Gå til innhold

Ringer

Betsy

Anbefalte innlegg

Vi skal nå kjøpe ringer som vi skal bruke både som forlovelsesringer og gifteringer. Det er opp til meg og bestemme hvordan ringer vi skal ha , men jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha hvitt eller gult gull!

Jeg har lyst på glatte ringer av medium ("vanlig"?) størrelse, ikke veldig tykke, men heller ikke syltynne. I min ring skal jeg ha en diamant, og to til etterhvert. Problemet er bare at jeg blir ikke enig med meg selv om jeg vil ha hvitt eller gult gull. På venstre hånden har jeg ringer i hvitt gull, så jeg kunne muligens tenkt meg giftering i gult gull (har nemlig en del kjeder og andre smykker i gult gull jeg bruker innemellom - pleier å bruke både hvitt og gult gull samtidig, men aldri begge farger på samme hånd). Men er det litt "gammeldags"? Føler alle kjøper hvitt gull nå for tiden. Synes hvitt gull med diamant til er kjempepent, men gult gull med diamant synes jeg også er litt lekkert...

Hvilke farger har dere på ringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg finnes det bare en type giftering, og den er medium tykk, glatt og i gult gull. Er nok litt konservativ i tankegangen der, men jeg klarer faktisk å ikke se at folk jeg kjenner har forlovet seg når de har en vanlig glatt "sølvring" på fingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scaphoid

Jeg har hvit, synes absolutt det er penest til diamanter, og perler som jeg bruker mye :)

Synes også at hvitt gull er langt mer elegant enn gult gull. Men noen kler gult bedre enn hvitt, så kjøp det som du bruker mest.

Endret av Scaphoid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte gult gull, synes det er penest. Vi var kort inne på tanken om hvitt gull, men i og med at det jo egentlig ser ut som sølv syntes vi det var litt bortkastet. Men det viktigste var som sagt at vi syntes gult gull var penest og jeg syntes også at diamanten i ringen kom mye bedre fram, i ringer av hvitt gull synes jeg diamanten blir mer skjult/går i ett med ringen.

Ringene våre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble man jo klok av! :ler:

Dersom vi skal ha gult gull, vil jeg ha akkurat slike ringer som Arkana, bare at diamanten skal være med stikkfatning (hvis det er det det heter?)!

Ekstra enkelt blir det jo ved at han jeg skal forlove meg med er så "grei" at han lar meg styre og bestemme helt selv, mistenker sterkt at han egentlig ikke bryr seg i det hele tatt, han kunne sikkert blitt fornøyd med ringer av plast (han er ikke av den vanskeligste sorten, med andre ord)... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gult gull.

Er helt enig med niomi om at hvitt gull ikke ser ut som forlovelsesring/giftering.

Vil jo at det skal vises :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke forlovet meg, men tillater meg å svare allikevel.. Jeg overhørte et par i en gullsmed rett før jul, som spurte hvorfor det var så mange ringer i hvitt gull med diamanter å velge mellom i forhold til gult gull. Gullsmeden svarte at diamanten stråler og glitrer mer når omgivelsene rundt går i samme fargetone, og at han derfor anbefalte dette fremfor ringer med gult gull, som riktignok gjør at diamanten syns bedre pga kontrasten, men den glitrer i følge han ikke så mye altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi funderte også litt på hva vi skulle velge. Det er noe trygt og koselig over en glatt ring i gult gull ;)

Jeg har alltid ønsket meg 2 ringer og ville helst ha steiner i ihvertfall en av dem. Dermed kom vi etterhvert frem til at vi likte hvitt gull best. Sambo har faktisk engasjert seg i ringutvelgelsen :smilbla: og han er i ettertid veldig fornøyd med sin ring og det faktum at den er i hvitt gull. Tror han synes det er greit å ha noe som ikke alle andre har ;)

Vi endte opp med å kjøpe mine ringer hos en gullsmed og hans ring hos en annen gullsmed. Ringene er fra ulike merker og ikke 100% like men hans ring og min forlovelsesring er samme tykkelse og er nesten lik, men jeg har 3 diamanter i min forlovelsesring som er alliansering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det Newt skriver om gult gull og diamanter.

Når det gjelder tykkelse på ring så kan man si at jo tynnere og smalere ring jo mindre diamanter kan du ha i ringen. Det finnes ørti tykkelser, bredder og fasonger på ringer. Det er viktig å prøve en del for å se hva som sitter pent på fingeren din, og hans.

Noen har fingre som er tynne hele veien, noen har store ledd ringen skal over og noen har knapt nok ledd til å holde ringen på plass i det hele tatt. Noen har kort plass til å ha en ring før fingerleddet og andre har langt rom der. Dermed må din kjære være med og prøve hva han synes er mest behagelig på.

Vi synes det er praktisk og behagelig å ha ringer som er buet inni. Det er også mer hygienisk i den forstand at såperester etc etter håndvask ikke blir liggende igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes det er praktisk og behagelig å ha ringer som er buet inni. Det er også mer hygienisk i den forstand at såperester etc etter håndvask ikke blir liggende igjen.

Enig i dette. I tillegg synes jeg også det er penere med ringer med buede kanter enn de som er mer rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Vi har de samme ringene som Arkana linket til i hvitt gull som forlovelsesringer.

Kjøp det dere synes er finest, ikke la dere styre av "hva alle andre kjøper". Dere skal ha dem lenge. :)

Når jeg skal gifte meg, har jeg mest lyst på en ring i denne stilen. Ukonvensjonelt, men pent.

Endret av Ylva Virvla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forlovelsesring har vi valgt å ha ringer i hvitt gull. Jeg ønsket å ha noe litt spesielt, men som samtidig så ut som forlovelsesringer. Vi har hver vår ring i hvitt gull, 5mm, buede inni. I min har jeg en diamant, som pga størrelsen gjør at ringen er kraftig (slik at den ikke stikker gjennom). I tillegg har gullsmeden (venninna vår) lagd en "robust" overflate, matt, men som samtidig stråler pga alle de bittesmå fasettene. Det var sambo og min venninne som over lengre tid hadde planlagt og lagd ringene, jeg hadde ikke peiling! Er så glad for at sambo har så god smak :) Jeg har jobbet i en gullsmed tidligere, og for meg var det aldri tvil om at jeg ville ha hvitt gull. Det kler meg best, samtidig som jeg synes det ser mye mer ekslusivt ut, da den hvite rhodineringen fremhever diamantens glans.

I ditt tilfelle ville jeg tenkt over hva som kler deg best, hva du tror du kommer til å være mest komfortabel med, hva slags fargetoner du liker i klærne dine, om du vil være litt "annerledes" i valget og om du vil at diamanten skal vises pga kontrasten (i gult gull ser du diamanten godt, men den stråler faktisk ikke like mye), eller pga glansen. Hvitt absorberer mer lys enn gult, det er lyset som gjør at diamanten stråler. I en diamant er det massevis av små fasetter som alle gjør at lyset blir reflektert på best mulig måte. Hvitt framhever som sagt dette. Men velg det du har lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha hvitt gull når den tid kommer - uansett om det ligner på sølv. Jeg synes "sølv" er finere enn gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ringer i gult gull. Han sa at det var hans absolutte favoritt, og han synes at jeg kler best gult gull. Vi har middels brede ringer, med en matt "ring" i midten. Er veldig fornøyd!

Vil og føye meg på utalelsen om at du må velge det DU og din forlovede liker best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ring i hvitt gull med en liten diamant som forlovelsesring/frierring. Når det gjelder gifteringen er vi litt usikre. Synes egentlig hvitt gull er finest, men samtidig ønsker jeg en ring som man slipper å lure på er en giftering eller ikke.

Må nok prøve litt forskjellig og se hva vi synes er finest og hva som passer oss best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gult gull, og jeg vurderte aldri hvitt til giftering. Dersom jeg skulle hatt en annen forlovelsesring ville jeg muligens hatt den i hvitt gull.. med diamant.

Jeg vil også at det skal syntes at det er en giftering, og da mener jeg det syns best med gult gull. Har en venninne som har hvitt gull og jeg mener min ser mer ut som en giftering enn hennes (selv om hvitt gull også gulner etterhvert..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helt tradisjonelle ringer i gult gull. Helt enkle uten noen stener/diamanter. Tenker at det har vært gifteringer i mange mange år, så går sikkert ikke av moten i våre levetid...

Det ble forresten helt naturlig å velge gult gull ettersom jeg fikk en forlovelsesring i gult gull med fem små diamanter (var bare jeg som hadde ring da vi var forlovet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig stor fan av de tradisjonelle gifteringene i gult gull..

Synes de er litt kjedelige og trauste.

Selv har vi valgt denne varianten og er storfornøyde:

gifteringene våre

Jeg bryr meg overhode ikke om folk tror at ringene våre er i sølv eller ei - hvorfor skal det ha noe å si? Det viktigste er jo hvilken finger man har den på..

Jeg har ennå til gode å se en gutt gå med ring på "riktig" finger uten at han er forlovet eller gift..

Endret av Gummi Tarzan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...