pusejenta Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Siste forbruk er 40 liter bensin på 400 km. Kjørt blandet kjøring. Får den ikke under 0.8 på lang kjøring. Bruker bilen min mye bensin? Jeg kjører fint og de jeg kjenner sier jeg er en flink sjåfør.
L79 Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Du sier ikke noe om bilen din har automat- eller manuell girkasse. Automatkasser har en tendens til å bruke mer drivstoff enn en bil med manuell giring. I tillegg sier du helle ingenting om det er dieselbil eller bensinbil du har. Dieselbiler bruker generelt mindre drivstoff en bensinbiler. Synes vel at bilen din bruker i meste laget, men det er likevel ikke så galt. Jeg kjører en Golf 1,6 liter fra 1996. På blandetkjøring har jeg et forbruk på ca 0,7 l/mil. Ligger på ca 0,6 på langkjøring. (Og jeg er ikke spesielt flink til å kjøre etter fartsgrensene...) Synes du skal være fornøyd med bilen du har. Det kan likevel hende at du kan knipe litt inn på forbruket ved å være mer bevisst på giring under kjøring. Mange biler er avhengige at man kjører med "girkassen" for å få utnyttet drivstoffet på best mulig måte. (MEN dette gjelder hovedsakelig biler med litt mindre motor enn det du har.)
pusejenta Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2007 bilen min er manuell gear og bensin....
Gjest Moderat Thor Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Har du piggdekk? Det betyr mye for forbruket. Hvor mye bruker du på kombinasjonen sommerdekk/langkjøring? Uansett synes jeg forbruket er litt høyt. Jeg bruker omtrent 0,6 på langkjøring med min Skoda Octavia (1,8 1998-modell), ca 0,8 på blandet kjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå