Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti
Skrevet

Trenger et tips om en god skrubbekrem for kroppen. Har prøvd noen, men finner ingen jeg liker. Hva er deres favoritt?

Hvordan skal man egentlig bruke de?

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Bland olivenolje og salt i passelig forhold. Masser hele kroppen med dette til du blir varm, skyll av med godt og varmt vann (for å få bort det meste av oljen) og avslutt med en kald dusj. Da har du et passelig tynt lag med olje igjen på huden som fungerer som bodylotion. Garanterer silkemyk hud uten nupper og tørre flekker dersom du gjør dette jevnlig :wink:

Skrevet

Har fått dette tipset før og har prøvd det noen ganger. Hva slags salt bruker du? Jeg blandet olivenolje med grovt havsalt og syntes saltkornene var altfor store og grove. Fikk liksom ikke skrubbet ordentlig, saltkornene bare trillet av huden nærmest ...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Helt vanlig salt, bordsalt. Har til og med prøvd seltin, med hell! :wink:

Skrevet

Flott, da skal jeg prøve med vanlig salt! Takk for svar!

Gjest Cleopatra
Skrevet (endret)

....

Endret av Cleopatra
Skrevet

Kan anbefale både Biotherm og Clarins sin. Synes de er ganske like og veldig gode begge to.

Skrevet

Hei..

Liker Exfoliant skrubben fra L'orèal.. kjempegod ;o)

Gjest Francesca
Skrevet

Jeg liker skrubbekremen fra Clarins veldig godt. Det er forresten et merke med flere gode produkter, så som håndkremen. Anbefales!

Skrevet

du kan også blande olivenolje med sukker (i stedet for salt). sukker er nok kanskje mer hensiktsmessig hvis du har tørr hud på kroppen, det binder fuktighet i huden.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
du kan også blande olivenolje med sukker (i stedet for salt). sukker er nok kanskje mer hensiktsmessig hvis du har tørr hud på kroppen' date=' det binder fuktighet i huden.[/quote']

Salt binder fuktighet :wink:

Skrevet

he he. jeg har ikke tenkt å krangle om dette. det som er greit med både salt og sukker er at det er så billig at man kan eksperimentere seg frem til hva man liker best selv.

(jeg har prøvd begge deler, og foretrakk sukker, men det betyr for all del ikke at andre nødvendigvis vil ha samme preferanser som meg.)

lurer på hvordan det hadde vært å blande salt og sukker? hadde helt sikkert fungert det og.

uansett, her er det opp til den enkelte. syns denne tråden inneholder et bredt utvalg av alternative forslag!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jepp, men det kunne ikke falle meg inn å bruke mye penger på en kroppspeeling når man kan lage den beste selv for en slikk og ingenting. I alle fall er det den som fungerer best for meg :)

Skrevet

samme her. og særlig fordi jeg syns peeling med olivenolje er så mye bedre enn noen jeg har kjøpt tidligere.

Skrevet

Har aldri hørt om det med olivenolje + sukker/salt før. Skal garantert prøves.

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg tar sjansen: Skal man være våt når man gjør dette? :oops:

Skrevet

tja. det ha for så vidt jeg alltid vært (tar skrubben i dusjen), men jeg er åpen for alternativer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...