helludu Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Sitter her med invitasjonene, og har booket lokalet etc, men er fortsatt i tvil hvilken middag vi skal ha, Min mann vil ha reinsdyrsteik og jeg vil heller ha noe annet som jeg er sikker på at de fleste liker, da reinsdyrsteik kan være litt spesielt for noen, selv liker jeg det men.... Jeg lurer rett og slett på hvor langt dere andre som gifter seg rundt den tiden er kommet og hvilken hovedrett dere kan anbf.?
Kara W Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 26.mai brud her. Vi har booket kirke og lokale, og forlovere er valgt. Vi har valgt ut invitasjoner, men jeg har ikke fått svar på mailen jeg sendte før jul. Skal ringe på mandag, for jeg har lyst til å sende ut invitasjoner snart. Gjestelisten er mer eller mindre ferdig. Kjoledesigner er funnet for både meg og forloveren min, så da mangler bare å få ferdig designet og sette igang. Vi har pratet litt rundt meny, men ikke kommet frem til så mye. Vi skal ha vilt til hovedrett, ihvertfall. Elg eller reinsdyr er jo veldig godt. Ellers er villsvin kjempe godt, selv om det ikke er så veldig norskt (vi har mange utenlandske gjester, og vil servere noe litt typisk norsk). Jeg hadde tilsørte bondepiker for første gang for et par uker siden, og er veldig fristet til å ha det som dessert. Til forret tenker jeg enten parmaskinke med melon, eller en fin suppe. Suppe passer kanskje best i helheten, men jeg er så utrolig glad i parmaskinke! Ellers har jeg en avtale om å besøke en firsørsalong/sminkør på mandag, så kanskje det snart er i boks. Tar nok en titt på undertøy og sko når jeg først er i byen med forloveren min også. Og kanskje avtale å ta en titt på lokalet, for det har hun ikke sett enda. Det gjenstår helt sikkert hundre småting, men de to jeg kommer på som viktig nå er blomster og kaken. Og selvfølgelig å lære brudgommen vals og overtale ham til hva han har lyst til å ha på seg på bryllupet
helludu Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2007 Noen flere som har gifteplaner for denne datoen?
Gjest Revenka Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Vi gifter oss den datoen. Det som er bestemt er vielsestidspunkt, festlokalene er booket, storband er booket, så er fotograf. Kjolen er kjøpt. Ellers er det svært lite som er bestemt. Vi tar det etterhvert. Is i magen har jeg iallefall.
Kara W Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Da var jeg kommet hakket lenger. Idag var vi og booket frisør, sminke og hudpleier til meg, forloveren min og moren min. Og så har jeg bestilt prøve på invitasjonene vi liker. Etterpå spiste vi middag sammen og skrev liste over det som var igjen. Vi kladdet tekst til inivtasjoner, begynte på kjøreplan for dagen, kom på en ide til brudebukett jeg er fornøyd med og generelt fikk følelsen av at dette går bra. Nå skal jeg begynne å se på danseskoler, og steder å leie klær for mennene. Også sa jeg ifra til sjefen at jeg skal ha fri i juni til bryllupsreise!
Gjest Revenka Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 På tide med en oppdatering her syns jeg I dag har vi endelig bestilt bryllupsreisen. Vi reiser til Hellas (Lefkas) fordi det har alt det vi ønsker oss. Tenkte å ta en bedre ferie til Maldivene til vinteren. Har ringt en frisør og snakket om brudefrisering. De skulle ha 450,- for halvtimen. Dyrt ja. Har også begynt å tenke på invitasjoner. Har bestilt satin bånd med våre navn og bryllupsdato på til å knyte på invitasjonene. Underskjørt og slør er også bestilt. Morsomt dette her
helludu Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 Heisan! Har fått tilbakemelding på invitasjonene nå, vi blir 43stk på den store dagen Valgte å sende ut invitasjonene pga. at det er pinsehelgen og tenkte at muligens mange reiste bort da, siden det er langhelg og fri på mandagen Holder nå på med å leke med tanken på og lage egen brudebukett, men har ikke funnet noe oppsett jeg kunne tenkt meg enda, har kun tenkt på fargene og de skal gå i limegrønt, lilla/syrin og hvit, blir veldig fint, vi brukte samme fargene i invitasjonene, fikk svigerinnen min til å lage dem, hun var kjempedyktig og skikkelig kreativ skal snart til brudesalongen for første prøving nå snart, må legge kjolen inn litt etc..
mokki78 Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Vi har akkurat blitt ferdig med invitasjonene, så de går ut i posten i dag :-D Lokalet, kirken, fotograf, time til negler, blomster, brudepikekjoler, toastmaster, bryllupskaken og de som skal pakke opp gaver er booket og på lørdag fant jeg endelig drømmekjolen!! Til lørdag skal vi bestille ringene vi skal ha, legge ut gaveliste og bestille frisør. Den frisøren jeg ville ha kan ikke bekrefte ennå, så da må jeg bare finne noen andre. Lokalet vi skal ha ordner det meste, så det eneste vi skal ordne med er blomster, pynt på bordene, kaker og drikkevarer. Tror vi har bestemt oss for kalvestek som hovedrett. Et foreløpig utkast til kirkeprogrammet er også i orden. Tiden går fort og mye som ennå gjenstår! Gleder meg til høre hvordan det går med flere her, mange bra tips å få her inne
Gjest Revenka Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Er litt nyskjerrig, hvor i norge holder dere til?
Gjest Revenka Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Hei der borte i Rogaland. Jeg bor i Asker
Kara W Skrevet 7. februar 2007 #12 Skrevet 7. februar 2007 Sendte endelig ut invitasjonene igår! Det var skummelt det. Det kilte i magen hele dagen, og klarte så vidt å konsentrere meg på jobben. Jeg ble stående forran innkastet på posten med invitasjonene i hånden og tenkte: "Når jeg slipper disse er det gjort. Da er det helt offesielt og for sent å angre seg." Jeg turte til slutt å slippe dem. Jeg angrer jo ikke, og gleder meg vilt, men det var utrolig skummelt for det. Nå er det bare å vente på at svarene kommer inn... Ellers har jeg bestilt frisør, sminke og hudpleie. Har nesten bestemt meg for bukett, og vi har kommet mye lenger med planlegging av bryllupsreisen. Håper på å bestemme oss iløpet av helgen. Det er under 4 måneder igjen! Sommerfuglene har meldt sin ankomst. Bor forøvrig i Oslo
helludu Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. februar 2007 Kos å høre fra dere andre rundt om i landet hvor langt dere er komt i planleggingen også :o) Men jeg lurer fortsatt på hvilken brudebukett jeg skal ha, synes de er ganske dyre også hehe... Men det er som sagt en stor dag da
Gjest Revenka Skrevet 7. februar 2007 #14 Skrevet 7. februar 2007 Jeg snakket med en blomsterbutikk her for leden ang. bukett og priser. Tror jeg kan få en fin bukett for max 1800,- hvis de ikke benytter ståltråd. Buketten skal bare benyttes i kirken og ved bildene etterpå, så jeg tror det skal gå greit at den ikke blir bundet med ståltråd.
helludu Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 8. februar 2007 Ja det høres greit ut det Har dere valgt noe fargetema i bryllupet deres? Vi har valgt syrinlilla, grønt, sort og kremfarget, men hovedfargene blir de 2 første fargene, har en svigerinne som laget invitasjonene og ble kjempefornøyd. Går det ann å legge ut bilde? for da kunne jeg lagt til bilde av invitasjonene
helludu Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 16. februar 2007 På tide med en oppdatering her snart ;o) hehe.. Eller har vi det for travelt alle sammen hehe
Gjest Revenka Skrevet 16. februar 2007 #17 Skrevet 16. februar 2007 Vi skal ha møte med fotografen i morgen. Hurra. Har kjøpt papir til invitasjonene. Skal prøve å få sendt de ut til neste helg. Kjøpt et slør fra USA og kjøpte et brukt i dag (trodde først at det jeg kjøpte fra USA var stivt men så viser det seg at alle er det... men de blir fine etter steames). Må selge et av de. Ikke noe poeng i å ha begge. Mangler fortsatt diverse til kjolen.
helludu Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. mars 2007 Nå er fotograf, musikere og drikken i box. Det som mangler nå er undertøy til meg, (vanskelig for tøyet i kjolen er så tynn at spiler etc vil vise igjennom, hjelp!!!!) håret mitt, vet ikke hvordan jeg skal ha det enda+ at jeg må ha noe til å ha over kjolen om været skulle svikte,,, sliter litt der Noen tips og ideer, for det ovenevnte?
Gjest Revenka Skrevet 15. mars 2007 #19 Skrevet 15. mars 2007 Så, hvordan ligger dere an? I dag har vi booket transport, en mercedes s-klasse. I tillegg har vi vært å prøvesmakt bryllupskaker. Har valgt en kjempedeilig pasjonsfruktmousse på nøttebunn. På toppen er kaken dekorert med masse frukt. Kaken var utrolig god!! På tirsdag var vi innom lokalet for å snakke om kjøreplan og slikt. Alt under kontroll. Invitasjonene har vi begynt å få svar på. Dette er gøy!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå