Russino Skrevet 5. januar 2007 #1 Skrevet 5. januar 2007 Hei! Hvis noen har meldt et annet menneske til politiet, og hele anmeldelsen kun er basert på løgner. Hva kan man da gjøre? Kan man f.eks motanmelde? Kan man anmelde for falsk forklaring, falsk anmeldelse eller hva? Hvor alvorlig er det egentlig å anmelde noen for noe som ikke er sant?
talin Skrevet 5. januar 2007 #2 Skrevet 5. januar 2007 Hva kan man da gjøre? Hvor alvorlig er det egentlig å anmelde noen for noe som ikke er sant? Sørg for at Politiet oppdager at det er en falsk anmeldelse. Falsk anmeldelse er en alvorlig sak så jeg tror nok at Politiet kommer til å gjøre sitt imot anmelder.
Yme Skrevet 5. januar 2007 #3 Skrevet 5. januar 2007 Haha! Det kommer sikkert ikke til å skje noesomhelst. Polti er så elendige uansett
Gjest Sativa Skrevet 5. januar 2007 #4 Skrevet 5. januar 2007 All juging til snut er straffbart. Dvs, falsk forklaring, falsk anmeldelse osv. Den som gjør slikt får straff i form av betinget fensel, samfunnstjeneste osv.
Russino Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2007 All juging til snut er straffbart. Dvs, falsk forklaring, falsk anmeldelse osv. Den som gjør slikt får straff i form av betinget fensel, samfunnstjeneste osv. ← Er du helt sikker på det, eller er det noe du bare antar/tror/regner med?
Laina Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er rimelig sikker på at politiet forfølger saker dersom det helt klart er falske anmeldelser. Men ikke dersom saker henlegges bare pga at det er ord mot ord... Men reelle falske anmeldelser blir slått hardt ned på etter hva jeg har forstått. Og det skulle bare mangle. Det er fullt mulig å anmelde vedkommende til politiet for falsk anmeldelse. Men om det har noe for seg er usikkert. Det skal beviser til for å få noen dømt. Ihvertfall veldig sterke indisier.
ashera Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Her er et pressoppslag om en slik sak - så svaret er ja på det TS spør om. Om det er påtalemyndigheten som på eget initiativ tar opp slike sake, eller om du må anmelde selv er jeg usikker på. I fengsel for falsk anmeldelse.
SW20 Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Er du helt sikker på det, eller er det noe du bare antar/tror/regner med? ← Det som sies er sant. Det er alvorlig å anmelde et annet menneske for noe du vet han/hun ikke har gjort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå