Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rulle opp håret på store ruller.

Gjest Lanyah
Skrevet

Eller en kan ògså bruke mye skum med sterkt hold og "kneppe" opp håret. Etter litt trening får en det fint til, husk å spraye det etterpå! ;)

Skrevet
Eller en kan ògså bruke mye skum med sterkt hold og "kneppe" opp håret. Etter litt trening får en det fint til, husk å spraye det etterpå! ;)

"kneppe" opp? :sjenert:

Gjest Lanyah
Skrevet
"kneppe" opp?  :sjenert:

Ehhhm! Skal prøve å forklare, du tar tak i nederste del av håret og samler håret oppover inni håndflaten, samtiding som du knepper hendene sammen...! Skjønte du? :sjenert: Er elendig å forklare altså...

Skrevet

Ja...tror jeg skjønte hva du mente nå ;)

Skrevet

Men det går vel ikke hvis man har hår som ikke tar så lett "form"?! Jeg får det ihvertfall ikke til...

Jeg vil gjerne ha slike krøller, men får det ikke helt til. :forvirret:

Gjest Lanyah
Skrevet
Men det går vel ikke hvis man har hår som ikke tar så lett "form"?! Jeg får det ihvertfall ikke til...

Jeg vil gjerne ha slike krøller, men får det ikke helt til.  :forvirret:

Nei, ikke alltid håret vil de. Men en må huske å gjøre det når håret er halvvått! ;)

Sånne krøller som Paris hadde ser jeg er laget med krølltang...

Skrevet

OK. :) Jeg har en krølltang,men den lager så små krøller. Litt mer som dette. Det var slikt hår jeg fikk den gangen jeg tok permanent også, mens jeg egentlig ville hatt mer "lange" krøller alà Paris på bildet over.

Finnes det krølltang som lager større krøller?

Gjest Lanyah
Skrevet
OK. :)  Jeg har en krølltang,men den lager så små krøller. Litt mer som dette. Det var slikt hår jeg fikk den gangen jeg tok permanent også, mens jeg egentlig ville hatt mer "lange" krøller alà Paris på bildet over.

Finnes det krølltang som lager større krøller?

Jepp, det finnes. Er bare å lete. Vet at de er begynt å selge sånne sett med forskjellige "korker" som du kan velge å vrake i, som du fester på. Der vet jeg ligger en sånn en kan få sånne store krøller på den måten du vil ha.

Skrevet

tror du vil få bedre resultat med en bølgetang/trippeltang. Det blir løsere og mer naturlig da : )

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en super Philips krølltang som lager slike store Paris krøller. T`øyeblikk skal jeg finne link :)

Skrevet (endret)

Jeg har en hel pakke fra Babyliss som funker skikkelig bra. Du kan lage alle slags frisyrer og det tar ikke lang tid i det hele tatt. Jeg er nybegynner og fikk helt perfekt krøllet hår a la Christina Aguilera. Settet kostet 299 før jul, så kan hende det er tilbud fortsatt et sted.

Edit: For å se produktet må du skrolle lenger ned på siden til linken..

Endret av Rexina
Skrevet

Har lyst på kreppetang, finnes det? :sjenert:

Skrevet
Har lyst på kreppetang, finnes det?  :sjenert:

Du får med kreppetang i den pakka som jeg har lagt link til i alle fall + at det er med rettetang og 3 krølltanger. De lilla hodene som er på går det an å dra av så de blir helt vanlige krølltenger, uten kam utapå om du skjønner. I den pakka har man alt man trenger.

Skrevet
Har lyst på kreppetang, finnes det?  :sjenert:

Ja, jeg har en fra babyliss...Det er sånn som du kan veksle mellom kreppetang, bølgetang og flatetang (eller hva det heter...) :)

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg har en hel pakke fra Babyliss som funker skikkelig bra.

Jeg har tilsvarende pakke fra Philps. Veldig fornøyd!

Håret mitt er sånn som bare vil være rett uansett hva jeg gjør med det da, så jeg er fortsatt på leting etter noe fantastisk jeg kan ha i håret slik at krøllene holder seg. Har brukt skum en del, men synes det blir for stivt. Vet noen bare sprayer en og en lokk etter at den er krøllet, men det holder ikke her i gården. Noen som har funnet det perfekte produktet? :-D

Skrevet

Jeg bruker bare skum og spray fra L'oreal Style and Shine. Liker dette godt. Krøllene mine holdt seg like fine dagen etter uten at jeg trengte å gjøre noe mer med de :) Og du får en nydelig glans i håret . De koster 50 kr hver i matbutikken.

Da har jeg bare skum i mens håret ennå er vått, også føner jeg det før jeg tar en og en lokk som jeg krøller og så sprayer når den er ferdig, sånn fortsetter jeg i hele håret. Om noe hår er ekstra vanskelig å krølle, tar jeg bare litt mer skum i hårlokken før jeg krøller den.

• 2 uker senere...
Skrevet
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få noen krøller lignende disse?

http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/ar...ones_91480o.jpg

:)

Slike krøller får du veldig enkelt!

Her er hva du trenger å gjøre:

1. Bøy hodet frem, slik at håret henger ned mot golvet.

2. Ta så skum i håndkle tørt hår, å trykk håret oppover i hendene.

3. Så tar du en føner og føner håret mens du enda trykker håret oppover( ha forsatt hodet bøyd) Føn tørt.

3. Så til slutt sprayer du på med masse hårspray.

Det finnes også fønere med en rund kam på skaftet, den får du slike krøller av. Da trenger du ikke å bruke hendene og det går mye fortere:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...Y0AAAEOQuI03xiL

Håper du får det til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...