Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff nå er jeg så frustrert og føler vi har prøvd alt. Jeg har ei fem år gammel jente som bæsjer OG tisser på seg regelmessig. (Stort sett hver dag) Hun sluttet med bleie sent, var nesten 4 år, men etter det har hun nesten ikke hatt uhell, selv om det har vært mange bremsespor i trusen siden den gang. (Det kommer av at hun holder seg og holder seg og holder seg..) Så i høst har uhellene slått ut i full blomst igjen og jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre. Vi har prøvd med alt fra ros, ignorering av problemet, til alvorsprat. Jeg har tatt det opp i bhg. De sier de ikke har lagt merke til at hun har noe mer uhell enn andre. (Hun har ofte bæsj i trusa når vi henter henne) De sier også at de gjør veldig lite ut av det når barna har uhell, og at det på den gruppen hun er på ikke virker som om barna blir flaue om det skjer. Hun begynte på ny avdeling i høst, og vi har lurt på om problemet kan ligge der, at hun mistrives, men samtidig så klarer vi ikke bli sikre på det heller - spesielt ikke når personalet sier hun gir uttrykk for å trives bra. På direkte spørsmål har hun uttalt at hun trives bedre på den gamle avdelingen.

Samtidig er hun i en ond sirkel med at hun holder igjen, for da blir hun hard i magen, så gjør det kjempevondt når det endelig kommer, så husker hun det til neste gang hvor vondt det gjorde så holder hun igjen enda mer og sånn fortsetter sirkelen...Vi forer på henne med rosiner og yoghurt for at hun ikke skal bli hard, men hvordan skal vi får løst dette problemet en gang for alle??

ALLE gode tips, råd og formeninger tas i mot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende dere har prøvd dette alt, men hva om dere og barnehagen tar henne med på do til faste tider.

Hvor hun om ikke annet må prøve.

Hvis dette blir fast rutine kan det hende hun etterhvert gjør det av seg selv.

Skrevet

Da sønnen min begynte på skolen nå i høst hadde han minst ett uhell om dagen. Han har lett for å holde seg så lenge at det går galt når han endelig kommer seg på do.

Vi hadde møte med læreren hans der hun fortalte at som regel tisset han på seg rett etter mat, vi ble da enige om at de skulle sende han på do før mat.

Da han gikk i barnehagen ble han sent på do før mat og før de skulle ut så det gikk bra der.

Det har gått veldig bra etter at han går på do før mat, han har ikke hatt mange uhellene. De små uhellene han da har hatt er bare et dypp eller to i trusa, men han bytter klær så fort det kommer et drypp.

Det kan nok være en god idè å ha faste do-tider, det hjalp hverfall min sønn, men det krever at barnehagepersonalet følger opp.

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar! En gang tidligere når hun hadde litt problemer med at hun holdt igjen hadde de faste rutiner på henne. En ansatt i bhg tok henne med på do til faste tider, og leste gjerne litt for henne mens hun satt og prøvde å få noe til. Dette fungerte strålende! MEN på den nye avdelingen har de ikke kapasitet/mulighet til dette. Dette er en meget spesiell avdeling som er ute stort sett hele dagen, og sjelden da i nærheten av en do. Det er rett og slett ikke mulig å få til denne løsningen på den avdelingen..dessverre.. MEN vi kan jo begynne med faste tider hjemme så kanskje det går seg til i bhg også *håpefull*

Vil gjerne ha mange flere tips, for jeg vil veldig gjerne dette til livs før hun begynner på skolen..

Skrevet

Stakkars lille jenta di.

Kan det være en mulighet at hun kan bytte tilbake til den gamle avdelingen? Dersom det er plassmangel på den gamle avdelingen, kan det være at noen der kunne tenke seg å bytte til uteavdeling?

Er det ikke utedo på uteavdelingen?

Skrevet

Selv om de er mye ute har de vel like mange voksne pr barn som de har på "inne-avdelinger"? Det er jo et krav om et vist antall voksne.

Da bør de jo ha mulighet følge henne på do på lik linje med "inne-avdelinga" etter min mening.

Og er de ute mesteparten av dagen må de jo ha et do tilbud til barna? Selv om det ikke er luksusen av en vanlig do!

Syns det høres ut som litt for dårlig forklaring av barnehagen jeg. :forvirret:

Skrevet
Er det ikke utedo på uteavdelingen?

Jo, det er utedo der, men de er jo på tur mange dager i uken, og da har der jo ikke tilgang på noen do..

Selv om de er mye ute har de vel like mange voksne pr barn som de har på "inne-avdelinger"? Det er jo et krav om et vist antall voksne.

Da bør de jo ha mulighet følge henne på do på lik linje med "inne-avdelinga" etter min mening.

Og er de ute mesteparten av dagen må de jo ha et do tilbud til barna? Selv om det ikke er luksusen av en vanlig do!

Syns det høres ut som litt for dårlig forklaring av barnehagen jeg.  :forvirret:

På uteavdelingen er det to voksne på tolv barn. Da blir det kun èn voksen igjen på de restrerende 11, om en går med henne..

Skrevet

Hvordan fungerer do besøk da?

Jeg mener, de fleste trenger jo noe hjelp, spesielt om de har mye uteklær og slikt på! Hjelp til å tørke seg bak f.eks.

De forventer vel ikke at ungene holder seg hele dagen ute...

Om de ikke har mulighet følge unger på do på normalt vis tyder det på at de er for få voksne etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...