mowgli Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Hvilken skrifttype skal dere bruke? Skal dere lage kirkeprogrammet selv også? Blir det samme stil på innbydelse som menyheftet? Hvilket format blir innbydelse og menyhefte i?
rusketulla Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Endret 26. oktober 2009 av rusketulla
orakel Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Akkurat dette her er noe jeg ikke helt forstår vitsen med. Det å ha et "tema" for bryllupet og for alle trykksaker at alt på død og liv skal matche/være likt. Har egentlig ikke tenkt på hva vi skal gjøre, det er en stund til vi skal sende ut invitasjoner, men tror vi gjør det helt enkelt. Skal det være noe mer fancy så blir det i så fall å bruke fargeskriver. Jeg gidder rett og slett ikke bruke timesvis på invitasjonene. Kirkeprogram har vel kirken en mal for, har de ikke det? Ved bisettelser lager begravelsesbyrået programmene, aner ikke hvem som gjør det i bryllup men skulle tro kirken gjorde det på samme måte som de lager hefter til julegudstjenester etc. Bordkortene skal være lett leselig og helt enkle. Menykort vet jeg ikke om vi skal ha. Kokken eller hovmesteren får hversågod komme ut og presentere menyen for oss. Sanghefter etc. vil jo brudeparet uansett ikke stå for. Takkekort. Helt enkle som ikke koster en formue. Kanskje ikke det du var ute etter men men
MarianneHR Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Vi hadde samme stil på innbydelser, bordkort og forsiden av sangheftet. Svigerfar samlet inn sangene som ble laget, mens vi laget forsiden så den ble slik vi ønsket det. Kirkeprogrammet ble litt annerledes i stil, men de samme fargene. En viktig ting ang kirkeprogram og sangheftet: Ikke bruk for fancy skrift. Snirklete skrift er vanskelig å lese fortløpende for mange,spesielt for de som ikke ser så godt. Få en "gammel" person til å prøvelese en tekst for dere, så finner dere ut om skrifttypen er brukbar eller ikke. Forsider og sånt, kan jo fortsatt være så fancy som dere vil
Doratheexplorer Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Vi skal lage invitasjoner-vielsesprogram-bordkort og sanghefte selv. På invitasjonene, bordkort, barkart, forsiden av sangheftet samt menyen som skal ligge som nr. 2 i sangheftet skal vi bruke skrifttypen Vivaldi. Vielsesprogrammet blir i en annen skrifttype, som er lettere å lese. Det gjelder også sangene i sangheftet. Monogrammet vårt blir å gå igjen i alt dette. Vi blir i tillegg å bruke ett hjerte i rosa perler i invitasjoenen og bordkortene. Holder på å lage hjertene nå, trer perlene på en ståltråd og former som ett hjerte til slutt. På invitasjonene blir monogrammet å være inni hjertet. Tror nok alt blir veldig fint til slutt
090607 Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Vi har brukt Monotype Corsiva i innbydelsene. Innbydelsene og "programmet" (inkluderer meny, evt sanger, gjesteoversikt mv) blir i noenlunde samme stil. Kirkeprogrammet vil kanskje ikke bli helt likt, men i samme farger i allefall (blått og hvitt)
mowgli Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Akkurat dette her er noe jeg ikke helt forstår vitsen med. Det å ha et "tema" for bryllupet og for alle trykksaker at alt på død og liv skal matche/være likt. Har egentlig ikke tenkt på hva vi skal gjøre, det er en stund til vi skal sende ut invitasjoner, men tror vi gjør det helt enkelt. Skal det være noe mer fancy så blir det i så fall å bruke fargeskriver. Jeg gidder rett og slett ikke bruke timesvis på invitasjonene. Kirkeprogram har vel kirken en mal for, har de ikke det? Ved bisettelser lager begravelsesbyrået programmene, aner ikke hvem som gjør det i bryllup men skulle tro kirken gjorde det på samme måte som de lager hefter til julegudstjenester etc. Bordkortene skal være lett leselig og helt enkle. Menykort vet jeg ikke om vi skal ha. Kokken eller hovmesteren får hversågod komme ut og presentere menyen for oss. Sanghefter etc. vil jo brudeparet uansett ikke stå for. Takkekort. Helt enkle som ikke koster en formue. Kanskje ikke det du var ute etter men men ← Kjekt å høre hva andre skal gjøre Jeg har heller ingen planer om å bruke en formue på innbydelser, menykort, bordkort og kirkeprogrammene... Innbydelsene blir nok skrevet ut på ett eller annet fint papir, og her vil jeg jo gjerne ha en stilig lesbar skrift. Sanghefte vil vi helst slippe.... ihvertfall ønsker vi minimalt av sanger i vårt bryllup... Menyheftet skal inneholde navn på mat & vin samt presentasjon av alle gjestene med bilde. Skal lage det selv på pc. Bordkortene tror jeg vi dropper... vil heller skrive navnet på gjesten på menyheftet. Kirkeprogrammet er vel bare ett A4 ark brettet liggende på midten? Jeg har vært i bryllup som kun bruker salmeboka også, men jeg syns det er greit at salmene står i programmet fortløpende Takkekortene har jeg ikke tenkt så mye på enda, de blir nok bestilt fra Eurofoto eller Fotoknudsen tenker jeg :-) At alt skal matche vil jeg jo... er perfeksjonist, selv om det grenser til galskap noen ganger Endret 6. januar 2007 av mowgli
Montezuma Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Jeg brukte Monotype Corsiva. Hadde ikke kirkeprogram. Innbydelse var i str 9x13 Sanghefte inneholdt også meny og hvem-er-hvem, og var i str A5. Disse var i samme design.
flickan Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Selve invitasjonsteksten skriver vi i "bookman old style" i store bokstaver så den skal være lett å lese for alle. Navnene våre er skrevet i en mer fancy skrift. Akkurat står de med "scriptina", men det kan fort endre seg.. "adine", "flemish script" og "majestic" er også fine. Søk på gogle bilder etter wedding fonts og du får opp mange eksempler. Jeg kommer til å skrive inn alle invitasjonene med navn, og deretter gjøre om til PDF før jeg printer ut 4 på en A4 side.
*Emma* Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har brukt Monotype Corsiva i våre invitasjoner.Bruker den samme på menyene som skal ligge på hver plass. Bordkortene har jeg skrevet på for hånd så de har like farger som resten men annen skrift. Syns alt sammen ble kjempe fint Vi skal ikke ha kirkeprogram eller sanghefter...
mowgli Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2007 Jeg kommer til å skrive inn alle invitasjonene med navn, og deretter gjøre om til PDF før jeg printer ut 4 på en A4 side. ← Søkte litt på gamle tråder og lurte litt på: Hvorfor gjør du de om til PDF før du printer de ut?
*Emma* Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 For å lage pdf filen må du ha en Acrobat .pdf writer. (Et program) Men hvorfor trenger du å gjøre den om til pdf for å skrive dem ut da? Kan vel ha 4 på en side uten at det er pdf. Trodde pdf ble brukt mest når man sende ting ut som ikke skal kunne endres av mottaker jeg....
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2007 #13 Skrevet 19. februar 2007 Menyheftet skal inneholde navn på mat & vin samt presentasjon av alle gjestene med bilde. Skal lage det selv på pc. Bordkortene tror jeg vi dropper... vil heller skrive navnet på gjesten på menyheftet. ← Sånn har jeg tenkt det også. Uten bilde av gjestene da. Er så mange, og har ikke bilde av alle. Dermed greiest uten det. Har kjøpt kort jeg pynter på til invitasjonene, så bretter jeg ark inni. Det tenkte jeg å bruke til menykort også
Pinki Skrevet 19. februar 2007 #14 Skrevet 19. februar 2007 Søkte litt på gamle tråder og lurte litt på: Hvorfor gjør du de om til PDF før du printer de ut? ← Å gjøre filen om til pdf er ikke noe must, men om du f.eks lager dokumentet på en maskin og skal skrive det ut fra en annen kan det være lurt å gjøre filen om til pdf for å unngå at linjene etc "hopper" enten i sendingen eller når du åpner word dokumentet på en annen maskin.
mowgli Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. februar 2007 For å lage pdf filen må du ha en Acrobat .pdf writer. (Et program) Men hvorfor trenger du å gjøre den om til pdf for å skrive dem ut da? Kan vel ha 4 på en side uten at det er pdf. Trodde pdf ble brukt mest når man sende ting ut som ikke skal kunne endres av mottaker jeg.... ← Det var det jeg også trodde... så jeg ble nysgjerrig og måtte spørre....
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. februar 2007 #16 Skrevet 19. februar 2007 Jeg skal lage invitasjoner, kirkeprogram, meny m/navn på og takkekort selv, alt i lik stil Liker å pilke med sånne ting.
Labella Skrevet 19. februar 2007 #17 Skrevet 19. februar 2007 Litt på sidelinjen, men hvis du bruker OpenOffice kan du konvertere filene dine direkte til pdf.
Marililja Skrevet 19. februar 2007 #18 Skrevet 19. februar 2007 Vi brukte Monotype Corsiva. Fungerte veldig bra for oss i alle fall!
Malama Skrevet 20. februar 2007 #19 Skrevet 20. februar 2007 skrifttype har jeg ikke begynt å tenke på enda... Min kjære fabulerte om jeg skulle skrive invitasjonene for hånd (det gjør man jo uansett med takkekortet, som vi lager identisk til invitasjonen på utsiden (bortsett fra at der står "takk" eller noe lignende i stedet for "invitasjon"), men jeg er ikke helt overbevist om det da. Bordkort lages i samme stil. Antakelig også forside til "sanghefte" (med meny og borskart i tillegg) Kirkesangene er jeg mer usikker på, ettersom vi lager det andre i relativt tykk kartong som ikke passer til dette. (jeg er frista til å lage en, og ta tosidig fargekopi som brettes og brukes som kirkehefte, men det blir noe tungvindt med så mye blekk på da (ettersom det er farget kartong) så antakelig blir denne laget annerledes enn resten.
Kykkelikokos Skrevet 20. februar 2007 #20 Skrevet 20. februar 2007 Du kan jo ha kartogen utenpå kirkeprogrammte, og ha vanlig hvitt ark med sort skrift inni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå