Gå til innhold

Fotografering i kirken...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere har valgt i fotograferings "pakken" deres?

Jeg og min kjære skal gifte oss i Stockholm, og det virker som mange fotografer tilbyr seg å fotografere også i kirken. Jeg har funnet en ok fotograf, som ikke er alt for dyr, og tar ikke så veldig mye mer betalt for denne "tjenesten".

Er litt usikker på om det jeg skal bestille dette også, altså fotografering i kirken? Noen som har gjort det, og er fornøyde? Eller holder det med vanlig "pakke"?

Hva har dere bestilt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Angelique
Skrevet

Jeg har bestilt kun vanlig pakke, da vi har mange foto-interreserte gjester som klarer å ta helt ok bilder dersom vi spør dem.

Er sikker på at det holder i massevis. En betalt fotograf kommer jo ikke "noe bedre til" i kirken enn andre gjester?

Nei, vi går for vennebilder i kirka. :lol:

Gjest Ingvild -ikke innlogget
Skrevet

Hei!

Vi giftet oss i juni og hadde fotograf både i vielsen og etterpå. De bildene som ble tatt under vielsen ville jeg aldri vært foruten!!! De er de jeg er mest glad i :) Husk at det er bildene og evt. videoopptak du sitter igjen med i ettertid. Sistnevnte er vi også veldig glad vi la penger i. Har kost oss veldig med videon i ettertid. Det er så mye som blir sagt og gjort som går deg "hus forbi" på den store dagen, som er koslig å få med seg i ettertid!

De tingene jeg ville prioritert å bruke penger på er:

God mat

Flink fotograf og "videomann"

Skrevet

Vi kommer ikke til å bruke penger på profesjonell fotografering i kirken. Vi har gjester som er veldig flinke til å fotografere, med bra kameraer (og litt mot, sånn at de tør å 'stikke seg ut'...), og vi skal be dem (to stk.) om å ta et særlig ansvar for å ta bilder, både under vielsen og senere. (Vi kommer sannsynligvis til å kjøpe inn en hel del film til dem, som vi fremkaller i etterkant...)

Ellers skal vi ha vanlig fotografering hos fotografen i etterkant av vielsen.

Skrevet

Vi skal ha fotograf i kirken også. Det koster ikke så mye ekstra, og siden vi synes at vielsen er høydepuktet denne dagen vil vi også sikre oss noen profesjonelle bilder av sermonien. Det var faktisk det første vi ble enige om da planleggingen av bryllupet begynte - fotograf skulle vi ikke spare penger på, heller spare penger på noe annet.

Regner med at også venner og familie kommer til å ta masse bilder, men med en proff fotograf tilstede vil jeg føle meg helt trygg på at alt blir foreviget. (Fototgrafen kan også følge oss helt fra morgen til kveld, men det synes vi blir litt for voldsomt...)

Skrevet

Vi skal ikke ha fotograf i kirken, men har ordnet med 2 stk som skal filme vielsen. Føler liksom dette er et must.

Skrevet

Vi hadde ikke fotograf under vielsen, men det skulle jeg virkelig gjerne hatt. Vi hadde heldigvis 2 stykker som filmet det hele, og jeg blir like rørt hver gang jeg ser på det. Vil derfor anbefale dere å iallfall ha enten filming eller fotograf.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde fotograf i bryllupet. Onkelen til min mann som er fotograf tok bildene. De ble flotte og fikk samtidig et godt innblikk i vielsen. Men husk: Prestene er ikke alltid så fornøyde med at fotografen suser frem og tilbake for å ta bilder.

Vi hadde vår fotograf med på bryllupsøvelsen og han fikk instrukser om hvor det passet seg å stå. Da slipper man å ha en fotograf som piler bak sakrestiet og skal fotografere. Ikke det kjekkeste når det er en stor dag på gang.

23+4 :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer n[r man leier inn profesjonell fotograf til [ ta bilder under vielsen, men var i et bryllup i USA hvor de hadde gjort det, og da satte fotografen som betingelse at ingen av de andre gjestene tok bilder samtidig. Dette fordi blitzen pa de andre kameraene ville odelegge fotografens bilder. Dette resulterte i at ingen av gjestene kunne ta bilder under vielsen. Ville ha sjekket om det er slik her ogsaa.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha vanlig pakke med fotograf, det håper jeg holder i massevis.

Ikke har vi fått et slikt tilbud heller. Det er jo så mange gjester i kirken som tar bilder likevel så vi satser på de.Videofilming av vielsen er noe helt annet enn fotografering syns jeg,så det skal vi ha men ikke av en profesjonell.Det blir rett og slett altfor dyrt for oss og minnene er der jo likevel om de ikke kostet mange tusen.

Gjest Hannah (ikke innlogget)
Skrevet

Giftet meg for nesten 2 maander siden og vi hadde fotograf i kirken. Tenkte ikke saa mye paa det paa forhaand men da jeg er gift med en amerikaner og hans mor var helt opprort da jeg fortalte at det ikke var vanlig og ha fotograf i kirken. Da jeg fant ut at den fotografen vi hadde valg tilbod det som en del av pakken, tenkte jeg at det var like greit at min svigemor fikk det som hun ville. I ettertiden maa jeg innromme at jeg er kjempeglad for at vi hadde det. Jeg husker veldig lite av selve vielsen da alt bare ble en blurrrrr - var jo litt nervos (mye nervos er vel heller bedre). Siden vi hadde bilder har jeg faatt anledning til og gjenleve og huske mye av det som skjedde etc ved aa se paa bildene. Vi spurte presten hva han syns og svaret vi fikk var at det var helt greit saa lenge fotografen ikke gikk bak altere. Det var flere av vaare venner etc. som tok bilder og de er ogsaa veldig fine, men som regel blir det atskillig faerre bilder naar venner etc tar de. Naar man betaler for en fotograf saa er det jo jobbens den og de er ikke saa veldig interessert i selve sermonien - noe som venner og familie jo er. Hvis man ber venner/familie om aa ta bilder saa maa man vaere obs paa at de egentlig gaar glipp av selve begivenheten.

Haaper det har hjulpet litt og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...