Gå til innhold

personal coach


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har lenge vært på utkikk nytt yrke, men ikke helt visst hva jeg skulle lande på. Så - i siste utgave av KK las jeg om personal coach, og visste øyeblikkelig at dette var midt i blinken for meg.

Dessverre stod det ikke stort om utdanning til dette yrket, bare at intervjuobjektet hadde tatt kurs i San Fransisco.

Det jeg lurer på er om noen her vet mer om hvordan man går frem. Må man f.eks. ha studiekompetanse, hvor lang tid tar utdannelsen, hva koster det?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

kjenner ei som driver som personal coach og hun har vel ikke særlig utdanning engang...

masse kurs om krystallhealing og anna kvasigreier som fyller ut CV

tror egentlig dette er et "yrke" der du selv velger veien også finner du en kul tittel på det hele og lurer større bedrifter til å tro at om de ikke henger seg på dette er de ikke lenger med i tiden...

Unnskyld mitt fargede syn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he!

Skjønner godt at du er skeptisk siste gjest, for det er mange sjarlataner i ethvert "konsulent" yrke.

Men det finnes altså seriøs utdannelse innenfor coaching. Det eneste jeg har funnet så langt i Norge er http://www.startnowcoaching.com/ men det finnes kanskje andre også. Søk litt på internett og du finner sikkert mer info. Jeg fant denne url'en ved et enkelt søk.

Lykke til!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...