Gjest Valiant Thor Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Dette spørsmålet er litt likt det andre med bare en forskjell. Hva om det var et annet barn som drepte deres barn., Ville dere da drept barnet som drepte deres barn ?
Snasen Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Nei, hvorfor skulle man ville drepe sitt eget barn? Jeg hadde heller drept meg selv tror jeg.
Yme Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Nei, hvorfor skulle man ville drepe sitt eget barn? Jeg hadde heller drept meg selv tror jeg. ← Jeg tror du burde lese spørsmålet hans omigjen
Gjest Valiant Thor Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Jeg tror du burde lese spørsmålet hans omigjen ← Det tror jeg og..For det var jo ikke det jeg spurte om
Snasen Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Svaret er fortsatt nei, men eliminer bort det om at jeg hadde drept meg selv.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Et barn forstår ikke konsekvensene av sine handlinger, så nei jeg ville ikke ha drept det barnet.
Amanlis Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Et barn forstår ikke konsekvensene av sine handlinger, så nei jeg ville ikke ha drept det barnet. ← Enig med Madam Felle.
Yme Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Det ække så lengesia jeg var barn, ass. Jeg husker godt at jeg forsto konsekvensene av alt jeg gjorde, men jeg bare dreit i det. Hvis et barn dreper et aant barn, uten at det er et uhell, så veit det godt hva det har gjort... Med mindre barnet er 1-3 år gammalt. Edit: Øhm... Eller. Jeg husker jo at jeg var med å mobbe andre da. Jeg firsit jo ikke at det faktisk kunne ødlege de andre barna, men jeg tror ikke at noen fortalte meg det heller, sån direkte. Tror uansett at om et barn dreper et aant barn, så veit det godt hva det har gjort. Endret 6. januar 2007 av Yme
Gjest Valiant Thor Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Et barn forstår ikke konsekvensene av sine handlinger, så nei jeg ville ikke ha drept det barnet. ← La meg skur på det hva med en voksen som er på stadie med en 10 åring ville du drept han. For han vil da være like lite i stand til og drepe han. For han ville jo forstått like lite hva som hva han gjorde galt som en 10 år gamel unge ? uansett så forstår unger konsekvensene fra ganske ung alder. Ihvertfall fra de er 7 år og oppover. Det gjorde ihvertfall jeg og mange av de jeg kjenner.
loffen Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Nei. Men hvor lenge er barnet et barn? Når er man 'voksen'?
Yme Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 La meg skur på det hva med en voksen som er på stadie med en 10 åring ville du drept han. For han vil da være like lite i stand til og drepe han. For han ville jo forstått like lite hva som hva han gjorde galt som en 10 år gamel unge ? uansett så forstår unger konsekvensene fra ganske ung alder. Ihvertfall fra de er 7 år og oppover. Det gjorde ihvertfall jeg og mange av de jeg kjenner. ← Ja, enig! Jeg tror de forstår det fra enda yngre aldere også. Jeg tipper at utseende har mye å si, så han som bare var 10 år i hodet, hadde nok fått mye mer problemer, selvom han var på psykisk samme stadie.
Yme Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 Nei. Men hvor lenge er barnet et barn? Når er man 'voksen'? ← man slutter vel å være barn, i 12-14 års aldærn. Man er vel ikke voksen før i slutten av 20årene, men det varierer veldig. Noen blir voksene når dem er 16, mens andre blir det aldri.
Gjest Madam Felle Skrevet 6. januar 2007 #14 Skrevet 6. januar 2007 La meg skur på det hva med en voksen som er på stadie med en 10 åring ville du drept han. For han vil da være like lite i stand til og drepe han. For han ville jo forstått like lite hva som hva han gjorde galt som en 10 år gamel unge ? uansett så forstår unger konsekvensene fra ganske ung alder. Ihvertfall fra de er 7 år og oppover. Det gjorde ihvertfall jeg og mange av de jeg kjenner. ← Ok, jeg ville ikke drep noen, og minst av alt et lite barn. Og 7 åringer forstår faktisk ikke konsekvensene av alt de gjør, og jeg tviler på at du var så mye dyktigere enn andre på dette området. De lærde sier at man er rundt 20 årene, før man forstår konsekvensene av de fleste handlingene våre. Og hadde en voksen vært på stadiet som en 10 åring, så burde h*n fått hjelp.
Yme Skrevet 6. januar 2007 #15 Skrevet 6. januar 2007 Ok, jeg ville ikke drep noen, og minst av alt et lite barn. Og 7 åringer forstår faktisk ikke konsekvensene av alt de gjør, og jeg tviler på at du var så mye dyktigere enn andre på dette området. De lærde sier at man er rundt 20 årene, før man forstår konsekvensene av de fleste handlingene våre. Og hadde en voksen vært på stadiet som en 10 åring, så burde h*n fått hjelp. ← Det spiller ingen rolle hva de lærde sier... Jeg husker at jeg skjønte konsekvenser, i den aldern, og det gjør tydligvis Valiant Thor også.
Gjest Gjesta Skrevet 6. januar 2007 #16 Skrevet 6. januar 2007 Dette spørsmålet er litt likt det andre med bare en forskjell. Hva om det var et annet barn som drepte deres barn., Ville dere da drept barnet som drepte deres barn ? ← Nei, jeg tror ikke på blodhevn. Og etter å ha roet meg, ville jeg vel heller hatt lyst til å drepe (eller få straffedømt) de som hadde sviktet/ødela barnet som drepte mitt barn. Men ærlig talt - det er umulig å vite hvordan jeg ville tenkt og følt i en slik situasjon. Tror neppe jeg ville vært i stand til å tenke rasjonelle, fornuftige tankerekker for å si det slik...
Gjest lurven Skrevet 6. januar 2007 #17 Skrevet 6. januar 2007 da hadde jeg drept faren til det barnet
Gjest Valiant Thor Skrevet 6. januar 2007 #18 Skrevet 6. januar 2007 da hadde jeg drept faren til det barnet ← Så du vil altså gi faren skyllen for hva barnet gjorde ?: Hvorfor ikke da mora ?
Gjest Silmarill Skrevet 7. januar 2007 #19 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Det var en slik sak på midten av 90 tallet! Silje på 6 år ble funnet drept! Gjerningsmenene var 3 barn på samme alder! De hadde forklart at de prøvde noe på henne de hadde sett på tegneserien Ninja Turtles, men der reiste de seg opp igjen uten å dø! Altså, nei jeg ville ikke ha drept det barnet (i dette tilfelle de barna) for de forsto ikke konsekvensen av hva de gjorde! Moren og faren til Silje var skilt, men moren flyttet fra det nabolaget der drapet på datteren hadde funnet sted. Endret 7. januar 2007 av Silmarill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå