Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt skuffet nå jeg :tristbla: Samoern min reiser i morgen på 6 ukers jobboppdrag i utlandet. Det er helt ok og jeg er forberedt på at han drar. Jeg har bursdag på søndag og derfor hadde vi planlagt at vi i kveld skulle ha romantisk bursdags- og avskjedsmiddag. Han har de siste to dagene vært på jobbtur. Nå viser det seg at han har festet til 6 om morgenen to dager på rad og derfor er helt ødelagt i dag., og sier han tviler at han orker noe som helst etter at han kommer hjem kl 19……………………………

Er skuffet over at han ikke tok seg litt i skinnet og tenkte på at denne kvelden faktisk betyr litt. Ga seg kl 3 i natt feks og drakk litt mindre. Er så redd for å lage sur stemning nå rett før han drar, så vet ikke om jeg tør ta det opp.

Ville dere sagt noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke si noe i dag i hvert fall! Ikke lag uhyggestemning nå før han skal være borte så lenge. Og i tillegg når han er så sliten. Han har helt sikkert ikke kynisk tenkt at han driter i deres avtale i dag og festet vilt, men som du sikkkert vet, noen ganger blir det sånn, og jeg tror ikke han heller er spesielt glad for det. Ta skuffelsen din opp med ham en gang dere har god tid, få ham til å forstå hvordan du føler det, og be ham instendig om å ta mer hensyn en annen gang. Er han typen som ikke alltid klarer å stoppe å feste i tide, må han kanskje takke nei til en fest dagen før din bursdag.

Skrevet (endret)
Ikke si noe i dag i hvert fall! Ikke lag uhyggestemning nå før han skal være borte så lenge. Og i tillegg når han er så sliten. Han har helt sikkert ikke kynisk tenkt at han driter i deres avtale i dag og festet vilt, men som du sikkkert vet, noen ganger blir det sånn, og jeg tror ikke han heller er spesielt glad for det. Ta skuffelsen din opp med ham en gang dere har god tid, få ham til å forstå hvordan du føler det, og be ham instendig om å ta mer hensyn en annen gang. Er han typen som ikke alltid klarer å stoppe å feste i tide, må han kanskje takke nei til en fest dagen før din bursdag.

Jeg er ikke helt enig jeg... Hvis du ikke tar det opp med en gang, synes jeg du skal la det ligge og ikke ta det opp senere. Men jeg hadde ikke klart å la det ligge jeg, for jeg hadde mildt sagt blitt dritskuffa og litt sint. Klart han skal unne seg en fest innimellom, men hadde samboeren min gjort noe sånt tror jeg han hadde blitt rimelig sjokka hvis han ikke hørte noe. Jeg ville satt opp et skuffa fjes, sagt at jeg var skuffa fordi han skal dra og prioriterte flaska fremfor meg i dagene før, og at jeg følte meg nedprioritert. Guffen stemning er det allerede fordi du er skuffa, så jeg tror vel ikke det blir noe verre av at du tar det opp. Med mindre det utvikler seg til en kjempekrangel da. Noe det nok ikke gjør, siden han (forhåpentligvis) vil være rimelig ydmyk.

Eller, så har han en overraskelse til deg, og det at han ikke orker noe bare er kamuflasje ;)

Endret av Frøken Freken
Skrevet

Takk for svar. Jeg hadde ikke synes det var så kjipt hvis det var en "vanlig" bursdag og vi heller kunne ta en koselig middag neste uke eller noe. Vi har jo ikke mulighet til å ta dette igjen før i slutten av mars

:( Og det er leit syns jeg. Er skuffet Helt enig i at det ikke hjelper å bli sur.

Men håper i det minste han angrer litt

Skrevet

Eller, så har han en overraskelse til deg, og det at han ikke orker noe bare er kamuflasje ;)

Tenk om det er så vel!!

Saken er at jeg ringte og lurte på om jeg skulle kjøpe og lage mat eller om han hadde tenkt noe annet...

Og han hadde ikke tenkt noe annet, ei heller orker han noe. Foreslo at jeg kjøpte noe mat da. Blir grandis på oss om han ikke orker å være litt sosial m meg ikveld. He, he

Skrevet (endret)
Takk for svar. Jeg hadde ikke synes det var så kjipt hvis det var en "vanlig" bursdag og vi heller kunne ta en koselig middag neste uke eller noe. Vi har jo ikke mulighet til å ta dette igjen før i slutten av mars

:( Og det er leit syns jeg. Er skuffet  Helt enig i at det ikke hjelper å bli sur.

Men håper i det minste han angrer litt

Jeg hadde blitt skuffa uansett jeg, dere har jo tross alt planlagt en middag, og det er bursdagen din! Guriland, jeg høres sjefete ut, hehe. Men poenget mitt er at du har lov til å være skuffa, og at hvis du ikke sier noe kommer han sannsynligvis heller ikke til å skjønne hva du er skuffa over.

Endret av Frøken Freken
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Skjønner deg godt jeg :klem:

Ville nok tatt det opp ja, ikke kjefta og klikka helt, men bare sagt rolig at du ble skuffa over han.

Skrevet

Jeg hadde blitt :frustrert: på mannen min...

Så lei meg jeg hadde blitt! Og forbannet.

Nei, du har all rett til å reagere på at han ikke bryr seg om å feire deg!

:klem: Men så vet jo ikke vi her om dette er unntaket, eller reglen-

Skrevet

Dersom han ikkje oppfører seg kjempesnilt, berre er sliten og asosial på bursdagen din, kan du jo seie (på sin søt, halv-spøkefull måte) "du er tilgitt dersom du kjøper ei ekstra fin bursdagsgåve til meg i utlandet"?

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Hvis du ikke sier noe vil jo han ikke skjønne at du er skuffet. Da vil han jo tro at det er helt greit for deg at han oppfører seg sånn.

La han få vite at du ikke synes at hans oppførsel er ok, så kanskje han får noe å tenke på.

Hvordan kan jenter forvente at gutter skal oppføre seg sånn som de vil, hvis de ikke sier fra når ting blir feil?

Skrevet

Jeg hadde også blitt rasende, og som det følelsesmennesket jeg er, hadde jeg ikke klart å skjule det.

Så fikk det bare være at det hadde blitt kjip stemning i heimen siste kveld sammen på mange uker.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg hadde også blitt rasende, og som det følelsesmennesket jeg er, hadde jeg ikke klart å skjule det.

Så fikk det bare være at det hadde blitt kjip stemning i heimen siste kveld sammen på mange uker.

ja, og skylda for det skulle han fått bære selv

Gjest Perfekt biff
Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet!

Men hadde jeg vært i den situasjonen, så tror jeg jeg hadde sagt ifra dagen før (hvis jeg viste han skulle ut), at han må huske og være opplagt til feiringen av bursdagen min! (noen gutter tenker ikke alltid så langt har jeg erfart:))

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende, og det hadde han fått vite også. Hadde ikke brydd meg om at det ble sur stemning hjemme, for det har han valgt selv.

Skrevet
ja, og skylda for det skulle han fått bære selv

Jeppjepp. Og han skulle jammen meg fått kompensere.

(Samboeren min gjorde noe lignende i starten av forholdet, og han gjør aldri den tabben igjen, for å si det slik...)

Hva med å få fyren til å kompensere med å invitere - og da naturligvis betale alt - deg en helg dit han skal eller til nærmeste by? Ingen må jobbe døgnet rundt, vettu, og det er faktisk forståelse for at man tar seg én helg fri fordi fruen kommer på besøk når man er så lenge borte!

Skrevet

Jepp, jeg hadde som så mange andre blitt passe sint. Sagt godt ifra at han hadde vært en dust, ringt en venninne og gått ut å spist med henne og ikke kjøpt inn noe mat til å ha i huset. Og latt stemningen være skikkelig kjip, helt til han innså hva han hadde gjort. Da hadde jeg kommet med: Ja dette skal litt til for å gjøre godt igjen, du får finne på noe da.

Skrevet

Jeg hadde mildt sagt blitt fly forbanna, hadde typen min gjort noe lignende så kunne han bare gitt blanke i og i heletatt få det minste hjelp eller ord fra meg den kvelden..

Jeg, jeg har kort lunte, men det går over på en dag..

Skrevet

Uff, jeg hadde nok i likhet med flere her blitt mildt sagt fly forbannet, og jeg hadde nok heller ikke klart (eller ønsket) å skjule det!

Selv om han ikke mente det vondt synes jeg han burde ha klart og tatt seg sammen for din skyld.

Forstår godt at du er lei deg. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...