Murf Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Vi sitter med søknadskjemaene nå, og skal søke for tassen. Vi lurer litt på å redusere stillingene våre begge to, sånn at vi ikke trenger full plass. Men ennå vet vi ikke om det går i orden med jobben, eller hvor stor prosent vi får innvilget. Er det da lurt å søke om full plass? Kan man si ifra seg en del av plassen? Jeg ser for meg en mulighet om at vi kan få en mykere overgang med at han går i barnehagen tre eller fire dager i uka istedet for fem, eller kortere dager i barnehagen.
Gjest Mayamor Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Jeg ville søkt full plass. Det er lettere å redusere plassen enn å få økt plassen.
Kipa Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Der jeg jobber har vi enten halve eller hele plasser, så du burde sjekke opp om det evt er mulighet for prosentvis plass som du sier du kanskje ønsker. En mulighet er jo å ha en hel plass, og at dere har fri en dag. Det blir samme betaling, men veldig godt for den lille! Mange som gjør det sånn. Og kortere dager er selvfølgelig like bra eller bedre. Ettermiddagen er veldig lang for en 1- åring.. Du burde også sjekke opp mulighet for ammefri, tror det kan gi deg en time kortere arb. dag...om du da ammer og kan bevise det.
Dalila Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men sånn gjorde vi det med våre: Vi hadde dagmamma et par dager i uka fra 1 til 2 år, 40 % bhg fra2-3 år og 60% fra 3-4. Etter det hadde vi full plass. Dette var helt optimalt for oss, og fungerte flott pga samarbeid fra arbeidsgivers side. Siden dere ikke er helt sikker på arbeidsgiver kan dere kanskje søke full plass og heller ta litt fri? Eventuelt en fleksibel dagmamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå