Gjest Neffi Skrevet 9. januar 2007 #61 Del Skrevet 9. januar 2007 men sølvet må jo være med å gjøre det "hardere" siden 14K ikke er like mykt som 18K? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. januar 2007 #62 Del Skrevet 9. januar 2007 men sølvet må jo være med å gjøre det "hardere" siden 14K ikke er like mykt som 18K? ← Nei, det er andelen av gull som avgjør hvor mykt det er. .750-ringer inneholder mer gull enn .585-ringer, og er derfor mykere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 9. januar 2007 #63 Del Skrevet 9. januar 2007 OK takk for oppysningene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 9. januar 2007 #64 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg har en gul gullring som er helt glatt og som er 5,5 mm bred. Har veldig lange fingre, så jeg syns det er fint med en litt kraftig ring. Nå liker jeg spesielt varme farger, og har gjerne klær som passer best til gult gull. Har ganske mange store kraftige ringer som jeg bruker ved spesielle anledninger, og da er det veldig greit å ha en "nøytral" giftering som man går med bestandig og som lett kan kombineres med andre ringer. Har også arvet en gullring fra en slektning jeg var veldig glad i. Dette er en tynn gullring som jeg har på samme finger som min gullring (en veldig gammel gullring men samme design, bare smalere). Passer veldig godt sammen og betyr mye for meg. Jeg og mannen min var heldigvis enige. Men skulle jeg hatt med diamant ville jeg valgt hvitt gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. januar 2007 #65 Del Skrevet 9. januar 2007 Man kan også ha en tofarget ring, hvor skinnen er gul og innfatningen til steinen er hvit. Da kommer diamanten litt bedre fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phenomena Skrevet 9. januar 2007 #66 Del Skrevet 9. januar 2007 Så det betyr tuji at når en ring i hvitt gull ser ut som sølv så er det legeringen som gjør det fordi det er et belegg, og at gullet under er gult ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 9. januar 2007 #67 Del Skrevet 9. januar 2007 Så det betyr tuji at når en ring i hvitt gull ser ut som sølv så er det legeringen som gjør det fordi det er et belegg, og at gullet under er gult ? ← Nei, det er hvitt, men ikke så blankt. Derfor rhodineres det. Legering er forresten ikke betegnelsen på belegget. Legering betyr den blandingen av metaller smykket er laget av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minemor Skrevet 9. januar 2007 #68 Del Skrevet 9. januar 2007 Vi har ringer i titan. 5 mm tykke med tre diamanter i begge ringene. Vi er kjempefornøyde, men kjøpte dem med tanke på utbytting om noen år...Synes det bare er tull at de skal vare "for alltid".. Vi ønsker å kjøpe nye om kanskje fem år, man blir jo uansett lei de samme tingene etter en stund!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shabana Skrevet 9. januar 2007 #69 Del Skrevet 9. januar 2007 Vi kjøpte hvitt gull fordi ingen av oss kler gult gull. I tillegg så synes vi at de fineste ringene av de vi hadde å velge mellom var de vi nå har i hvitt gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xia Skrevet 10. januar 2007 #70 Del Skrevet 10. januar 2007 Vi har slike ringer: http://www.van-bergen.no/kolleksjon/fo/3_stor.jpg Gult gull, men hjerte i hvitt gull rundt min lille diamant. Er veldig fornøyd, for oss var gult gull valget ettersom vi skal bruke ringene som gifteringer også, og vi føler giftering = gult gull for oss I utgangspunktet tenkte vi ikke en slik kant som det er på våre, men da vi så dem og prøvde dem var det ingen tvil for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 10. januar 2007 #71 Del Skrevet 10. januar 2007 For meg finnes det bare en type giftering, og den er medium tykk, glatt og i gult gull. Er nok litt konservativ i tankegangen der, men jeg klarer faktisk å ikke se at folk jeg kjenner har forlovet seg når de har en vanlig glatt "sølvring" på fingeren. ← Signerer denne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 10. januar 2007 #72 Del Skrevet 10. januar 2007 Vi har slike ringer: http://www.van-bergen.no/kolleksjon/fo/3_stor.jpg ← Det var faktisk de fineste ringene i gult gull jeg har sett Når den tid kommer så blir det nok ringer i platina her, jeg er ikke særlig glad i gult gull (eier ikke et gullsmykke) og i tillegg så hadde jeg slike glatte gullringer da jeg var "forlovet" (samboer pluss elns) med eksen, så derfor ønsker jeg absolutt ikke slik ring når jeg faktisk skal gifte meg. Har en bror som snart er ferdigutdannet gullsmed så han kommer nok til å designe ringene våre når den tid kommer. Jeg reagerer ikke på at ringen er hvit i stedenfor gul, ser i de fleste tilfeller at vedkommende er forlovet/gift uansett pga designet av ringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 10. januar 2007 #73 Del Skrevet 10. januar 2007 Vi valgte 4mm glatte ringer i gult gull. De er buet både inni og utenpå. Veldig vanlig, men også veldig tidløse og klassiske. Vi valgte noen som er nøytrale med tanke på at vi ønsker å bruke de hver dag i kanskje 60-70 år framover (jada, jeg satser på å bli urgammel!), og ville da ha noen som ikke blir skikkelig ut om noen år. De ringene fra van-Bergen var forresten utrolig lekre... Hilsen fra Binke (gift for lengst, så lister meg ut fra bryllupsforumet igjen nå...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå