Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men det går vel ikke hvis man har hår som ikke tar så lett "form"?! Jeg får det ihvertfall ikke til...

Jeg vil gjerne ha slike krøller, men får det ikke helt til.  :forvirret:

Slike krøller tar litt lenger tid, så slike krøller er helst til å ha når du skal ut på noe spesielT, og har satt av god tid til å lage dem.

For slike krøller må du absolutt ha en stor krølltang, slik som de andre har nevnt.

Det er også veldig viktig å ha i en spray FØR du krøller håret, dette vil få krøllene til å forme seg mye lettere. Det kan du få kjøpt på Vita "LOREAL Hot Curls"

Her er "oppskriften":

1. Del håret inn i 2 eller 3 deler (kommer ann på tykkelsen på håret ditt)

2. Begynn med å krølle det underste håret. Ta ett lokk med hår, og spray på sprayen. Hold så krølltanga i hår roten og krøll håret ditt rundt. Hold i 15 sekunder

3. Du må aldri ta håret fra tuppene å krølle det oppover.

4. For hver gang du har laget en krølle må du spraye det med hold spray, dette vil få krøllene til å vare enda lengre.

5. Når du tar neste lokk ved siden av må du passe på at du ikke ruller håret i samme retning. For alle krøllene skal jo ikke bare gå en vei, viss du skjønner. Ta annenhver retning på krølltanga.

6. Så gjør du dette i alle lagene, og avslutter det med hårspray.

7. Pass på at du ikke tar krøllene alt for langt opp, litt ovenfor øreflippen er fint:)

Som sagt dette tar tid, men det er verdt det for det blir kjempe fint!:)

Håper det hjalp:)

Ja, jeg vet! Jeg er skikkelig nerd i alt dette hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne har jeg også men får IKKE store fine krøller :sjenert:

Mulig jeg gjør feil og ikke bruker riktige produkter.

Får bare slike små "harde" kjerringkrøller""

Krøller på nyvasket tørt hår....

Skrevet

Først vasker du håret, og tar store mengder med en god og sterk hårskum, deretter føner du det nesten helt tørt, Så bruker du en "føne krøllbørste" (jeg bruker BabylisPro ceramic puls) og lager sånne store finne lokker. spray med en sterk hårspray når du har håret i fønebørsten. Spay med masse hårspay for å holde alt på plass.

Litt trening må til, men blir veldig fint :) Kan jo også få en frisør til å vise deg hvordan.

Lykke til! :)

• 11 måneder senere...
Skrevet
Slike krøller tar litt lenger tid, så slike krøller er helst til å ha når du skal ut på noe spesielT, og har satt av god tid til å lage dem.

For slike krøller må du absolutt ha en stor krølltang, slik som de andre har nevnt.

Det er også veldig viktig å ha i en spray FØR du krøller håret, dette vil få krøllene til å forme seg mye lettere. Det kan du få kjøpt på Vita "LOREAL Hot Curls"

Her er "oppskriften":

1. Del håret inn i 2 eller 3 deler (kommer ann på tykkelsen på håret ditt)

2. Begynn med å krølle det underste håret. Ta ett lokk med hår, og spray på sprayen. Hold så krølltanga i hår roten og krøll håret ditt rundt. Hold i 15 sekunder

3. Du må aldri ta håret fra tuppene å krølle det oppover.

4. For hver gang du har laget en krølle må du spraye det med hold spray, dette vil få krøllene til å vare enda lengre.

5. Når du tar neste lokk ved siden av må du passe på at du ikke ruller håret i samme retning. For alle krøllene skal jo ikke bare gå en vei, viss du skjønner. Ta annenhver retning på krølltanga.

6. Så gjør du dette i alle lagene, og avslutter det med hårspray.

7. Pass på at du ikke tar krøllene alt for langt opp, litt ovenfor øreflippen er fint:)

Som sagt dette tar tid, men det er verdt det for det blir kjempe fint!:)

Håper det hjalp:)

Ja, jeg vet! Jeg er skikkelig nerd i alt dette hehe.

Det der var såååååå bra!!! Jeg lærte masse av det! TAKK<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...