Gå til innhold

26mai bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynner å få dårlig tid nå. Siden påske har vi fått på plass fotograf, bil og ringer. Jeg har vært innom en blomsterforettning og da har sagt de kan ta seg av blomster, men vi har ikke fått diskutert detlajer. Jeg har også bestilt dansekurs.

De som fortsatt mangler er å få pratet med lokalet. Forloveden har fått ansvar for å ringe, men har sommlet det helt bort. Er det ikke gjort imorgen gjør jeg det selv. Jeg vet ikke viktige detaljer som om de ordner kake og dekorasjoner, hvordan de ordner med bar, hvordan bordsettingen blir osv.

Ellers mangler jeg stoffet til brudekjolen. Fant det perfekte stoffet, men det var ikke nok igjen. Har satt megselv frist til helgen, og så går jeg for reservestoffet jeg har. Sko og undertøy må også på plass rimelig raskt.

Musikklisten må også på plass, og be folk om å hjelpe til på selve dagen. Og så er det å puste dypt og huske på å si ja på de riktige stedene!

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå nærmer det seg med stormskritt, hva har dere igjen nå?

Eller er alt klart? :sjenert:

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg må handle en del småting som undertøy og smykker. Jeg har enda ikke bestilt blomster, så det må jeg få gjort i løpet av uken. Kjolen er til tilpassing, og skal hentes den 24. mai. Må handle inn en del til festen (snacks og slikt) og så må jeg finne ut hvilke kaker jeg skal lage. Bordplasseringen er så og si på plass, men det gjenstår finpuss. Velkomsttale er ikke i orden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare en uke igjen!

Nervene og sommerfuglene jobber på overtid. Klarte ikke å sitte stille igår. Heldigvis er folk vandt til at jeg fartet mye rundt på jobben, så det ble ikke så veldig lagt merke til at jeg ikke jobbet så mye. Etterpå dro jegf på shopping med en annen veninne som skal gifte seg i juli. Gøy og avslappende å handle til noen andres bryllup.

Nå er forloveden min nettop blitt hentet til utdrikkningslag. Jeg viste ikke helt når de kom, men jeg hadde ikke tenkt til å ligge i sengen da! Rakk akkurat å stå opp, ta en kjemperask dusj og få på meg noe klær, før de kom marsjerende inn gjennom døren. Han lå og sov og ante ingen ting. Fikk i ham en kopp kaffe før han ble dratt avgårde også. Er så spent på å høre hva de finner på med ham!

Det aller meste er på plass, det eneste store vi mangler er musikk! En veninne har sagt at hun kan spille i kirken, men jeg får ikke tak i henne for å bekrefte. Vi vet heller ikke hvilke sanger vi vil ha. Og stedet vi skal være på har ikke noe form for lydanlegg.

Det er sikkert også hundrevis av småting igjen. Jeg har bare en pakkeåpner (hvor svarer ikke folk telefonen når stressede bruder ringer!). Toastmaster har ikke fått beskjed om alt han må si. Vi har bare noen få kaker. osv.

Det er planleggingsmøte på mandag med foreldre og forlovere, og da håper jeg på å få full oversikt. Uheldigvis kan ikke toastmaster komme, så han må bli informert over telefon.

Idag skal jeg tilbringe dagen sammen med forloveden min. Samboern hennes skal ta hunden min og sønnen hennes ut, og så får vi lekt med kjoler og hudpleie og alt annet spennende. Men før det tror jeg at jeg skal en snar-tur ned i byen og kjøpe morgengave. Hadde jeg bare vist hvor forloveden min hadde sett øredobbene hun ønsket seg skulle jeg kjøpt de til henne også. Blir nok nødt til å spørre der.

Imorgen regner jeg med å leke sykepleier. Etter mitt utdrikkningslag orket jeg en tur ned til pizzabutikken og opp igjen på kvelden. Regner med at det blir ca like mye aktivitet på ham.

Det ser jo faktisk ut til at vi blir gift! Om vi ikke får til noe annet, så får vi be organisten spille noe tilfeldig, og plukke med oss reise-CDspilleren min til festen. Håper det går like bra for dere andre "hjelp!-jeg-skal-gifte-meg-om-en-uke"-bruder

Skrevet

Ja nå er det like før, kjenner jeg stresser en del, har vært en del ting som har dukket opp, som andre lovte å ordne, men som ikke er blitt gjort alikevel, å da blir jeg ihvertfall stressa og kanskje en del hissig også, puh..... jeg måååå slappe av, puste og senke skuldrene, hehe....

Men ikke lett når en har så mange ting som skal være i boks til neste helg :)

Gjest Revenka
Skrevet

Hos oss gjenstår det en del småting. Skal heldigvis ha fri fra jobb på torsdag og fredag. Tenk, om en uke er vi gift!!

Skrevet

Dagen nermer seg med stormskritt! Idag har blomsterhendelen bekreftet at blomster er bestilt, vi har bestemt musikk til kirken, og vi har en "løpejente" til å løpe rundt og ordne alt som skal gjøre på selve dagen (hente blomster, levere bordkart osv). Vi har nettop øvd på brudevalsen, og før jeg legger meg skal jeg få laget opp bordkart som faren min kan printe ut i stort format. Jeg handlet også det siste jeg og forloveren min trengte av undertøy.

Vi mangler kirkeprogram og bekreftelse av musikk til lokalet og sko til meg!

Men alt ordner seg på et vis. Er dødsens trett idag, og selv om jeg ikke har tatt fri fra jobben, tror jeg nok jeg kommer til å jobbe halve dager. Sjefen er veldig hyggelig, og dessuten på ferie ;)

Skrevet
Dagen nermer seg med stormskritt! Idag har blomsterhendelen bekreftet at blomster er bestilt, vi har bestemt musikk til kirken, og vi har en "løpejente" til å løpe rundt og ordne alt som skal gjøre på selve dagen (hente blomster, levere bordkart osv). Vi har nettop øvd på brudevalsen, og før jeg legger meg skal jeg få laget opp bordkart som faren min kan printe ut i stort format. Jeg handlet også det siste jeg og forloveren min trengte av undertøy.

Vi mangler kirkeprogram og bekreftelse av musikk til lokalet og sko til meg!

Men alt ordner seg på et vis. Er dødsens trett idag, og selv om jeg ikke har tatt fri fra jobben, tror jeg nok jeg kommer til å jobbe halve dager. Sjefen er veldig hyggelig, og dessuten på ferie ;)

Ja Det begynner å bli smått med tid nå.

Hadde egentlig bestemt meg for spraytan før bryllupet pga, at jeg hadde tatt et par føflekker på ryggen, men etter utallige advarsler om sjollette ressultater, gikk jeg for solarium alikevel, har tatt 3 ganger og skal ta 2 til, blir ihvertfall litt freshere da, og ikke helt blek.

Lik blek i hvit kjole er ikke pent hehe..

Ellers så har jeg skrevet laaange huskelister til meg og min tilkommende mann, slik at ingenting blir glemt, forhåpentligvis hehe...

Begynner å glede meg litt nå, kjenner det kribbler tjihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...