Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hvor sannsynlig er det at en mann på 32 kan falle for en jente/kvinne på 20? Og hvis han faller, hvor stor er sjansen for at han lar seg påvirke av evt. negativitet fra venner på hans egen alder? Er det flere som har følelsen av at kvinnelige venner ofte er mer negative enn mannlige i slike tilfeller? At de kvinnelige på en måte blir sjalu eller føler seg truet?
Dizzy Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Det er 11 år mellom meg og min kjære. Da vi ble sammen for 7 år siden sa det fleste venninnene hans "hva vil du med den drittungen der?" Det var ganske ubehagelig, men heldigvis så forsvarte kjæresten min meg. Når vi hadde vært sammen et års tid virket det som det fleste godtok forholdet vårt, og de ble slutt på disse spørsmålene og kommentarene. At vi fortsatt er sammen etter 7 år beviser vel at aldersforskjellen ikke har noen betydning? Må tilføye at kompisene hans aldri brydde seg om aldersforskjellen, bare venninnene Endret 6. januar 2007 av Dizzy
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Det har vel kansje noe med at jenter kan bli sjalu når en mann på deres alder foretrekker en langt yngre. Mens gutta heller blir misunnelige Uansett mener jeg det ikke er noen andre som har noe med dette, så lenge alle involverte parter er voksne og myndige
skorpionen 68 Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Tror noen er lettpåvirklige og andre er det ikke, i forhold til både alder og kjønn. Vet om flere par hvor det er 10-12 år mellom dem og forholdene fungerer bra de....
Gjest Phenomena Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Alder er ikke alltid av betydning, men noen er svært opphengt i det. Varierer fra person til person, noen bryr seg ikke, mens andre ser kun alderen og lager problemer som kanskje ikke ville fantes om de gav det en sjans. Endret 6. januar 2007 av Phenomena
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Hvor sannsynlig er det at en mann på 32 kan falle for en jente/kvinne på 20? Og hvis han faller, hvor stor er sjansen for at han lar seg påvirke av evt. negativitet fra venner på hans egen alder? Er det flere som har følelsen av at kvinnelige venner ofte er mer negative enn mannlige i slike tilfeller? At de kvinnelige på en måte blir sjalu eller føler seg truet? ← hva er problemet?
Nabodama Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Alder er ikke alltid av betydning, men noen er svært opphengt i det. Varierer fra person til person, noen bryr seg ikke, mens andre ser kun alderen og lager problemer som kanskje ikke ville fantes om de gav det en sjans. ← Jeg er ikke sikker på at folk er så opphengt i alder lenger, sånn som å kun se på tallene, og mener at dette er et problem. Problemet ligger nok heller i forskjellen i modenhet og livserfaring. En 20-åring har nok ikke så mye til felles med en person over 30 sånn sett. Når det gjelder venner av begge parter, vil vel kanskje de også føle litt på det. Hvis jeg var 32, og begynte å få følelser for en på 20, ville jeg nok backet ut fort som f... En 20-åring er som oftest såvidt begynt å bli voksen, festing og venner betyr veldig mye i den alderen, personen er ikke ferdig med utdanning, osv osv. For meg er en 20-åring som et stort barn fortsatt, og jeg trenger noen som har litt andre dimensjoner i livet enn en 20-åring vanligvis har.
Nabodama Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hvor sannsynlig er det at en mann på 32 kan falle for en jente/kvinne på 20? Og hvis han faller, hvor stor er sjansen for at han lar seg påvirke av evt. negativitet fra venner på hans egen alder? Er det flere som har følelsen av at kvinnelige venner ofte er mer negative enn mannlige i slike tilfeller? At de kvinnelige på en måte blir sjalu eller føler seg truet? ← Jeg tror ikke de kvinnelige vennene er hverken sjalu eller føler seg truet av noe som helst. Hvorfor skulle de det? Men jeg tror de vurderer hvor mye til felles de har med denne 20-årige dama, og er hun noenlunde barnslig (som mange, ikke alle er i den alderen), er det vel ikke så rart om de er litt negative. Da gidder de nok ikke å forholde seg noe særlig til denne 20-åringen. Men venner er venner, og det er ikke de som avgjør om mannen går videre med forholdet til jenta. Grad av modenhet hos jenta, eller kanskje grad av barnslighet hos mannen, vil vel være noe av det som spiller inn. Endret 6. januar 2007 av Nabodama
Gjest Phenomena Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er ikke sikker på at folk er så opphengt i alder lenger, sånn som å kun se på tallene, og mener at dette er et problem. Problemet ligger nok heller i forskjellen i modenhet og livserfaring. En 20-åring har nok ikke så mye til felles med en person over 30 sånn sett. Når det gjelder venner av begge parter, vil vel kanskje de også føle litt på det. Hvis jeg var 32, og begynte å få følelser for en på 20, ville jeg nok backet ut fort som f... En 20-åring er som oftest såvidt begynt å bli voksen, festing og venner betyr veldig mye i den alderen, personen er ikke ferdig med utdanning, osv osv. For meg er en 20-åring som et stort barn fortsatt, og jeg trenger noen som har litt andre dimensjoner i livet enn en 20-åring vanligvis har. ← At modenheten er på forskjellig nivå er ganske naturlig med 12 års aldersforskjell, han er voksen, hun er såvidt ferdig med tenårene. Poenget mitt er at mange backer ut før de i det hele tatt har sett personen an, det finnes svært modne 20-åringer og veldig barnslige 32-åringer, bare for å ta et eksempel. Ingen er like, folk er forskjellige og utvikler seg i forskjellig grad, noen før andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå