Nemesis Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Ja jeg lurer rett og slett på hvor lang tid det tok før bivirkningene kom etter at du begynte på p-piller?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Da jeg begynte på Trionetta kom de ganske fort, vektøkning og den fysiske biten første måneden, men det psykiske (ustabil, grinete, null sexlyst, depresjon osv) tok nok et par mnd. På Yasmin trodde jeg at jeg slapp unna bivirkningene fordi de kom så snikende, gikk vel et år før jeg oppdaget at "dette er faktisk ikke meg!"
Nemesis Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Okei... Sitter egentlig å venter på at de skal komme snikende på meg også, men HÅPER virkelig ikke at det kommer noe.
Saeria Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Med Trionetta og p-plasteret kom det snikende ved at sexlysten min gradvis avtok. Med Yasmin tok det et par dager før jeg var helt på bærtur! Jeg ble skikkelig deppa, gråt i timesvis uten å skjønne hvorfor. Jeg var helt ødelagt! Med kobberspiralen hadde jeg kontinuerlige blødninger i over et halt år før jeg måtte ta den ut. Med p-sprøyta kom det snikende. Avtagende sexlyst veldig gradvis, vekta har økt og det har begynt å svi og gjøre vondt etter sex de få gangene jeg har hatt lyst. Jeg klarer knapt å sitte etter samleie og det er helt uavhengig om jeg har eller ikke har hatt orgasme i forkant. Nå skal jeg prøve Cerazette. Skal til legen og legge frem mine "krav" på onsdag. Er ikke jeg en solskinnshistorie?
Nemesis Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2007 Okei.. Jeg har bare gått på de i 5 dager, så jeg er litt "spent" på hva som kan dukke opp..
Mirage Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Jeg gikk på yasmin i fire år.. det må ha kommet veldig snikende, for merka liksom ingenting før det plutselig slo meg.... den heksa kunne da ikke være meg?? Sinnadame med null sexlyst.. slutta på pilla dagen etter, og etter 1-2 mnd var jeg faktisk "normal" igjen
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Jeg gikk på yasmin i fire år.. det må ha kommet veldig snikende, for merka liksom ingenting før det plutselig slo meg.... den heksa kunne da ikke være meg?? Sinnadame med null sexlyst.. slutta på pilla dagen etter, og etter 1-2 mnd var jeg faktisk "normal" igjen ← Kjenner meg igjen, selv om jeg merka endel bivirkninger (trionetta) relativt fort tok det nok omtrent et år før det slo meg at de voldsomme sinneutbruddene og dype bølgedalene ("kortvarig, men seriøs" depresjon) skyldtes p-pillene mye mer enn livssituasjonen. Dessuten, uten at jeg kan bevise det, mistenker jeg ei venninne som er veldig periodevis utrolig negativ og svartsynt, for å ha bivirkninger av yasmin... Hun var jo ikke sånn før, tror jeg?
Poecilia Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Husker ikke om det tok et halvt eller et helt år på meg, men jeg mener det var rundt så lang tid det tok. Jeg skjønte det fordi jeg plutselig innså jeg hadde migrene og ikke normale hodepiner. På det værste hadde jeg sterke hodepiner 2 ganger i uka. Migrene var jo en bivirkning som stod på bruksanvisiningen, så jeg gikk til legen, sa jeg hadde fått migrene av p-pillene, og gikk over til p-ringer. Etter et halvt år hadde jeg betydelig mindre hodepine og færre migreneanfall, og det gikk ned jevnt og trutt. Migrenen forsvant jo ikke da, men nå har jeg hodepine bare litt oftere enn jeg hadde før jeg begynte på p-piller, og migreneanfall 1-3 ganger i halvåret.
Malama Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 De kom sniiiiiikende, og det tok en evighet før jeg oppdaga det. Vi snakker flere år her ja... Ja, det kom snikende, og jeg tenkte ikke over det, tenkte det var endret livssituasjon, nyhetens interesse (ja, jeg begynte med p-piller da jeg fikk et sexliv, og antok rett og slett da "interessen" sank litt at det kom av andre årsaker. Mitt første forhold var et avstandsforhold, så jeg merka det ikke noe særlig, vi møttes jo så skjelden, og da det gikk mot slutten var det jo ikke så rart om jeg mista lysta.. Det var da den ikke kom tilbake skikkelig med ny partner jeg reagerte...) Mye av bivrkningeen tror jeg kom egentlig omtrent da jeg innså at forholdet til eksen ikke var levedyktig, og jeg trodde nok at DET var mer årsaken. Men da tida gikk, jeg etablerte meg med ny partner (min forlvoede) og ting ikke kom tilbake til slik de hadde vært, sexlysta var laber, humøret svingte veldig, jeg gråt lett (ja, jeg gråt faktsik hver uke, opptil flere ganger i uka på det verste, helt sykt at jeg ikke reagerte på dette!) Det var DEILIG å slutte. Så skal jeg heller leve med de markant sterkere menssmertene, og de uregelmessige syklusene. I det minste slipper min elskede å fortvile over at jeg ligger og gjemmer meg under dyna og gråter fordi han spurte om jeg hadde hengt opp klærna fra vaskemaskina eller ei... Men jeg var treig. Bivirknignene kom snikende, det begynte nok etter et halvår eller noe slikt, men jeg skjønte ikke at det var det før leeeeeenge etter den tid, og selv etter at jeg hadde fått mistanken tok det et år før jeg slutta med pillene, og "så lyset".
Gjest Advena Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Med Yasmin fikk jeg bivirkninger etter noen måneder, tror jeg. Nå går jeg på Loette, og har ikke opplevd noen bivirkninger, og de har jeg gått på over 1 år.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Jeg begynte på cerazette i november 2005. Februar 2006 fikk jeg bivirkningen med vekt økning. Poff så hadde 5kilo hoppet på meg (iløpet av februar). Å så kom det endel kilo i ca 6-8mnd etter det også. Å jeg mistet mensen også, å den mistet jeg vel i februar 06. Tror det er eneste bivirkningene jeg har hatt..
Milly:) Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Jeg merka bivirkninger bare etter noen dager med loette. Jeg ble deppa og lei meg for ingenting, og hadde noen dager med småblødninger. Blødningene gikk fort over, og humøret ble bedre etter et par måneder. Nå tror jeg ikke jeg har noen bivirkninger lenger..
Gjest Eir Skrevet 14. mars 2007 #13 Skrevet 14. mars 2007 På alle p-pillemerkene jeg har prøvd har det kommet i løpet av det første brettet. Med p-sprøyte kom det snikende over ett par år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå