treningsjenta Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 er sååå lei av den samme gamle stygge tapeten.. så nå klør det i fingra! jeg er hjemme alene i helgen, og lyst til å gjøre om og gjøre noe.... vel jeg har sånn vanlig tapet med mønster, men mønsteret er ikke dypere eller noe slikt, det går i ett. og ikke kan jeg legge ny tapet så jeg tenkte å prøve å male rett på. prøver så klart på en flekk bak døra eller noe.... men er det noen som har erfaring med dette?
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Hvis du ikke kan legge ny tapet oppå så kan du heller ikke male vel ...?
Gjest Tweek Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Jeg hadde tapet på mitt gamle rom før, det var litt ruglete og sikk-sakk men med 2 strøl maling funka det fint
Gjest bada Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 Det går sikkert helt fint. Du får nok ikke "perfekt" resultat, men mye bedre enn før hvis tapetet har stygt mønster.
Gjest -eline- Skrevet 5. januar 2007 #5 Skrevet 5. januar 2007 Eneste minus (kommer selvsagt an på hvilken type tapet det er) er at det kan være et rent h***ete å få av tapeten igjen senere. Vi holder på å pusse opp en leilighet hvor noen har malt utenpå papirtapet (eller noe lignende) og den satt omtrent som støpt på veggen, heldigvis var dette bare på to vegger, men vi brukte vel mer tid på de to veggene enn på resten av leiligheta.
Hobgoblin Skrevet 5. januar 2007 #6 Skrevet 5. januar 2007 Vi holder på å male strukturtapet nå, og det ser ut til å gå bra, men trenger 2 (eller 3) strøk. Vi har også revet en vegg med samme tapet på, og jeg kan bekrefte at malt strukturtapet sitter bom fast... Skulle vi fjernet tapetet (som vi har mest lyst til), måtte vi nok revet alle veggene og bygget nye... Lykke til med malingen!
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2007 #7 Skrevet 5. januar 2007 Jeg har malt på en tapet med mønster i. Nå sparklet jeg noen hull og der ble det helt glatt. Resten av veggene har litt struktur. Noen steder boblet det seg litt. Det vil si at tapen løsnet fra underlaget. Ikke store greiene da. Jeg er iallfall fornøyd. Det var en nødløsning og veggene ble mye bedre enn før. Jeg ser ikke de småtingene som er der. Husblind, vet du
treningsjenta Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2007 gjett om dette skal testes ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå