Gå til innhold

Pupper, hva er de til?

Anbefalte innlegg

Gjest Lucy Lotta
Skrevet

Hei!

Jeg er en 15 år gammel jente.

Jeg fikk to fine pupper av puberteten i fjor. Joda, jeg liker dem godt. Men jeg forstår ikke hva jeg skal med dem!

Hvorfor har vi pupper, egentlig?

Finnes det noe vitenskaplig svar, eller er de der bare fordi de ser fine ut?

Skrevet

Amming, og tiltrekke det motsatte kjønn (store bryster = store fettlagre = større mulighet til å overleve matmangel = mer attraktiv som formeringspartner)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Er det mulig å være femten år og ikke ane hvorfor naturen har utstyrt oss med pupper?

Gjest Gjesten
Skrevet
Hei!

Jeg er en 15 år gammel jente.

Jeg fikk to fine pupper av puberteten i fjor. Joda, jeg liker dem godt. Men jeg forstår ikke hva jeg skal med dem!

Hvorfor har vi pupper, egentlig?

Finnes det noe vitenskaplig svar, eller er de der bare fordi de ser fine ut?

Er det mulig å være femten år og ikke ane hvorfor naturen har utstyrt oss med pupper?

Det lurte jeg på også Hedda. Jeg har uthevet en setning i hovedinnlegget, en setning som tilsier at dette bør være en tulletråd.

Gjest Sara K.
Skrevet

Dette var slett ikke et dumt spørsmål, Lucy Lotta. Melkeproduksjonen er fullt mulig uten fettet, for selv flatbrystede kvinner kan amme. Kanskje fettet er der for å varme melken? :ler:

Ikke vet jeg, men jeg tviler på at naturen har laget de for menns forlystelse slik gjesten over sier.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Ikke vet jeg, men jeg tviler på at naturen har laget de for menns forlystelse slik gjesten over sier.

Det kalles evolusjon. At mannfolka ikke har peiling på hvordan det funker spiller ingen rolle ;) Tiltrekkes de av store pupper, så er det de damene med store pupper som får flest barn, og dermed fører sine gener videre. Men så er vi mennesker så "avanserte" blitt at vi ikke holder på med evolusjon mer, vi elsker hverandre i stedet, og det er ingen som velger partner ut fra utseende mer... :ironi:

Gjest Sara K.
Skrevet
Det kalles evolusjon. At mannfolka ikke har peiling på hvordan det funker spiller ingen rolle ;) Tiltrekkes de av store pupper, så er det de damene med store pupper som får flest barn, og dermed fører sine gener videre. Men så er vi mennesker så "avanserte" blitt at vi ikke holder på med evolusjon mer, vi elsker hverandre i stedet, og det er ingen som velger partner ut fra utseende mer...  :ironi:

Det er heldigvis ikke mange menn som velger partner ut ifra størrelsen på brystene hennes.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Det er heldigvis ikke mange menn som velger partner ut ifra størrelsen på brystene hennes.

Akkurat det tror jeg du skal ta med en klype salt. Det er noe som kalles tenningsmønster, og menn som ikke liker små pupper, de kommer heller ikke til å elske en kvinne med små pupper, såpass overfladiske er vi mennesker faktisk. Vi tar ikke hva som helst, selv om vi mener vi gjør det ;)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg er så glad mine har mugge-fisert seg altså, ellers hadde jeg blitt UVENN med bjørnsdatter for at hun ikke nevner at det finnes folk som liker små pupper ;D

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Jeg er så glad mine har mugge-fisert seg altså, ellers hadde jeg blitt UVENN med bjørnsdatter for at hun ikke nevner at det finnes folk som liker små pupper ;D

Selvsagt er det noen utskudd som bare vil pule og ikke tenker på at ungen skal ha mat etterpå, og da er det greit nok med ei med små pupper ;)

IKKE SLÅ! JEG KØDDA!

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg bryr meg ikke, mine har vokst og magen har krympa, så queen sier ju kænt ståp mi now!!!!! ;D;D;D;DIDSUjghksjdfgjkh

Skrevet

Fint å filosofere litt. Ingen spørsmål er vel for dumme? Eller?

Men når det er sagt så synes jeg umidelbart det var et litt teit spørsmål, men når jeg tenker meg om så tas alt som en selvfølge i dag OG med all denne fokuseringen på store pupper i media så tror jeg ikke det er så dumt å snakke med de unge om kroppen og dens funksjoner. Tror det er fort gjort å bli litt lost. ;)

Skrevet

Jeg synes TS virker reflektert og nysgjerrig, og stiller spørsmål der hun forventer svar utover det helt innlysende. Jeg er ganske sikker på at TS vet hva bryster brukes til. men hvorfor har vi mennesker så store bryster i forhold til dyr? For alle pattedyr ammer jo barna sine med brystene sine, det er altså ikke nødvendig med store bryster for å være fruktbar eller fostre opp barn. Svaret på spm er ikke helt åpenbart, men jeg har fått høre en forklaring: da menneskene reiste seg opp på 2 bein, ble ikke rompa like framtredende som når man går på 4, og heller ikke i øyenhøyde. Dyra snuser hverandre gjerne i rompa for å finne ut om den andre er kjønnsmoden og klar. Når menneskene reiste seg opp på 2 ble det kompensert for at rompa ikke var like tilgjengelig som tidligere, ved at bryster er et tegn på kjønnsmodenhet og virker tiltrekkende.

TS: håper du ikke mister nysgjerrigheten eller lar slike kommentarer som det siterte innelgget ditt gjær at du slutter og tenke for å finne forklaringer.

Skrevet

Puppene er til for amming, ja, men hvorfor de er såpass mye større enn hos (mange) andre pattedyr kan man jo spørre seg om.

Ser at noen nevner evolusjon her, og at vi har utviklet (relativt) store pupper for å tiltrekke oss menn.

Vel, det finnes en annen teori også, som går på at våre pupper (evolusjonært sett) har utviklet eg i takt med at vi fikk menneskelige ansikter. Puppene er tilpasset barnet som skal få mat fra dem, med andre ord. Se for dere en liten apeunge, med et fremskutt munnparti... det er ikke noe problem at den mammaen er nesten helt flat! Og så en liten menneskebaby, med en nese som til tross for at den er liten stikker god frem forran munnen...

Og så blir vel mennene tiltrukket av det nettopp fordi det er kvinnelig. Mao puppene først, så tiltrekningen.

Det er dessuten midje-hofteratioen som er det mest universielle målet for hvor tiltrekkende en kvinne er (dvs, det varierer hvor kraftig idealet er, men forholdet mellom midje og hofte er omtrent likt over hele verden). Det med pupper er mer kulturelt betinget. Tenk på kulturer der de går med puppene bare hele tiden f.eks, der har de vel et nokså praktisk forhold til de, vil jeg tro.

Skrevet
Jeg synes TS virker reflektert og nysgjerrig, og stiller spørsmål der hun forventer svar utover det helt innlysende. Jeg er ganske sikker på at TS vet hva bryster brukes til. men hvorfor har vi mennesker så store bryster i forhold til dyr? For alle pattedyr ammer jo barna sine med brystene sine, det er altså ikke nødvendig med store bryster for å være fruktbar eller fostre opp barn. Svaret på spm er ikke helt åpenbart, men jeg har fått høre en forklaring: da menneskene reiste seg opp på 2 bein, ble ikke rompa like framtredende som når man går på 4, og heller ikke i øyenhøyde. Dyra snuser hverandre gjerne i rompa for å finne ut om den andre er kjønnsmoden og klar. Når menneskene reiste seg opp på 2 ble det kompensert for at rompa ikke var like tilgjengelig som tidligere, ved at bryster er et tegn på kjønnsmodenhet og virker tiltrekkende.

TS: håper du ikke mister nysgjerrigheten eller lar slike kommentarer som det siterte innelgget ditt gjær at du slutter og tenke for å finne forklaringer.

Sabla bra svart! :klappe:

Skrevet
Svaret på spm er ikke helt åpenbart, men jeg har fått høre en forklaring: da menneskene reiste seg opp på 2 bein, ble ikke rompa like framtredende som når man går på 4, og heller ikke i øyenhøyde. Dyra snuser hverandre gjerne i rompa for å finne ut om den andre er kjønnsmoden og klar. Når menneskene reiste seg opp på 2 ble det kompensert for at rompa ikke var like tilgjengelig som tidligere, ved at bryster er et tegn på kjønnsmodenhet og virker tiltrekkende.

Det er dessuten midje-hofteratioen som er det mest universielle målet for hvor tiltrekkende en kvinne er (dvs, det varierer hvor kraftig idealet er, men forholdet mellom midje og hofte er omtrent likt over hele verden). Det med pupper er mer kulturelt betinget. Tenk på kulturer der de går med puppene bare hele tiden f.eks, der har de vel et nokså praktisk forhold til de, vil jeg tro.

Er det noen sammenheng mellom rumpestørrelse og puppestørrelse tro? :klø:

Skrevet

...Er det virkelig mulig at ingen i tråden her har innsett det?

Tenk over dette:

Når blir hunkjønnet i stand til å få barn? I puberteten.

Når utvikler hunkjønnet bryster? I puberteten.

Er det tilfeldig at pupper og muligheten til å få barn utvikles på samme tid? Nei.

Se for dere at en kvinne er 100% flatbrystet før hun blir gravid, og innen barnet er født skal hun ha bryster fulle av melk klare til å amme barnet.

Klarer dere å se for dere at kroppen skal klare å utvikle brystene helt fra scratch og til de er store nok til å fylles med melk, i tillegg til å begynne å produsere selve melka, iløpet av 9 måneder?

Brystene utvikles i puberteten for at de skal være klare og fylt med melk innen et barn blir født! Ingenting er tilfeldig, og rumpa har ingenting med saken å gjøre

Skrevet
...Er det virkelig mulig at ingen i tråden her har innsett det?

Tenk over dette:

Når blir hunkjønnet i stand til å få barn? I puberteten.

Når utvikler hunkjønnet bryster? I puberteten.

Er det tilfeldig at pupper og muligheten til å få barn utvikles på samme tid? Nei.

Se for dere at en kvinne er 100% flatbrystet før hun blir gravid, og innen barnet er født skal hun ha bryster fulle av melk klare til å amme barnet.

Klarer dere å se for dere at kroppen skal klare å utvikle brystene helt fra scratch og til de er store nok til å fylles med melk, i tillegg til å begynne å produsere selve melka, iløpet av 9 måneder?

Brystene utvikles i puberteten for at de skal være klare og fylt med melk innen et barn blir født! Ingenting er tilfeldig, og rumpa har ingenting med saken å gjøre

Men man må ikke ha fettvev i puppene for å amme barn. Bare se på alle andre pattedyr enn mennesket: de har ikke noe størrelse på brystene før de får barn. Og min mor var flatbrystet før hun fikk barn, det gikk bra. Jeg regner med TS undrer seg på hvorfor mennesket har så store bryster i forhold til andre pattedyr. Det er blitt presentert to mulige løsninger. Det du skriver er irrelevant i forhold til problemstillinger for denne tråden. For brystene utvikler seg faktisk ganske så mye i løpet av svangerskapet, og fettvev i brystene er ikke en forutsetning for å være fruktbar (selv om det er vanligst med fettvev i brystene).

Skrevet

Gjest 08:36:

Det finnes fortsatt folk som fornekter en hver sammenheng mellom Homo Sapiens, utviklingslæren og de øvrige arter på jorden.

Dem om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...