Gå til innhold

Male gamle settebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre gamle settebord (i teak tror jeg) som jeg kunne tenke meg å male hvite, litt shabby chic-stil Er det fy-fy å male over slike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier nei, mamma ville sagt ja :ler:

De hadde noen teakdører i det gamle huset sitt som jeg foreslo at de skulle male en gang. Ble ikke veldig godt mottatt :sjenert:

Skrevet

Hvor gamle da? Er de 70-talls hadde jeg ikke hatt skruppler, men om de er en del eldre ville jeg ikke ha gjort det. Nå er jeg ingen ekspert da...

Gjest -eline-
Skrevet

I utgangspunktet nei, jeg synes ikke noe om å male teakmøbler. Men så liker jeg også teak.

De aller fleste settebord fra 50-/60-tallet er ikke verdt stort, men feks så har vi plukket opp et slikt designet av Hans J. Wegner, og det er verdt endel penger... Så du bør i hvertfall være sikker på at det settebordet du har er bare "ræl" ;) Dersom det du har faktisk er noe så bør du heller selge det og stikke innom loppis/bruktbutikk og kjøpe noe som ikke er verdt stort, de koster jo ikke allverdens og de er lette å få tak i.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil malt så lenge det ikke er skikkelig designbord du sitter med.

Skrevet

Jeg ville ikke malt, men mest fordi teak er noe dritt å male! Maling sitter skikkelig dårlig på teak uansett hva du gjør. :)

Skrevet

Fordi teak er et veldig "fett" treslag, vil ikke malingen sitte. Anbefaler å la de være som de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...