Gå til innhold

Buketten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen av dere vordende bruder som har funnet stil og farge på buketten...?

Jeg er så nysgjerrig på hvor dere henter inspirasjon fra og hva som bestemmer blomster og farge i brudebuketten deres :)

Jeg har bestemt meg delvis pga kjolen, og hvilke farger som passer årstiden, samt hva jeg liker og hva som står i stil til min "stil". Men jeg synes det er usaklig interessant å få se flere vakre buketter å drömme om....

Spennende å se hva dere andre tenker!

Noen som har ideer eller inspirasjonskilder å vise til??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bestemt meg ennå. Det jeg vet er at den skal være enkel og den skal ikke være gul.

Tidligere drømte jeg om en bukett med fossefall av dyprøde roser som kun gikk i den rødfargen og grønt.

Nå synes jeg egentlig at hvite/krem-fargede buketter kan være fine. Jeg tror jeg har lyst på orkideer i buketten min, og de skal være hvite eller ganske lyse og så sannsynligvis roser. Får se mer på dette når kjole er bestemt ;)

Gjest Ballerina
Skrevet

Sånn som jeg tenker nå skal den henge litt, men mye blomster i midten på en måte... bryllupsfargene våre er hvitt og grønt, så da blir det det samme i buketten. Tenker roser, liljer, orkideer og mye annet... men får jo se hva blomsterdekoratøren sier :sjenert: Men jeg skal ha en blomst i buketten som også mennene skal ha i jakkene sine som ikke skal finnes noe annet sted enn der (at en blomst er unik... kanskje det blir den typen jeg skal ha i håret... hm... får tenke litt mer på det ;) ) Men ja, det er kjempegøy å se på brudebuketter! Du kan jo få kjøpt et bryllupsblad som bare omhandler blomster... veeeldig kjekt blad :)

Skrevet

Jeg skal ha en hvit ball av roser, men lange grønne "strå" som det er festet en perle på hvert strå.

Skrevet

Selv skal jeg ha pioner i rosa og mörke orange-toner :hjerter_rundt:

Og jeg er enig i at buketten ikke skal väre gul :)

Skrevet

Pioner er utrolig stilig! Men en god venninne hadde det i sitt bryllup nå i sommer... så jeg får finne på noe annet....

Skrevet

Jeg kunne velge mellom DISSE 5 og har valgt nr 1 (hand tied french style). Syns den er nydelig....og veldig meg.

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken fasong jeg vil ha på buketten, men fargene jeg skal ha på blomstene er dus fersken og kremhvit. Gjerne med noe perlepynt eller et eller annet.

Årsaken til at jeg skal ha fersken som farge, er at det er den fargen jeg kler aller best i m.t.p. sminke!

;)

Skrevet
Jeg aner ikke hvilken fasong jeg vil ha på buketten, men fargene jeg skal ha på blomstene er dus fersken og kremhvit. Gjerne med noe perlepynt eller et eller annet.

Årsaken til at jeg skal ha fersken som farge, er at det er den fargen jeg kler aller best i m.t.p. sminke!

;)

Og der sier du noe!

jeg kler ikke kalde rosafarger (selv om jeg synes det kan være veeeldig fint på mange), så dette må jeg helt klart ta hensyn til.. :)

Gjest Scaphoid
Skrevet
Ellers så syns jeg alle disse er veldig fine:

Bukett 5

Nydelig bukett!

Elsker peoner...

Skrevet

Jeg plantet en blå hortensia i hagen i fjor sommer, og håper at den kommer opp like fint i år. Tenkte at min mor skal få bruke den og til å lage både brudebukett, knapphullsblomster og litt pynt til brudepikene hvis den blir stor nok. Kanskje blandet med noe kremhvitt, og ellers får fantasien hennes fritt spillerom.

Tror det blir ekstra fint å ha noe som hun har laget, og halve moroa er at hun gleder seg veldig til å få gjøre det. :)

Gjest nimbus
Skrevet

Jeg skal ha en liten tett bukett med black baccara roser, kanskje med noen perler innimellom!

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hva slags bukett jeg skal ha, bortsett fra at jeg tror det blir en sånn lang en med lyse farver.. Har ingenting broderier på framsiden av skjørtet, så da passer det best med en litt lang bukett tenker jeg..

Men et spørsmål: hvor lang tid i forveien bør man bestille brudebuketten?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Men et spørsmål: hvor lang tid i forveien bør man bestille brudebuketten?

Kommer an på når på året du skal gifte deg, men det er lurt å være tidlig ute. Har du bestemt deg for hvilken dekoratør/butikk du vil bruke, så er det best å ta kontakt med vedkommende og høre når de vil ha bestillingen. F.eks til 7.7.07 blir det nok rift om "plassene"...

Skrevet

Huff, jeg vet ikke hvordan buketten min skal være ennå. Jeg ønsker meg allerhelst en bukett med liljekonvaller, men jeg har hørt at de er dyre når jeg skal gifte meg (21.04.07)

Jeg har ikke så lyst på roser, og jeg vil ikke ha cala heller. Og så er fargene i bryllupet lhvitt (krem/ivory) ysegrønt og sølvgrått, og jeg aner ikke hvilke blomster man kan få som er sølvgrå??? Må vel bli noe perler eller noe sånt, men jeg har ikke sett noen buketter med perler og sånt. Og så vil jeg jo gjerne ha litt farge på buketten, ikke bare hvitt, for kjolen er hvit og hvite buketter forsvinner liksom mot kjolen. Huff, vanskelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...