Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har rent vondt i magen her nå. Fant noen gamle msn-utskrifter av samtaler på msn mellom min samboer og hans eks. vet at de var veldig ulike, og at siste tiden var det proforma-forhold. Men disse msn-dialogene var fra tidlig i forholdet deres, og han kom med erklæringer som "aldri følt sånn før, du er det beste som har hendt meg, vi er beste venner og kjærester, savner deg" osv osv osv. vi har vært sammen i drøyt et år - og han har aldri kommet med slike erklæringer overfor meg...og det er en av tingene som har plaget meg litt; at han ikke viser initativ til å "bedyre" noe overfor meg, men jatter heller med meg. Nå viser jo disse dialogene mellom han og eksen at det ikke er noe problem for ham å komme med erklæringer uoppfordret - men kanskje ikke overfor meg..

Overreagerer jeg? Skal jeg ta det opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

Jeg ville nok kanskje ikke tatt det opp, og latt fortid være fortid, men jeg hadde nok følt noe av det samme som deg hadde jeg vært i samme situasjon :klem:

Endret av Kake
Skrevet

TS her... han sier ofte at han aldri har møtt en som han passer så bra sammen med som meg, at jeg er den "beste han har møtt" og mye annet - men vet ikke.. føler kanskje han er sammen med meg fordi jeg passer, ikke fordi han føler?? Nå er jeg tilhenger at forelskelse er kjemi, kjærlighet fornuft -teorien da , men lell...

Skrevet

Nei, ikke vär lei deg du :klem:

Man ender ikke opp med noen som ikke passer... Man endre opp med den som passer best. Iallefall i de mest vellykkede forholdene.

Tror du virkelig han vil angre/endre/lengter tilbake til sitt gamle forhold, da han har opplevd hvordan det faktisk er å ha det bra med noen - over en lengre periode -, som han kan forstå... og som han er lik?

Nei, ikke tenk på det. Men du kan gjerne si hva du har funnet. Hvorfor ikke? Du HAR funnet det, og du HAR lest det. Ingen kan sette deg i fengsel av den grunn ;) Så kanskje du får akkurat den bekreftelsen du önsker. Hvorfor ikke? bedre å satse alt og väre ärlig, synes nå jeg. Er litt lei av å höre den; Nei ikke si noe til han, da blir han sur, lei seg eller gudene vet hva. Klart han takler at du har lest dette! Såpass mye kan han vel "ta".

Om han ikke skulle kysse deg på truten med en gang, og heller furte - ja, da får vel DU ta det. Du sier jo at dere har det bra?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
TS her... han sier ofte at han aldri har møtt en som han passer så bra sammen med som meg, at jeg er den "beste han har møtt" og mye annet - men vet ikke.. føler kanskje han er sammen med meg fordi jeg passer, ikke fordi han føler?? Nå er jeg tilhenger at forelskelse er kjemi, kjærlighet fornuft -teorien da , men lell...

Kanskje han ikke vil si like sterke ord en gang til i starten av et forhold, fordi han er redd for å brenne seg igjen?

Du kan jo helt klart snakke med ham om følelsene dere har for hverandre, men noen som helst hint eller referanser til de gamle MSN-tekstene er ganske irrelevant i denne sammenhengen. Historie er historie.

Skrevet

Jeg tror ikke det betyr så veldig mye at kan brukte andre ord om eksen. Kanskje han har lært litt av hva han sa fordi det forholdet sprakk jo. Man blir mer avbalansert og forsiktig med de ordene man bruker etter som man blir eldre og klokere. Når man er ung så bruker man ofte store ord for å beskrive noe.

Ikke tenk så mye på hvilke ord han bruker. Se heller på hva han GJØR. Viser han i handling at han elsker deg og synes du er den beste kvinnen på kloden for ham? Eller synes du han ikke klarer å vise at han er glad i deg?

Ord er bare ord. Handling er mye viktigere. En bukett roser eller et kyss sier mye mer enn kun ordene "jeg er glad i deg". :)

Jeg tror han kan vise deg veldig godt om han savner deg eller ikke uten ord. Bare se om øynene hans lyser opp eller ikke når dere møtes etter å ha vært fra hverandre en stund. ;)

Skrevet
Jeg tror ikke det betyr så veldig mye at kan brukte andre ord om eksen. Kanskje han har lært litt av hva han sa fordi det forholdet sprakk jo. Man blir mer avbalansert og forsiktig med de ordene man bruker etter som man blir eldre og klokere. Når man er ung så bruker man ofte store ord for å beskrive noe.

Ikke tenk så mye på hvilke ord han bruker. Se heller på hva han GJØR. Viser han i handling at han elsker deg og synes du er den beste kvinnen på kloden for ham? Eller synes du han ikke klarer å vise at han er glad i deg?

Ord er bare ord. Handling er mye viktigere. En bukett roser eller et kyss sier mye mer enn kun ordene "jeg er glad i deg". :)

Jeg tror han kan vise deg veldig godt om han savner deg eller ikke uten ord. Bare se om øynene hans lyser opp eller ikke når dere møtes etter å ha vært fra hverandre en stund.  ;)

dette var veldig bra sagt :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet (endret)

Jeg tenkte også det at kanskje han har blitt mer voksen og lært å ikke bruke så sterke ord med en gang pga at han har blitt såret før.

Endret av Kake
Skrevet

Hadde det ikke også vært ille om du hadde oppdaget at han hadde sagt akkurat det samme til deg som han sa til eksen? Da hadde det han sier til deg ikke virket særlig ekte, vel, om en annen dame hadde fått høre det før?

Men skjønner at det ikke er gøy å se at han har hatt sterke følelser for noen andre før han møtte deg.

Gjest Phenomena
Skrevet

Ikke nevn noe om det, han er sammen med deg nå og det kan hende han har lært å vente med å bruke de sterkere ordene.

Skrevet

Jeg må nesten le litt, de utskriftene du fant kan minne om dagboken min da jeg var 14... :ler:

"Jeg har aldri følt så sterkt for noen tidligere, denne gangen vet jeg at det er ekte kjærlighet."

To uker senere:

"Møtte xxx. Snakk om å falle pladask, jeg har aldri følt slikt for noen andre tidligere. Han er den beste som har hendt meg! Denne gangen er jeg sikker på at det vil vare..."

Jeg er enig med de andre, han har nok blitt mer voksen siden den tid, og han sier jo at du er den beste han har møtt!

Som de andre sier: handling teller mer enn ord, og så lenge han viser deg at du er den han vil ha, så bør det være godt nok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...