Sunbird Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Hvordan gjør dere det med ringene? Vi har vært forlovet noen år nå, og har dermed ringer som har vært brukt en stund. Kjøper dere nye til bryllupet? Eller får dere pusset opp de "gamle" før bryllupet? Hva gjør dere i så fall med teksten inni, hvilken dato har dere der, forlovelses dato eller bryllupsdagen? Grubler på mye her jeg nå, så det hadde vært kjekt å høre litt om hvordan dere andre gjør det.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 her var det bae jeg som hadde forlovelsesring, så vi kjøpte så klart nye like ringer til begge. Men det hadde vi nok gjort uansett
Gummi Tarzan Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Vi kjøpte forlovelsesringer/gifteringer når vi forlovet oss (okt 06) og bruker disse fram til mai 07. Da har vi tenkt å levere dem inn igjen for å få dem pusset og inngravert med navn og bryllupsdato. Så tar vi de på oss igjen på bryllupsdagen 9. juni 07. Synes dette er en bra løsning :-)
Gjest Shayla Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Så lenge dere begge har forlovelses ringer og liker disse. Syns jeg der er koselig å bruke disse som gifteringer. Så kan du gravere begge datoene i ringen. Mannen din kommer jo uansett bare til å bruke en ring, så om dere kjøper nye vil forlovelsesringen bare bli liggende... Syns det er litt leit jeg da.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Vi "pusser" opp våre ringer. Har forlovelsesdatoen der og graverer da inn ny dato. Skal også sette inn en liten diamant i min ring.
Gjest Scaphoid Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Siden jeg er skap-australier så var det kun jeg som fikk ring når vi forlovet oss, diamantring på venstrehånd. Kommer til å kjøpe like ringer til begge til bryllupet, disse vil vi ha på høyrehånd.
Malama Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Vi skal bruke forlovelsesringene (som er glatte gullringer, like for oss begge) også når vi gifter oss. I utgangspunktet tenkte vi å kanskje gravere inn bryllupsdatoen også, men det er det ikke plass til i min ring, slik det er gravert nå. I så fall må vi "slette" graveringen, og så må de bruke mindre skrift og få plass til det. (det skal for all del være mulig, de trengte jo ikke bruke ~ i datoen, det var ikke det vi oppga at de skulle skrive, men de valgte å gjøre det. Greit det, men det tar plass...) Men vi forlovet oss jo altså 1 år (og 2 dager) før vi gifter oss, så dette er jo ikke "gamle" ringer da.
Doratheexplorer Skrevet 5. januar 2007 #8 Skrevet 5. januar 2007 Vi "pusser" opp våre ringer. Har forlovelsesdatoen der og graverer da inn ny dato. Skal også sette inn en liten diamant i min ring. ← Vet du hva det vil koste å sette inn en liten diamant? Jeg hadde også tenkt på det, vi har helt glatte ringer
Sunbird Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2007 Takk for svar, ser det er flere som tenker litt som meg. Tror nok det blir slik at vi leverer inn ringene våre til en liten shining, får høre med sambo om hva som skal stå inne i dem. Noen som vet hva det koster å pusse opp ringene? Våre er nesten helt glatte,kun ett lite mønster langs kanten ytterst.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #10 Skrevet 5. januar 2007 Vet du hva det vil koste å sette inn en liten diamant? Jeg hadde også tenkt på det, vi har helt glatte ringer ← Mener min vennine sa hun betalte 600 for det. Det var en veldig liten diamant da, de har veldig smale ringer.
Doratheexplorer Skrevet 5. januar 2007 #11 Skrevet 5. januar 2007 Mener min vennine sa hun betalte 600 for det. Det var en veldig liten diamant da, de har veldig smale ringer. ← Det var jo ikke så ille pris da, må nok regne med å betale litt mer siden vi har brede ringer
Arkana Skrevet 5. januar 2007 #12 Skrevet 5. januar 2007 Vi kjøpte ringer til oss begge da vi forlovet oss for 5 år siden (gifter oss i sommer) og planla allerede da at vi skulle bruke den som gifteringer også. Derfor valgte vi ringer vi begge syntes passet som begge deler. Ringene våre I tillegg fikk vi gravert inn "Din elskede navn" og lot det stå tomt slik at vi nå før bryllupet kan få gravert inn bryllupsdato (ser ingen grunn til å ha gravert forlovelsesdato, den blir ganske ubetydelig når vi gifter oss) og pusset ringene litt.
orakel Skrevet 5. januar 2007 #13 Skrevet 5. januar 2007 (endret) Vi kjøpte 3 ringer etter at vi forlovet oss: kombinert forlovelses/giftering til han da han kun vil ha 1 ring, og 1 forlovelsesring + 1 giftering til meg. Vi har inngravert likelydende tekst i hans ring og min forlovelsesring samt forlovelsesdato. Vi kommer til å inngravere bryllupsdato i både min giftering og hans kombiring. Det er plass til alt inne i ringen hans Eventuelt inngraverer vi i tillegg noe mer tekst i gifteringen min. Endret 5. januar 2007 av orakel
Sunbird Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. januar 2007 Er det noen som vet hva det koster å få ringene pusset da?
Gjest Scaphoid Skrevet 5. januar 2007 #15 Skrevet 5. januar 2007 Er det noen som vet hva det koster å få ringene pusset da? ← Pusset opp en hvit gullring, samt at de renset diamanten og sjekket at den satt. Det kostet 250 kr nå i høst.
Sunbird Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2007 hørtes ut som en grei pris det da, var redd det var mye dyrere jeg. Da får jeg vel ta turen innom gullsmeden neste gang jeg er på by tur.
MarianneHR Skrevet 5. januar 2007 #17 Skrevet 5. januar 2007 Vi har kun forlovelsesdatoen i våre ringer. Bruker de samme nå som gifteringer. Tenkte først at vi skulle få gravert inn bryllupsdatoen i ringene, men det er ikke plass i min, så det droppet vi. Mannen fikk lommeur i sølv til bunaden sin i morgengave, på den er det gravert inn bryllupsdatoen. Jeg fikk en alliansering, og vi har tenkt til å gravere inn bryllupsdatoen i den også.
Betsy Skrevet 5. januar 2007 #18 Skrevet 5. januar 2007 Vi skal begge ha forlovelsesringer som vi bruker som gifteringer (har ikke kjøpt enda). Skal ha en diamant i ringen under forlovelsestiden, og putter i to nye diamanter når vi gifter oss.
Brura2007 Skrevet 6. januar 2007 #19 Skrevet 6. januar 2007 Vi har kun en ring, og skal pusse ringene rett før bryllupet. Vi graverte ringene rett etter at vi forlovet oss, og dermed tok vi datoen vi forlovet oss. Bryllupsdatoen kommer vi til å huske uansett
linky Skrevet 6. januar 2007 #20 Skrevet 6. januar 2007 Vi "pusset" opp forlovelsesringene våre, der sto jo din...og forlovelsesdatoen, men fikk plass til gift og dato bak der igjen. så vi har alt samlet i en ring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå