Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har for en tid siden gått over til "friøsrmerker" for shampo og balsam, og har merket en vesentlig endring i håret, så jeg fortsetter å benytte disse.

Før i tiden hadde jeg alltid "noe" i håret. Jeg brukte stort sett hårskum, og evt spray, i hovedsak for hold. Jeg har naturlige krøller, men de er mer "krøllete" om de får hjelp av skum da.

Men så en gang da lommeboka var tynn gikk skumflaska mi tom, og jeg kjøpte ikke ny med en gang, og utsatte det, og vips, så hadde jeg visst slutta med det. Dette er flere år siden (og selvsagt har lommeboka hatt råd tik det siden den tid, men jeg har ikke egentlig sett behovet)

Så fikk jeg klippa håret mitt i juleferien da, det var slitt, veldig slitt, og ble merkbart kortere enn jeg hadde tenkt meg. (delvis også fordi det var klippet av en som ikke er ferdig utlært kanskje?) Det er greit det, håret vokser utigjen det, og det er bedre at det blir litt kortere enn jeg hadde tenkt meg enn at jeg fortsatt har spittede tupper når jeg går fra frisøren, det har jeg hatt før (hos en proff frisør...)

Og da slo det meg, at nå er håret kortere, det krøller seg lettere, og det ville antakelig vært greit å style det igjen. Fremheve krøllene litt, støtte dem, og da må jeg ha "noe" i håret.

Min overgang til "frisørshampo" fant sted etter at jeg sluttet med styling, så derfor har jegaltså null erfaring med slike produkter i denne sammenheng.

Så hva er egentlig å anbefale? Blir det helt tullerusk å gå på matbutikken og ta med en flaske hårskum, slik jeg hadde for 5 år siden? (fy, ja, jeg sluttet nok med dette like etter at jeg flyttet sammen med min elskede, som om jeg ikke brydde meg om utseende når jeg hadde fanget ham? Det er IKKE sant altså (og for all del, håret mitt ser helt greit ut uten også, jeg hadde bare lyst å prøve igjen))

For tiden bruker jeg sebastian laminates shampo og balsam, før det hadde jeg redken for krøller (og jeg bytter sikkert igjen når denne blir tom, jeg er lite merkelojal...) Men hva er å anbefale for å style krøllene mine tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker svært få styling-produkter i håret mitt. Har også krøllete hår, og produktet jeg sverger til for tiden er Redken Fresh curls spin control. Synes det er et bra produkt som "demper"

småhårene. Er også med på å samle krøllene.

Er heller ikke spesielt merkelojal. Liker å prøve nye ting. Tidligere brukte jeg Lòreal Tec. Helt greit produkt, men foretrekker Redken fremfor dette.

Har også brukt dette produktet når jeg har rettet ut håret. Er med på å gi en glattere finish.

Synes du Sebastian Laminates shampoo og balsam er bra for krøllete hår?

Har kun prøvd hårkuren i dette merket og den var jeg kjempefornøyd med! :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Spin control er bra til å gi litt ekstra glans og dempe bruset når håret er tørt og omtrent ferdig stylet.

Nå haret er vått pleier jeg å ta i litt Aveda Be Curly, som gir krøllene litt mer spenst og også mindre brus. Jeg har kjøpt den på Look Fantastic, men den er sikkert å få andre steder også.

Skrevet

Tja, om den er spesielt god for krøllete hår er jeg ikke egentlig så sikker på, jeg bare kjøpte den for å prøve fordi merket generelt er så positivt omtalt,s åda den var på tilbud da jeg rusla forbi en salgsstand utenfor frisøren en dag, så... ja så kjøpte den. Den er jo helt grei, men ikke spesielt for krøllete hår, så om den er perfekt for det er jeg mer usikker på (jeg er ikke sååå erfaren i dette med "frisørmerker", så jeg vet ikke helt hva som er best jeg)

Når det gjelder styling så vet jeg ikke helt hvilket nivå jeg skal legge meg på, rett og slett.

I flere år uten styling, og mens håret ble lengre og lengre, så ble det mindre og mindre synlig at jeg HAR prøller, egentlig, de strakk seg ut. Så nå hadde jeg lyst til å "gi dem nytt liv", og derved altså litt hold og "svung" over krøllene mine.

Ja, løse småhår trenger kontrollering, definitivt, og siden jeg har tørt hår så burde jeg kanskje tenke litt i den retning.

Tror egentlig jeg likte fresh curls bedre enn sebastian når jeg tenker meg om, så kanskje jeg prøver den igjen neste gang, og kanskje jeg skal forsøke meg på det du linket til da.

Rette ut håret gjør jeg aldri, så denslags krem trenger jeg ikke.

Men den redken-saken du linket til, evt denne?

Skrevet
Men den redken-saken du linket til, evt denne?

Den har jeg aldri prøvd, men er sikkert verdt et forsøk. Gir sikkert litt mer spenst til krøllene. Kanskje jeg og skal teste den ut...

Skrevet

Ja, det er litt "spenst" jeg er ute etter.

Jeg brukte jo som sagt altså enkelt og greit hårskum i mange år, og synes stort sett det funka jeg da, jeg fikk "hold" og "mer krøller", og det er jo sånnsett det jeg vil ha?

Men det blir gjerne lett litt stivt, særlig sammenlignet med at jeg ikke har brukt noe på mange år, og dessuten vet jeg ikke om altså det kanskje er dumt å bruke "butikkstyling" når jeg tross alt sverger til "frisørshampo"...

Skrevet
Den er jo helt grei, men ikke spesielt for krøllete hår, så om den er perfekt for det er jeg mer usikker på

Jeg har prøvd flere forskjellige "krøllesjampoer", og har ærlig talt ikke likt noen av dem, så om det står på at det er for krøller er ingen garanti for at det er bedre enn annen sjampo (men det er selvsagt individuelt, det funker kanskje bedre på noen).

Når det gjelder styling er jeg fornøyd med denne. Den demper brus og definerer krøllene fint, samtidig kan jeg ha i litt ekstra for å få mer hold når jeg f.eks. skal holde styr på luggen. Jeg synes det er dødskjedelig å ordne håret, så jeg er veldig fornøyd når jeg kan greie meg med én flaske med stylingstæsj. ;)

Skrevet

Jeg har også naturlige krøller som blir penere om de får litt hjelp, og jeg har prøvd forskjellige frisørprodukter som er laget for å hjelpe krøllene frem. Det beste og enkleste jeg har funnet et Tigi Catwalk sin "Curls Rock" serie. Bruker den som heter "Curl Amplifier", den kommer på pumpeflaske og er veldig drøy. Du kan se hele serien her. Jeg bruker såkallt "frisør-shampo" av annet merke, men får anbefalt shampo og balsam i samme merke hver gang jeg kjøper denne, så kanskje jeg skulle prøve en gang...

Det beste er at jeg bare kan klemme inn litt av produktet i håndkletørket hår, også kommer krøllene frem av seg selv. Ingen føning og styling, det takler jeg ikke i hverdagen.

Skrevet

Det er ikke definitivt noen garanti at det står at den er for krøller nei, det er nok sant!

Jeg vil nok gjerne nøye meg med en flakse jeg også, eller max to. Også vil jeg helst ikke gå igang med mye/dyre greier før jeg vet om jeg gidder, jeg har tross alt altså klart meg fint uten noe i mange år. Det er bare det at av og til savner jeg det. Det å gjøre noe med håret, være litt mer stylet.

Samtidig er jeg lei av å bli tatt for å være minst ti år yngre enn jeg er (jeg er 27), og føler at "hår til skuldrene, halvstivt av hårskum fra matbutikken" i stor grad er det jeg HADDE for 10 år siden, og både verden og jeg er kommet noe videre siden den tid? eller?

Skrevet
Jeg har prøvd flere forskjellige "krøllesjampoer", og har ærlig talt ikke likt noen av dem, så om det står på at det er for krøller er ingen garanti for at det er bedre enn annen sjampo (men det er selvsagt individuelt, det funker kanskje bedre på noen).

Tror nok det er individuelt, ja. Jeg merket stor forskjell på håret mitt etter at jeg begynte å bruke shampo og balsam for krøllete hår. Krøllene ble mer samlet og definerte samtidig som håret ikke var så brusete som det har vært tidligere.

Skrevet

På tide å legge til: Jeg dusjer IKKE om morgenen, så jeg har ikke vått hår når jeg står der forran speilet og helst skulle gjort noe. Ikke er det nyvasket hver dag heller.

Jeg kan for all den begynne å dusje om morgenen (må opp vesentlig tideligere da, mer aktuelt at jeg fortsatt dusjer på ettermiddagen, men at jeg stikker hodet under vann på morgenen) men tidkrevende greier som krever føner f.eks er ikke aktuelt (jeg bruker aldri føner, håret mitt blir så elektrdik og bustete da.) Jeg har som sagt tørt hår, og vil helst ikke tørke det ut mer heller...

Det burde jeg kanskje sagt til å begynne med.... tenkte ikke på det. JEg dusjer altså egentlig ikke på morgenen jeg, og tenkte derfor på å gjøre noe med tørt hår, evt noe som kunne fikses med å bare tilsette litt vann. (hadde vann på sprayflakse da jeg brukte skum. Vasket på en tiden håret på morgenen annehver dag, og de andre dagene bare sprayet jeg i vann og "gjennopplivet skummet".)

Hmm... kanskje jeg må tenke på nytt. Kanskje jeg burde dusje HÅRET i alle fall hver morgen? (altså med vann, jeg vasker det uansett ikke daglig om jeg kan slippe, pga slitasje (og tid) Følgelig bør ikke stylingen trenge å vaskes ut neste morgen heller.

Hmm... kanskje jeg må revurdere hele greia... Enten dusje om morgenen, eller rett og slett fortsette som før?

Eller er disse tingene dere linker til slike som ikke krever at jeg vasker håret neste morgen for å ikke se ut som et heksehode?

Skrevet
Eller er disse tingene dere linker til slike som ikke krever at jeg vasker håret neste morgen for å ikke se ut som et heksehode?

Jeg dusjer heller ikke om morgenen, men stikker bare hodet under dusjen for å fukte håret før jeg håndkletørker det og har i den kremen jeg linket til. Jeg vasker håret hver kveld i dusjen da, ellers tror jeg det hadde blitt klissete. Men hvis det er så at du ikke trenger å bruke stylingprodukter, men bare vil variere litt, så kan du kanskje bruke det de dagene du uansett skal vaske håret? :)
Skrevet

Det høres ut som du behandler håret ditt på noenlunde samme måte som jeg.

Jeg bruker heller aldri hårføner, vasker heller ikke håret hver dag og ikke alltid om morgenen. Det varierer litt om jeg dusjer morgen eller kveld. Vasker håret annenhver dag.

Som regel så bruker jeg ikke noe i håret den dagen jeg ikke vasker det, men dersom det ikke ser bra ut så fukter jeg håret og har kremen jeg anbefalte i.

Er ikke den som bruker mest tid på å fikse meg på håret akkurat, nei! :)

Jeg hadde også en hårskum-perioden for en del år siden. Håret ble stivt og ufyselig, kan ikke akkurat si at jeg savner det... ;)

Skrevet

I sommer da jeg syklet til jobb dusjet jeg ikke på morgene, og det var ikke noe problem. Stylet håret etter dusj på kvelden, og siden det er såpass hold i det produktet jeg bruker holdt krøllene seg ganske godt over natta. Når jeg hadde i litt vann og klemmte litt opp på morgenen var de like fine som dagen før :)

Skrevet

Det var kanskje en ide ja, å bare bruke det den dagen jeg uansett har tenkt å vaske håret.

For ja, jeg har jo klart meg uten i snart 5 år, så for all del TRENGER jeg det ikke, men jeg har litt lyst til å "gjøre en innsats", for å være litt mer "stylet" og sånn, litt endring av stil, nytt år og nye muligheter? Jeg har jo med årene blitt litt "slapp i stilen". Ta som i dag, jeg har dongribukse som ikke er utslitt, men "litt slitt" og egentlig for stor, så jeg bruker belte for den er for vid i livet. Jeg har en litt stor "halvrufsete genser" som egentlig har litt litt mer nuppet enn hva som godt er. Og håret, det vasket jeg altså for et par dager siden. Det er på ingen måte skittent eller fett (mitt hår kan gå leeeeenge uten å bli fett, som sagt, det er tørt) og trengte ingen vask i morges, så det er ikke noe "galt".

Jeg har hele, ok klær, men en litt "slapp stil". Og det er det jeg litt ønsket å endre på. Litt mer "skikkelig" eller "pyntet" om man kan si det sånn. Begynne med sminke til daglig igjen (det bare droppa jeg visst for et års tid siden, uten at jeg helt kan forklare hvorfor) og gjerne "gjøre noe med håret".

en kombinajson av "nytt år og nye muligheter" og det faktum at håret mitt altså er blitt klippet merkbart kortere enn det var før jul (samt at det ikke er slitt lenger, slitt hår passet kanskje i min "slappe stil", men er jo ikke pent da...)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg dusjer om morgenen, men vasker ikke håret hver dag. De dagene jeg ikke vasker håret bare klemmer jeg _litt_ vann i det med våte hender slik at krøllene får en liten wake up call, og putter i en liten dæsj Aveda be curly hvis jeg syns det trengs.

Siden jeg har langt hår prøver jeg å unngå for mye vasking, og jeg pleier ikke å føne det, for det syns jeg sliter for mye på håret, pluss at jeg syns krøllene ikke blir like fine med føning. Minst mulig styling til hverdags på meg altså, både av hensyn til håret, og fordi jeg stort sett har ganske dårlig tid om morgenen.

Skrevet

Jeg dusjer ikke om morgenen fordi DET tar tid jeg. For jeg er det det å dusje som tar tid, ikke om jeg vasker håret eller ei. Fordi jeg rett og slett ER treig i dusjen, og jeg klarer bare ikke være kjappere. Spesielt ikke når jeg er trøtt, og det er jeg frem til jeg er ferdig med den første timen på jobb i alle fall...

Så for meg ville det således vært mest aktuelt å stikke hodet inn i dusjen, bare "vanne håret" og tørke det. Aller helst likte jeg dog det at du klemmer vann i det med våte fingre, DET er min stil ja :)

Jeg ønsker meg bare en litt mer "pyntet" hverdag, uten å måtte stå opp så innmari mye tidligere...

Litt lei av at kolleger kommenterer at "oi, lebestift i dag, hva er det for en anledning", eller at jeg har vasket håret en morgen (febernatt, svett, følgelig behov for å vaske håret om morgenen) eller hva jeg nå skal, siden jeg har på meg en skjorte (ehh, ingen ren genser...) Så jeg ønsker bare rett og slett å... skjerpe meg litt?

Skrevet

Jeg har ikke krøller selv, men vet Tigi Catwalk har en serie som heter "Curls rock" kanskje det hadde vært noe? :) Tigi har ihvertfall stort sett utrolig gode produkter.

Skrevet

Har ikke krøller, men henger meg på likevel.

Etter at jeg byttet til frisør shampo så merker jeg at håret ( og fargen/strukturen ) er blitt mye bedre. Jeg bruker hårspray nesten daglig ( for å legge ned hår som står opp på toppen av hodet ).

Jeg lurer også på om frisør hårspray er bedre enn butikk hårsprayen. Noen som vet/har prøvd ?

Tenker litt sånn at siden shampo/balsamen er bedre, så er sikkert styling produktene det også

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg bruker shampo og fuktighetsbalsam fra KMS som er for krøllete hår. Merker fakstisk stor forskjell fra annen type shampo. Blir litt mer spenst i krøllene.

Jeg sverger til stylingprodukter fra Alterna Har bare hatt shape activator som er noe man tar i fuktig hår. Gir spenst til krøllene og litt hold. De har også en spray Curls detangler som frisøren min brukte da hun formet og tørket håret.

Jeg betalte 400 kr her i Norge for den så den er relativt dyr. Har sjekket ut på en nettside I usa og der fikk jeg den for drøye 100 kr + 140 i frakt. Jeg skulle gjerne ha hatt alle produktene, men som sagt så er de relativt kostbare.

Jeg har prøvd stylingprodukter fra KMS og Redken som passer til krøllete hår, men Alterna slår dem alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...