Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sansol
Skrevet

Er det noen her som har forslag til en flink og billig tannlege i Oslo? Eventuelt med studenrabatt ?

Er rimelig sikker på at jeg har minst et hull og dessuten tror jeg noe må gjøres med en visdomstann som verker noe forferdelig.....sånn ca hvor mye tror dere dette vil koste? Er det mulig å dele opp betaling ?

Mange spørsmål på en gang, men er ikke verdens rikeste for tiden....så jeg skal ivertfall undersøke ordentlig før jeg tar meg en tur til tannlegen. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesten
Skrevet
Denne er kanskje til hjelp? Der er i alle fall dei med studentrabatt.
Skrevet

Det billigste er vel odontologiklinikken ved Universitetet i Oslo, altså at tannlegestudentene behandler deg.

Skrevet

Å gå til tannlegestudenter hadde ikke ti ville hester fått meg til å gjøre i alle fall! :ler:

Ville forøvrig bare tilføye at dersom du må trekke visdomstann får du dekket en god slump av dette av det offentlige.

Skrevet

Anbefaler (igjen) tannlegene på Bryn senteret! Kjempeflinke!

Å finne en tannlege som er billig er nok ikke det letteste...

Hvor mye det koster å borre et hull varierer veldig, det kommer an på hvor på tanna hullet er, stort eller lite, om man må borre en eller to flater, bedøvelse osv. Grovt regnet mellom 500-1000kr kanskje. Undersøkelsen må man også betale for. Men det anbefales å få gjort det for venter man for lenge kan man risikere å måtte rotfylle og det er hvertfall IKKE billig!!!! (en som snakker av erfaring som svidde i lommeboka....) :overrasket:

Lykke til!

Skrevet
Anbefaler (igjen) tannlegene på Bryn senteret! Kjempeflinke!

Signerer den! Går hos Egil. Superbra, alltid fornøyd (i den grad det går an med forholdsvis ekstrem tannlegeskrekk). Innbiller meg forøvrig at tannlegene der ikke er blant de rimeligste.

Gjest Sansol
Skrevet

Takk for gode svar alle sammen :) Skal ringe og høre om de har ledig time på Tannlegehøyskolen på mandag,hvis ikke tar jeg meg en tur bort på Brynklinikken.

Skrevet (endret)

Byporten er faktisk flinke, ikke værst pris, og oppefra 09.00 til 21.00!!!

Man får kun dekket en slump om det er komplikerte tenner med bøyde røtter osv.....Ellers koster det mellom 1000 og 1500 kr pr trekk.

Endret av M.P
Skrevet

Fant noen kvitteringer jeg hadde liggende fra den første runden hos tannlegen på Bryn i desember 2005 etter mange års tannlegepause...

Et stort hull som fordelte seg slik: Komposittfylling 1086kr, Hygiene 90 og Røntgen 72 =tilsammen 1248kr.

Trekking av visdomstann kom på 1170- fikk igjen nesten alt av Trygdekontoret.

Regninga var fordelt slik: Undersøkelse 300kr, Ektraksjon: 640kr, Røntgen 80 og Anestesi (bedøvelse) 150.

Rotfylling- sum ikke verdt å nevne....

Mener jeg har betalt mindre for andre hull jeg har borret (i neste runde 2006) , men de kvitteringene har jeg kastet. Det første hullet jeg tok var en smule stort kan man si...

Utrolig sure penger, menmen sånn er det...det blir ikke billigere om hullet får vokse seg større hvertfall....

Bryn har også nettsider: http://www.bryntannhelse.no/

Skrevet
Å gå til tannlegestudenter hadde ikke ti ville hester fått meg til å gjøre i alle fall! :ler:

Takk for gode svar alle sammen  :)  Skal ringe og høre om de har ledig time på Tannlegehøyskolen på mandag,hvis ikke  tar jeg meg en tur bort på Brynklinikken.

Ville absolutt ikke vært redd for studentbehandling, de er under strengt oppsyn ;) Men: Det at trinnene i behandlingen må godkjennes fortløpende av overordnede gjør at behandlingen tar mye lenger tid enn behandling hos en ordinær tannlege. Det pleier vanligvis også å være relativt stor pågang på dette tilbudet, men siden det snart er semesterstart kan det hende at du er heldig med timingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...