Merchedes Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 I jula kjøpte min samboer ny telefon og klokke til seg selv. Det kostet 6. 000 kroner. I julegave fikk jeg et minnekort til vårt fotoapparat, med fare for å virke smålig så koster dette ca 300. Vi hadde en samtale for en tid siden, der han fortalte meg at han hadde dårlig samvittighet fordi han som oftest glemmer bursdagen min (5. januar), eller er blakk fordi alle penger går til julen. Jeg sa, du kan jo bare bestemme deg for å kjøpe bursdagsgave til meg samtidig som du kjøper julegave, så blir ikke det noe problem. Det var han helt enig i. Men nå er det bursdag igjen, dagen er glemt. Jeg hadde sikkert ikke tenkt på julegaven og prisen i forhold til hva han kjøpte til seg selv om det ikke var for at han glemte bursdagen nå igjen. Det er ikke så lenge siden det ble nevnt engang, er han bare utrolig glemsk, eller er jeg bare nedprioritert? Han har barn som han ikke glemmer bursdagen til. Er det ikke en prioriteringssak? Med den nye tlf så kunne han vel lagt bursdagen min inn som notat, om han har så dårlig samvittighet som han sier... Jeg er sikkert sur og dum jente...
Gjest Ylva Virvla Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Kanskje du bør begynne å minne ham på det? Si ifra et par dager før?Det ville jeg gjort. Og gratulerer med dagen som var! Jeg har også bursdag 5. januar. :-D
Merchedes Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Kanskje du bør begynne å minne ham på det? Si ifra et par dager før?Det ville jeg gjort. Og gratulerer med dagen som var! Jeg har også bursdag 5. januar. :-D ← Jeg har gjort det, men jeg har ikke lyst å gjøre det fler år på rad, om du skjønner... Når han husker andre bursdager, hvorfor kan han ikke huske min?
Merchedes Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2007 Og gratulerer med dagen som var! Jeg har også bursdag 5. januar. :-D ← Gratulerer du også...
Ugla Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Mannen min har alltid husket bursdagen min da, men jeg forventer ingen gave! Et "Tillykke med dagen, jenta mi" holder i massevis for meg! Men ja, inni meg hadde jeg nok blitt litt skuffet om han hadde glemt den...
Gjest Pax Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har gjort det, men jeg har ikke lyst å gjøre det fler år på rad, om du skjønner... Når han husker andre bursdager, hvorfor kan han ikke huske min? ← Huff, det er sårt. Opplevde det samme med en eks som glemte bursdagen min flere år på rad. Da føler man seg så uviktig og nedprioritert. Så, min sympati til deg. Hva om du sier: I dag skal vi feire bursdagen min, du tar meg med på resturant og du spanderer?
Ugla Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har gjort det, men jeg har ikke lyst å gjøre det fler år på rad, om du skjønner... Når han husker andre bursdager, hvorfor kan han ikke huske min? ← Men... Når bursdagen din er så viktig for deg, så gjør vel DU litt ut av den også? T.d. baker en kake så du har til kaffen? Og når han får servert bløtekake, så må han vel i det minste huske det da (om enn litt sent, i.o.m. du forventer gave...)!
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 bursdager er viktig. Ikke for dagens skyld, ikke for gavens skyld men for oppmerksomhetens skyld. Stram ham opp, jente! Gi klar beskjed om at du ikke vil ha det sånn!!
Wildy Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Synes det er litt dårlig gjort av ham, jeg. Det er faktisk ikke så vanskelig å legge inne en liten påminnelse på mobilen om at det nærmer seg bursdagstid. Og om man ikke finner på de helt stor gavene hvert år har vel aldri en bukett blomster skadet noen?
Gjest gurimalla Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Jeg synes det er utrolig sløvt av samboeren din å glemme dagen din flere år på rad. Når det betyr så mye for deg burde han greie å sjerpe seg. Det må være lov å forvente at partneren husker bursdager. Gratulerer med overstått bursdag
Gjest niomi Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har litt panikk for at samboer skal glemme bursdagen min, så her drypper det mer eller mindre direkte hint i flere dager før dagen. Og gjerne passer jeg på at vi har noen "bursdags"-planer for dagen, for da kan han ikke glemme. Jeg feirer ikke bursdagen min, har ikke gjort det siden jeg ble voksen. men jeg ville blitt umåtelig skuffet om samboer glemte og det ikke var pakke i postkassa fra foreldrene mine... I fjor ønsket jeg meg bare en ting på bursdagen min. Nemlig ring på fingeren. Og som jeg hintet om det! Hva fikk jeg? Jo, nye sykkelbremser. Noe jeg så absolutt trengte, og dette var skikkelig kvalitet, men litt skuffet ble jeg, ja... Siden han er så sløv, så er det rart han ikke har lagt inn alarm på mobilen/skrevet det opp i kalenderen sin. Jeg har det på alle "viktige" bursdager, for jeg vet hvor kjipt det er å bli glemt. På de jeg skal ha gave til har jeg alarm noen dager før, slik at jeg får kjøpt og evt. sendt gave, samt samme dag som bursdagen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 Fant plutselig ut at jeg skal legge inn alarm på telefonen til Bjørnemannen: 9. april: Husk å kjøpe blomster til din kjære kone som har bursdag i dag! Jeg er så sær at jeg ikke synes bursdager er så fryktelig viktige når man har fylt 18. Bjørnemannen også. Så vi pleier å begrense oss til god middag og et gratulerer med dagen. En gang på ti år har jeg kjøpt noe skikkelig svært og dyrt til ham, og venter fortsatt på at han skal kjøpe noe tilbake
pusla Skrevet 6. januar 2007 #13 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har lagt inn reminder på telefonen til samboeren min som varsler dagen før bursdagen min, sånn at han rekker å kjøpe gave . Mest for spøk da, for han husker det nok uansett. Jeg forstår godt at du blir lei deg, det virker jo veldig sløvt av han synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå