacea.. har faktisk hatt det siden jeg var 20, men leger har trodd at det var vanlig acne. Noe jeg hele tiden har trodd det ikke var. Hvor lang tid må man forvente at tetracyklinene begynner å virke. Er redd for å få sopp må drikke mye biola, men står at man ikke skal ha melkeprodkt ved siden av da.. Er så lei denne dritthuden med all rødheten og kvisenuppene som dukke ropp ove alt.... Håper det blit lenge til neste utbrudd om jeg blir bra nå..
Gjest Utlogget nå... Skrevet 8. november 2007 #26 Skrevet 8. november 2007 Takk for gode tips Jeg har bestilt fundamental multiprotective day cream, men skal jammen bestille Ultra Rich Restorative Cream også! Skal også prøve rens i samme merket, men er ikke sikker på hvem. Nå bruker jeg en antibakteriell tea tree gel cleanser fra Avon, den ser ut til å fungere bra. Derfor lurte jeg på å prøve antibacterial facial cleanser fra Exuviance. Jeg er veldig fin i huden nå, siden det ikke er så lenge siden jeg har fullført en kur med tetracycliner. Tør ikke bruke vanlig foundation lenger, siden jeg tror det forverrer problemet med utslett og kviser. Bruker bare mineral foundation og har ikke en eneste kvise for tiden. Jeg er temmelig sikker på at jeg også har rosacea Har vært hos leger og hudleger for omtrent et år siden, men ingen av dem kom frem til det. Etter å ha lest MYE på nettet er jeg imidlertid ganske sikker på at det er det jeg har. Orker ikke å dra tilbake til en lege for å overbevise han om at det er det jeg har så jeg tenkte at jeg skulle prøve ut noen reseptfrie produkter. Men da trenger jeg sårt deres hjelp jenter! Jeg har vurdert å kjøpe Exuviance, men har lest at man ikke skal bruke fruktsyre på rosacea og Exuviance inneholder jo nettopp dette. Men Exuviance skriver selv at de anbefaler produktet sitt i kampen mot rosacea... Blir mildt sagt litt forvirret... Noen som har tror/vet de har rosacea og har prøvd dette produktet? Hvor kjøper dere det i så fall? Og hvilke produkter bruker dere? Et annet alternativ er jo å bruke produktene de selger på www.rosacea.no. Noen som har prøvd disse? Ser at de gir deg tips om 30 matvarer man bør styre unna hvis man blir medlem eller kjøper produkter. Noen som har gjort dette og kan gi tips om hvilke matvarer som kanskje ikke er så lurt å spise? Hvis noen har erfaring med andre produkter som virker bra vil jeg gjerne høre om dem. Vær så snill og hjelp meg for jeg føler meg skikkelig fæk akkurat nå :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #27 Skrevet 13. november 2007 Ingen som vet noe og kan hjelpe en "stakker"?
Solskinnsbolla Skrevet 14. november 2007 #28 Skrevet 14. november 2007 Hei. Så bra med litt aktivitet i denne tråden. Jeg unner ingen å slite sånn med huden, men det er fint å kunne utveksle tips. Jeg ser nå at navnet englefjes kanskje ikke passer så bra... Det er mest pga dumdumboys-låta at jeg har det navnet her. Jeg har også opplevd å lett bli rød og varm i ansiktet - av dusjing, vind osv. Jeg lover å aldri kjøpe kortisonkremer mer. Jeg skjønner at det ikke er bra på sikt. Leser gjerne mer om andre sine erfaringer med kremer osv. Jeg prøver nesten alt selv da. Skulle gjerne landa på noe som fungerte. Før jeg kjøpte i.d-foundation brukte jeg mye estes lauder eller hvem det er som har den litt lette foundation. (kan sjekke navnet etterpå da jeg kommer hjem) Eller kanskje ikke lett, den har jo ganske tykk konsistens, men den er ikke så veldig dekkende tror jeg. Ellers har jeg brukt biotermfoundation i det siste, og før det prøvd alle mulige. Men alt sånt er kanskje bannlyst? [/quo vaske seg i kjøligere vann mindre bruk av kremer det er mine råd. men så var jeg hos hudpleier for et års tid tilbake, og jeg klaget over røde områder rundt nesa, huden på haka og flass på nesa- hun sa at det ikke var kviser. og så fortsatte vi å prate om kropp og kvinneproblemer da jeg kom inn på at jeg har hatt en del problemer med candida! og så ga hun meg et tips om at symptomer på sopp i kroppen kan gi seg utslag andre steder også, feks flass på nesa, sårhet rundt neseborene etc... da jeg kom hjem smørte jeg på litt canesten på problemområdene, og vips! borte!
Gjest Gjest_Camilla Skrevet 18. november 2007 #29 Skrevet 18. november 2007 For ca 1 år siden fikk jeg diagnosen Rosacea av Bunæs på Bunæs klinikken i Bærum. Han sendte meg videre med anbefaling at jeg skulle behandles med roaccutan til Hudlegekontoret i Moss. Der ble jeg godt motatt og fikk bekreftet at det var rosacea. Roaccutan er et meget sterkt legemiddel og det er ikke alle leger som gir deg det, men jeg kan prise meg lykkelig over at de gjorde det. Etter ca 3-4 uker var nesten alt borte, noen uker til og alt sammen var vekk. Jeg måtte fortsette på roaccutan til behandlingen var over, men jeg har ikke hatt et eneste utbrudd eller antydning til noe siden. Anbefaler på det sterkeste, hvis du har mulighet til å kontakte Hudlegekontoret i Moss, Klinikk Bunæs i Bærum eller andre profesjonelle hudklinikker. Roaccutan kuren har ikke gitt noen bivirkninger i det hele tatt.. Lykke til, det finnes løsninger.
Gjest Gammel traver Skrevet 4. januar 2008 #30 Skrevet 4. januar 2008 Min bror hadde problemer med dette for noen år siden, og han prøvde det meste. Men det han faktisk kom over som fungerte var soneterapi. Han var veldig godt fornøyd. Soneterapi og kostholdveiledning hjalp for ham iværtfall.
Gjest Hanne18 Skrevet 20. januar 2008 #31 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Endelig har jeg funnet en side som kan være til hjelp for meg. Jeg har slitt med utslett rundt nesen nå i flere år. Det kommer og går, men det siste året har det vært helt forferdelig. Det kommer med bare dagers mellomrom nå og jeg er fortvilet. Jeg bestemte meg for å gjøre noe med det og leste mye om slikt på internett. Jeg har funnet ut at det må være Perioral dermatitt jeg har. Jeg får utslett som utvikler seg til små blemmer rundt nesen. Det er illrødt, sprer seg langt utover mot kinnene og jeg bruker lang tid for å dekke dette til hver morgen :S Jeg skjønner nå at all sminken og kortisonkremen jeg har brukt bare gjør vondt verre. Jeg fikk tips på en internettside om å vaske ansiktet med grønnsåpevask og deretter bruke fuktighetskrem. Har også hørt at jeg kan gå til lege for å få antibiotika og at det skal være til stor hjelp. Noe er jeg nødt til å gjøre. Dette er mitt 3 år med utslettet og jeg merker spesielt nå at jeg er flau over å gå uten sminke når jeg har fått kjæreste Håper virkelig noen som har hatt dette problemet kan hjelpe meg!! Hilsen Hanne 18 år
Gjest Kvisete stakkar Skrevet 23. februar 2008 #32 Skrevet 23. februar 2008 Takk for gode tips Jeg har bestilt fundamental multiprotective day cream, men skal jammen bestille Ultra Rich Restorative Cream også! Skal også prøve rens i samme merket, men er ikke sikker på hvem. Nå bruker jeg en antibakteriell tea tree gel cleanser fra Avon, den ser ut til å fungere bra. Derfor lurte jeg på å prøve antibacterial facial cleanser fra Exuviance. Jeg er veldig fin i huden nå, siden det ikke er så lenge siden jeg har fullført en kur med tetracycliner. Tør ikke bruke vanlig foundation lenger, siden jeg tror det forverrer problemet med utslett og kviser. Bruker bare mineral foundation og har ikke en eneste kvise for tiden. Hei! Jeg fikk diagnosen perioral dermatitis for 3 dager siden og har siden brukt Tetracyclin. Er bare litt nysgjerrig på hvor lang tid det tar før man merker at huden blir bedre? Jeg har nemlig bare fått mer utslett med tetracycliner, og det begynner å bli ganske så slitsomt. Utslettet er bare på den ene siden rundt nesen og munnviken . Til informasjon kan jeg nevne at jeg bruker MD -critical care serie spesielt utviklet for roscae og ID-foundation. Fint hvis du/dere svarer:)
Gjest SG Skrevet 16. mars 2008 #33 Skrevet 16. mars 2008 Jeg svarer på det siste inlegget (mitt eget inlegg :gjeiper: ) Huden min har nå blitt mye bedre med bruk av TETRACYCLIN . Nå er jeg inne i min nesten 4-e uke på antibiotika og ser nesten ingen tegn til Perioral Dermatitt! Men så har jeg et annet problem vedr. Tetracyclinen.. Jeg skal nemlig gifte meg om mindre enn en måned og jentene mine planlegger utdrikningslaget mitt! Det er jo bare kos det , bortsett fra at man ikke skal røre alkohol når man går på antibiotika kur Da lurer jeg på mine kjære forum-jenter om dere har noe erfaring med alkohol og tetracyclin? Kan man ta et glass eller to uten noen særlige bivirkninger?
Gjest Elisabeth76 Skrevet 27. mars 2008 #34 Skrevet 27. mars 2008 Jeg ødela huden i mange år med sterk kortison i ansiktet, etter å ha fått det av inkompetente allmennleger.. Jeg fikk EN time av hudspesialist, og det var nok til at hun med en gang skjønte at dette var perioral dermatitt. Men jeg måtte gå på tetracyklin i 3 mnd før jeg ble helt kvitt det. Huden holdt seg bra i 2-3 år. Var helt fantastisk å endelig ha normal hud. Men nå ser det ut som det begynner å komme litt tilbake, men spesialisten synes ikke det ser likt ut, så nå vil hun drive å teste ut om det kan være paracet jeg reagerer på...noe jeg vet at det ikke er... Du kan drikke biola mens du går på tetracyklin, men du må vente en time eller to etter at du har tatt tablettene. Det finnes også tabletter på apoteket "IDO-FORM-LGG" som inneholder samme melkesyrebakterier som Biola, hvis du heller vil det. Jeg gikk ut en sjelden gang, mens jeg gikk på kuren. Stod ingenting om at det var skadelig, men er jo mulig at det forsinker effekten av kuren litt. Jeg har prøvd mange ulike hudpleieserier, men faller dessverre tilbake til MD Formulations hver gang.. Og det er så forbaska dyrt... Hele serien er helt uparfymert, og tetter ikke porer. Selges kun av hudpleiere, men kan også kjøpes på nett. Men hvis det blir over 200,- så lønner det seg vel ikke særlig likevel.. Har kun prøvd øyekremen og Essential Multi-Defense Day Fluid fra Exuviance, men følte ikke at det var det helt store for meg. Var veldig glad når jeg fant en rimeligere apotekserie som funket, men nå funker ikke den heller lengre.. (når jeg har utslett virker ingenting) Hydraphase Riche fuktighetskrem (trengte kun å smøre meg morgen og kveld, og det er jo sensasjonelt med min inntørka hud.. Og Hydraphase eyes øyekrem. Begge er fra merket La roche-posay som er en annen variant av Vichy, men for sensitiv hud. Hvis du vil lære mer om Perioral dermatitt eller Rosacea, er det bedre å søke på engelske/amerikanske sider. Virker som de har litt mer peiling der. Da må du søke på "Perioral dermatitis". Dermadoctor er en grei side. Der står det litt om hva du bør unngå. Lykke til alle sammen. Hudplager er noe herk!
MedMor Skrevet 4. november 2008 #35 Skrevet 4. november 2008 Hei Dette var en flott og informativ tråd. Ei venninne kom til meg med dette utslettet og var helt fortvila, så vi satte oss ned og googla det. Fant fort ut at det må være Perioral dermatitt. Først sjekket vi lommelegen o.l. og der anbefalte de grønnsåpevask, kortisonsalve og fete hudkremer. Noe så utrolig inkompetent!!!! kjenner jeg blir helt glødende inni meg når jeg tenker på alle de som har fått ødelagt huden sin av dårlige almennleger... Vel, uansett så synes jeg det er mye bedre å lese om deres erfaringer, for dere vet virkelig hva dere snakker om! Min venninne er så glad for at hun nå vil slippe å gå igjennom mange år med dette. Hun skal bestille time hos legen imorgen, og fighte igjennom tetracycliner. Hun fortalte meg at de eneste tingene hun kommer på hun har forandret i det siste er at hun har begynt å bruke ansiktskrem (hun har alltid hatt så fin hud at hun har aldri trengt dette før!), og at hun nå har begynt i en stressende jobb. Jeg ser at rosacae (eller hvordan det ble skrevet) er arvelig, er Perioral dermatitt det også? Eller er det smittsomt? Jeg spør siden jeg ikke vasket hendene etter jeg undersøkte utslettet hennes, siden jeg bare trodde det var vanlige kviser og litt tørr hud... Så dette er det vi har funnet ut at de fleste sier at hjelper for Perioral dermatitt, etter å ha lest MYE på nettet, og her (lager en liten oppsummering vi) : Tetracycliner (og for guds skyld fullfør kuren!!! Eller for en eller annen sin skyld...) Hvis du trenger fuktighet så bruk en tynn og ikke fet fuktighetskrem uten parfyme!Ikke kortisonkrem!!!!!!!! Samme hva legen din sier. Kast resepten og kom deg til en annen lege!Prøv å unngå for varmt vann når du vasker deg.IKKE fet kremIKKE parfymerte produkter i ansiktetIKKE parfymert såpe i ansiktet. Prøv en mild og uparfymert såpeUnngå produkter med fruktsyre, da de trigger sykdommen. Folk sier forskjellig her, men kanskje greit å styre unna det og da heller prøve noe annet?Kortison kan forresten gjøre huden tynnere og gi fargeforskjeller ved langt brukOg ved bruk av kortison ser det ut som om det blir bedre først, men når du slutter å bruke kremen eksploderer utslettet!Mange mener at det utløses av stress, så prøv å unngå situasjoner hvor du blir veldig stressaHvis du må fighte igjennom tetracyclin-kuren din så er det helt verdt det, og ikke unormalt at legen din ikke godtar den forskningen du selv har gjort på nettetMan blir forresten verre først ved tetracyclin-kuren (antibiotikakuren), men så bedre. Og man får ofte sopp-infeksjon i underlivet ved antibiotika-kur. Men det kureres lett med noen canesten-bahandlinger.IKKE klemme ut disse "kvisene", da kan det komme bakterier i såret, så du får infeksjoner. Og dessuten vil du bare ende opp med å kanskje smitte deg selv.... Ja, dette blei et langt innlegg, men jeg har mer på hjertet
MedMor Skrevet 5. november 2008 #36 Skrevet 5. november 2008 Hei. Endelig har jeg funnet en side som kan være til hjelp for meg. Jeg har slitt med utslett rundt nesen nå i flere år. Det kommer og går, men det siste året har det vært helt forferdelig. Det kommer med bare dagers mellomrom nå og jeg er fortvilet. Jeg bestemte meg for å gjøre noe med det og leste mye om slikt på internett. Jeg har funnet ut at det må være Perioral dermatitt jeg har. Jeg får utslett som utvikler seg til små blemmer rundt nesen. Det er illrødt, sprer seg langt utover mot kinnene og jeg bruker lang tid for å dekke dette til hver morgen :S Jeg skjønner nå at all sminken og kortisonkremen jeg har brukt bare gjør vondt verre. Jeg fikk tips på en internettside om å vaske ansiktet med grønnsåpevask og deretter bruke fuktighetskrem. Har også hørt at jeg kan gå til lege for å få antibiotika og at det skal være til stor hjelp. Noe er jeg nødt til å gjøre. Dette er mitt 3 år med utslettet og jeg merker spesielt nå at jeg er flau over å gå uten sminke når jeg har fått kjæreste Håper virkelig noen som har hatt dette problemet kan hjelpe meg!! Hilsen Hanne 18 år Hei! Hva du enn gjør ikke vask ansiktet i grønnsåpevask for deretter å smøre det inn med fete kremer. Etter det jeg har lest så gjør det saken bare MYE verre. Dumme dumme legene som sier feil til folk altså. Da burde de heller si: "Jeg vet ikke, men nå skal jeg sende deg videre til en hudspesialist som kanskje kan hjelpe deg." Jeg ville tipset deg om å ta antibiotikakuren, og så passe på å bruke kremer som ikke er fete og som er uten parfyme. Bruke minst mulig sminke, helst ingenting. Selv om jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig. Ikke dusje i så varmt vann/vaske deg i så varmt vann. Og prøve å stresse ned... Jeg svarer på det siste inlegget (mitt eget inlegg :gjeiper: ) Huden min har nå blitt mye bedre med bruk av TETRACYCLIN . Nå er jeg inne i min nesten 4-e uke på antibiotika og ser nesten ingen tegn til Perioral Dermatitt! Men så har jeg et annet problem vedr. Tetracyclinen.. Jeg skal nemlig gifte meg om mindre enn en måned og jentene mine planlegger utdrikningslaget mitt! Det er jo bare kos det , bortsett fra at man ikke skal røre alkohol når man går på antibiotika kur Da lurer jeg på mine kjære forum-jenter om dere har noe erfaring med alkohol og tetracyclin? Kan man ta et glass eller to uten noen særlige bivirkninger? Hei! Jeg trodde dette med at man ikke skal drikke på antibiotika bare var tull? At det eneste som skjer er at virkningen av antibiotikaen avtar bittelitt mens man drikker? Eller? Jeg ser forresten at det er lenge siden dere begge to kom med innleggene deres, men følte det var best å svare. Og håper dere begge har fått bukt med hud-trøbbelet deres...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #37 Skrevet 5. november 2008 Det eneste som hjelper på min rosacea er å la huden være mest mulig i fred. Jeg har gått i år tilsammen på tetrascycliner, det hjalp, men hadde endel bivirkninger jeg ikke kan tenke meg å leve med. Har også prøvd flere salver/geleer med vekslende hell. Jeg bruker lette, men gode fuktighetskremer, og sminke som dekker passe. Parfymerte produkter, samt masker, peeling etc er bannlyst. Dette med alkohol og antibiotika er vel mest fordi virkningen av antibiotikaen nedsettes litt, og det er uheldig hvis man har en infeksjon. Ved langvarig hudbehandling kan jeg ikke tenke meg at det har noe å si med en fest. Bortsett fra at alkohol i seg kan gjøre huden verre da.
Gjest Gjest_lille trille_* Skrevet 20. april 2009 #38 Skrevet 20. april 2009 Jeg har slitt med rosacea i snart 2 år. Fikk tetracycliner av legen min, og det funket jo selvsagt kjempebra!.. i ca 3 måneder, så fikk jeg et grusomt utbrudd igjen. Alle vet at man bør unngå langvarig bruk av antibiotika, dessuten er det virkelig ikke bra for magen min. Derfor har jeg sett meg om etter alternativer. Jeg har brukt utrolig mange penger på kremer, og endte tidligere i år opp med Pevonia Botanica rs2. Denne er veldig fin på rosacea-hud, men den behandler ikke lidelsen. For 3 dager siden var jeg hos hudpleier og fikk en rosaceabehandling med Exuviance. Jeg så resultater rett etter timen, og forbedringen har vært helt utrolig bare på den korte tiden. Trenger kun én behandling hos hudpleier, deretter følger man opp selv med cleanser, toner og krem. Det finnes forskjellige typer, og hudpleieren kan vurdere hvilken som er riktig for deg. Fikk også en egen nattkrem i tillegg til en maske som skal brukes de første ukene med en ukes mellomrom. Tror dette er det eneste produktet som faktisk behandler rosacea. Det funker sikkert ikke like bra på alle, men på min rosacea akne var det bare helt knall, og jeg kunne gå uten sminke dag 2 etter behandlingen! Var normalt sett avhengig av masse foundation og concealer over hele ansiktet. Apropos sminke, så har vel alle skjønt at det er mineralsminke som er best
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2010 #39 Skrevet 16. august 2010 Jeg har fått bekreftet at jeg har perioral dermatitt av legen, og fikk tetracylon(?) på resept. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å svelge tabletter uansett. Det er psykisk hehe. Men derfor så har jeg letet litt rundt på internett etter noen andre kurer enn pencilin. Anbefaler å søke på engelsk, det kommer opp MASSE sider med gode råd og tips! Jeg fant en side hvor forskjellige personer delte sine opplevelser. Mange anbefalte Youghurt maske i 2 uker( naturell vil jeg tro) 2 ganger om dagen. Det skal jeg nok teste ut! Ellers kunne du bruke eplecidereddik som ville hjelpe iløpet av kort tid. Håper dette hjalp! Synes det er alt for lite info og tips mot hudsykdommer på norske nettsider..
Gjest Helsedama Skrevet 10. mai 2013 #40 Skrevet 10. mai 2013 Broren min har vært litt "grumsete" i magen av tetracyclin, men han har ganske ømfintlig mage. Når jeg har gått på den kuren, har magen vært helt grei. Jeg blir riktignok knusktørr i huden første tiden, men du verden så fin huden blir etterhvert. Urenheter og andre kviser blir borte også. Men som vanlig med antibiotika .... sopp i underlivet .... er bare å få tak i stikkpiller med en gang! Forskjellen på rosacea og perioral dermatitt sees lettest med hvor i ansiktet det angriper. Ved rosacea er det nese, hake, kinnben og midt i panna. Det er fryktelig plagsomt, ikke alltid leger har noe forståelse for det nei. Håper det ordner seg litt med huden din, jeg vet godt hvordan det føles Jeg ville tatt en kur med tetracycliner var jeg deg, og i ettertid kan du prøve å unngå det du vet framprovoserer det (prøve iallefall, ikke lett for oss jåler) Hei! Vil anbefale å bruke probiotika under og etter antibiotika kuren. Antibiotika tar liv av alle bakterier, inkl. de gode i magen. Dette gjør gjerne at man blir uggen (løs/fast) i magen.. (det tar også livet av de bakteriene som strever for å bevare et surt miljø i underlivet..derav gror soppen) Probiotika er full i snille magebakterier og opprettholder den naturlige tarmflora balansen :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå