Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå
Skrevet

Kansje ikke rette plassen men,.....................

Julen skal ryddes vekk og jeg satte meg ned med julekortene fra fam/venner. Må si det var skrantne greier.

Er en tradisjon iferd med å forsvinne? Jeg har fått bøttevis med teite julehilsner på mobil og mail med God Jul. Synes det blir veldig upersonlig og svarer ikke på de.

Jeg selv holder på tradisjonen med julekort. Velger ut kort som jeg tror "passer" mottaker, lager noen selv og ofte bestiller jeg med bilde.

Husker min egen barndoms jul. Så spennende det var å se i postkassen etter julekort. Noen sender meg julehilsen på mobil(tekstmld) etter å ha fått kort i posten. Jeg sendet til de samme hvert år, uansett om ikke de har den tradisjonen.

De jeg ikke sender til ringer jeg og ønsker de en god jul, samtidig som vi får en koselig prat. Konsekvent svarer jeg ikke på disse mailene og tekstmld jeg får til jul.

Barna har laget kort på skolen og var stolte, sender til familien og får en tekstmld fra tante om takk for julekortet?? Att det går an!!!

greit at unger "leker! seg med teite nisser på tmld, nisser som enten danser eller er fulle,men når voksne begynner. Du kan vel ikke inponere noen med en tekstmelding i dag om du ike er under 13 år da.....Må bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg, jeg setter mye større pris på å få gode gammeldagse julekort i postkassen enn elektroniske julekort på mail og upersonlige julehilsner sms. På den annen side vet jeg at ikke alle har like god tid og ikke prioriterer det å skrive personlige julekort til alle og kanskje sender en sms eller en fellesmail til sine. Personlig bruker jeg gjerne to-tre timer etter midnatt alene ved kjøkkenbordet for å skrive julekort til slekt og venner, mer eller mindre hjemmelagde og alle med en personlig hilsen. Fra de fleste får jeg julekort tilbake, og jeg er veldig heldig. Håper det fortsetter slik :)

Skrevet
Kansje ikke rette plassen men,.....................

Julen skal ryddes vekk og jeg satte meg ned med julekortene fra fam/venner. Må si det var skrantne greier.

Er en tradisjon iferd med å forsvinne? Jeg har fått bøttevis med teite julehilsner på mobil og mail med God Jul. Synes det blir veldig upersonlig og svarer ikke på de.

Jeg selv holder på tradisjonen med julekort. Velger ut kort som jeg tror "passer" mottaker, lager noen selv og ofte bestiller jeg med bilde.

Husker min egen barndoms jul. Så spennende det var å se i postkassen etter julekort. Noen sender meg julehilsen på mobil(tekstmld) etter å ha fått kort i posten. Jeg sendet til de samme hvert år, uansett om ikke de har den tradisjonen.

De jeg ikke sender til ringer jeg og ønsker de en god jul, samtidig som vi får en koselig prat. Konsekvent svarer jeg ikke på disse mailene og tekstmld jeg får til jul.

Barna har laget kort på skolen og var stolte, sender til familien og får en tekstmld fra tante om takk for julekortet?? Att det  går an!!!

greit at unger "leker! seg med teite nisser på tmld, nisser som enten danser eller er fulle,men når voksne begynner. Du kan vel ikke inponere noen med en tekstmelding i dag om du ike er under 13 år da.....Må bare få det ut.

Ikke helt enig med deg. Jeg fikk nydelige hilsner på mobilen min og de verdsetter jeg høyt! Ikke tror jeg de som sente de var ute etter å imponere heller. Selvsagt hyggelig med gammeldagse julekort men det er faktisk tanken som teller og hva som blir sagt som betyr noe. Ikke om det kommer på sms, en gammel toalettrull eller i et julekort.

Skrevet

En hilsen er en hilsen, enten det er en god jul-klem et par uker før jul på gata av en bekjent, et julekort, en SMS eller en telefonsamtale.

Selv sendte vi ikke jlekort, og fikk noen - da av barnefamilier med skrytebilde av ungene. Søtt, så klart, men det blir jo kastet rett etter jul, uansett, så en SMS hadde holdt for oss i massevis.

Skrevet

Ang. tid..går det så lang tid å skrive en hilsen på et ulekort enn å starte pc eller ta frem mobilen?

meldinger blir slettet, også mailer,men jeg sparer på julekortene. Når uleesken tas frem, så kan jeg sitte å bla igennom kortene fra i fjor og lang tilbake.

Nå har jeg en bærepose full. Noen av avsendere er gått bort....

Det dukker jo alltids kort opp fra fjerne kjente som jeg sier. Folk man har truffet i syden osv. Kan umulig spare på alle.

Reagerte på hun som kastet kort med skrytebilder av barn. Kjekt å se igjenom årene de vokser, tenker jeg da.

Skrevet

Vi kaster fordi vi ikke gidder å ha huset fullt av ting vi ikke trenger.

Nå skal det sies at vi skal kjøpe et album og begynne å lime bildekort inn i. Både takkekort fra bryllup og barnebilder. For i år fikk vi faktisk veldig kule bilder - ikke bare oppstilte unger utkledd som nisser. Nisse-bilder av ungene er omtrent like gjennomtenkt og spennende som julekort fra Rema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...