Gå til innhold

Kaffe/te-krus til kvardags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg lurer på å kjøpe meg nye kaffi/te-krus men er usikker på kva eg skal velgja. Har sett på Menu sine kvite termokoppar utan hank, med ei svart smal stripe over. Kva tykkjer de om desse, og har de nokre andre å anbefale?

Prisen er 349,- for 4 stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes koppene du nevner fra Menu er stilige, men jeg er skeptisk til konseptet "uten hank". Jeg har aldri vært borti en kopp som ikke blir skikkelig varm og da er det ubehagelig å holde den. Nå skal det sies at jeg aldri har prøvd disse koppene, så mulig de ikke blir varme i det hele tatt.

Selv har vi noen helt enkle hvite fra Ikea. Fornøyd med dem, men de er jo ikke kjempestilige.

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Jeg ville nok også satset på kopper med hank. Alle kopper bli ikke like varme, men det kan være ubehagelig nok å holde i. Dessuten tror jeg man har mer kontroll og mindre risiko for ulykker med skolding om har kopper med hank.

Noen forslag med hank:

Bottna fra Ittala.

Uten mønster, også fra Ittala

Forskjellige størrelser og farger fra Hòganas.

Tekopp i samme merke.

Villeroy & Boch

har mange fine modeller og serier å velge mellom.

Krus fra Skeidar.

Black design har en elendig nettside, men fine serviser.

Sia har kommet med en ny kolleksjon nå som heter Happy summertime med et tilhørende servise.

Ikea`s sortiment. Men min erfaring av koppene til Ikea er enten at de blir brennende varme eller at de tåler lite støt før de får skader.

Skrevet (endret)

.

Endret av Asti
Skrevet

Har hørt at de fra Menu er helt fine mht varmen, det er termokopper. Men har ikke prøvd dem selv.

Vi har "Nature" fra Wedgwood her og er megafornøyd med de.

Skrevet

Er det ingen som har Menu sine termokopper?

Skrevet

Vi har Menu sine termokopper og er kjempefornøyde! Syns ikke de blir for varme å holde i, bare lune og gode. De holder også lengre på varmen i drikken, slik at en kaffekopp holder ekstra lenge. ;)

Virkelig å anbefale :)

Skrevet
Er det ingen som har Menu sine termokopper?

jeg har dem, og skal IKKE ha flere av dem. For de er FOR varme å holde i, iallefall med en gang. Så fra nå av kjøper jeg kun kopper MED hank!

det er en drøss av andre fine kopper å velge i, så jeg vil anbefale TS til å velge noen andre ;)

Skrevet

Vi har menu sine termokopper, og er kjempe fornøyd. Jeg syns Origo fra Iittalia (eller hvordan det skrives) blir alt for varme, men menu sine blir bare lunkne. Jeg har lyst på flere av de fra menu.

Gjest Talula
Skrevet

Jeg har termokopper fra Menu(hvite med svart dekor). Synes de fungerer veldig bra, mine blir ikke varme utenpå i det hele tatt og holder innholdet varmt.

Skrevet (endret)

xxxxx har noen kinesiske tekrus som virker ganske solide. Inkluderer også tesil og lokk til koppen. Har ikke prøvd dem selv. Kanskje ikke helt den stilen du er ute etter, men jeg er en ivrig tedrikker og kunne godt tenkt meg en slik kopp til hverdagsbruk.

Innlegget er redigert i henhold til Kvinneguidens regler. Ta gjerne kontakt for annonsemuligheter.

Trille (mod)

Endret av Trille
Skrevet
Eg lurer på å kjøpe meg nye kaffi/te-krus men er usikker på kva eg skal velgja. Har sett på Menu sine kvite termokoppar utan hank, med ei svart smal stripe over. Kva tykkjer de om desse, og har de nokre andre å anbefale?

Prisen er 349,- for 4 stk.

Vi fikk to av disse til jul, og testet dem ut. Jeg er også veldig skeptisk til uten hank, men ble utrolig overrasket. Vi hadde kokende vann oppi dem, og de ble kun litt lunkne på utsiden, var ikke sjanse om å brenne seg på de engang! :klappe: Så jeg vil faktisk anbefale disse!

Pluss er jo de stilige skjeene som er med ;) (iallfall i den pakken vi fikk til jul)

Skrevet

Eg veit ikkje korleis hankane til termokoppane frå Menu er, men eg hadde ein termokopp med hanke, og plutseleg datt hanken av - så såg eg at hanken berre var limt på sjølve koppen. Heldigvis hadde eg ikkje full kopp då dette skjedde, men eg vart veldig skeptisk til termokoppar etter dette. Så no bruker eg ein vanleg knuseleg kopp der eg ser at hanken sit støypt på, ikkje berre festa med ein dæsj lim.....

(Men min termokopp var av det rimelege slaget, så det er ikkje sikkert alle er slik)

Skrevet
Eg veit ikkje korleis hankane til termokoppane frå Menu er, men eg hadde ein termokopp med hanke, og plutseleg datt hanken av - så såg eg at hanken berre var limt på sjølve koppen. Heldigvis hadde eg ikkje full kopp då dette skjedde, men eg vart veldig skeptisk til termokoppar etter dette. Så no bruker eg ein vanleg knuseleg kopp der eg ser at hanken sit støypt på, ikkje berre festa med ein dæsj lim.....

(Men min termokopp var av det rimelege slaget, så det er ikkje sikkert alle er slik)

Det er ikkje hank på Menu sine termokoppar.

Skrevet

Sia har kommet med en ny kolleksjon nå som heter Happy summertime med et tilhørende servise.

Ikea`s sortiment. Men min erfaring av koppene til Ikea er enten at de blir brennende varme eller at de tåler lite støt før de får skader.

Happy summertime var kjempefine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...