Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som kanskje kan hjelpe meg litt? Vi skal ha kodltbord til dåpen og jeg syntes det er vanskelig å beregne mengden med mat! Vi blir 40 stk, hvorav 5 er barn. Menyen er som følger:

Roastbiff m remulade

Karbonader m løk, 2,5 kg

Kyllingvinger+ lår, 2,5 kg vinger, 3,2 kg lår

Kjøttboller meksikansk saus

Potetsalat

Laks og eggerøre (hvor mange egg??)

Gresk salat

Brød- mange forskjellige typer, men hvor mange brød?

Kokt skinke

Pølser og lompe ca 70 pølser

Ketchup og sennep

Minipizza ca 30s tk

Lefseruller, snøfrisk, laks

Løk til roastbiff, pølser og karbiser

Surret løk

I tilegg kommer kaker og snack...

Vil dette holde? Hvor mange brød trenger vi? Hvor mye laks? og hvor mange egg bør jeg lae eggerøren av?

HÅper noen kan hjelpe meg litt...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

70 pølser høres MYE ut. Ungene spiser sikkert pølse, men langt fra alle voksne (om noen) tar seg en pølse når det er så mye annet godt på bordet.

Sørg i det minste for å legge i litt av gangen så du ikke står igjen med et lass kokte pølser som bare må kastes.

Om du legger i etterhvert som etterspørselen melder seg, kan du jo bare fryse det som ikke blir kokt.

Husk på at du ikke skal beregne en "full" prosjon av alle rettene til hver enkelt.

Det du har satt opp så langt ser ut til å holde i massevis!!!

Eggerøre hadde jeg laget av 15 egg kanskje.

Av brød hadde jeg gått for et baguetter (4-5 lange) + noe godt surdeigsbrød feks

• Liker 1
Gjest Fruktfat
Skrevet
Eggerøre hadde jeg laget av 15 egg kanskje.

oh, det vil jeg si er ALT for lite! jeg hadde folk (14 voksne) på koldtbord i jula, vi hadde MASSE mat, jeg lagde eggeøre av 18 egg og det gikk unna!

hos oss gikk det to hele brød, i tillegg til kjeks og tunnbrød.

så jeg ville nok beregnet minst 4 (5?) brød. det kan jo fryses ned.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg ville også lagd av mer enn 15 egg. Når vi lager det her hjemme til to eller tre, bruker jeg fort en 6-pakning. Man spiser vel mindre av hver ting i et koldtbord, men eggerøre går jo til ganske mye mat som røkt fisk og spekemat, så det kan gå endel...

Det er visst en mal for hvor mye mat man skal beregne til hver person (voksne), mener det er 450 gram, jeg, alt iberegnet. Mulig jeg tar helt feil, altså :sjenert:

Skrevet

Så fint å lese om noen som fortsatt vet å holde en ordentlig dåp.

Jeg hadde laget eggerøre av ca. 20 egg og når det gjelder pølser hadde jeg lagt i litt og litt etterhvert som de blir spist opp, å kan du fryse det som blir til overs. Jeg hadde bereget 2 hele brød pluss baguetter.

Skrevet

Ser ut som det er mer enn nok mat. Vi var 17 i dåpen og jeg bestilte 17 posjoner og det ble uhorvelig mye mat igjen. Jeg ba folk i 3 dager etter dåpen bare for å få spist opp alt. Kan meddele at vi bare hadde fire retter, et såkalt minikoldtbord.

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd!

Da gjør jeg litt som dere sier her, legger i noen pølser om ganger, og lager eggerøre av relativt mange egg! Jeg tror ingen skal gå sultne fra denne dåpen nei... ;)

Skrevet
Tusen takk for alle gode råd!

Da gjør jeg litt som dere sier her, legger i noen pølser om ganger, og lager eggerøre av relativt mange egg! Jeg tror ingen skal gå sultne fra denne dåpen nei... ;)

Sånn skal det låte :)

Gjest gjesta
Skrevet
70 pølser høres MYE ut. Ungene spiser sikkert pølse, men langt fra alle voksne (om noen) tar seg en pølse når det er så mye annet godt på bordet.

Sørg i det minste for å legge i litt av gangen så du ikke står igjen med et lass kokte pølser som bare må kastes.

Om du legger i etterhvert som etterspørselen melder seg, kan du jo bare fryse det som ikke blir kokt.

Er helt enig med at dette er for mye pølser. Tror neppe voksne velger pølser når det er så mye annet godt. Ungene spiser vel kanskje max 2 pølser hver. Noen av de velger kanskje karbonader.

Skrevet

Det er nok litt mye pølser ja, men nå skal det sies at vi har ekstremt og usedvanlig stor-pølse- spisende familier på begge sider! :ler: det går alltis masse pølser selvom det er annet å spise ved siden av... Pølser bare til barna går ikke her i gården!

...Men 70 er vel å ta i ja..... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...