Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest piropa
Skrevet

Må fjerne acryl-neglene mine raskest mulig, har hatt dem på altfor lenge og ser skikkelig stygt ut! Her jeg bor har vi dessverre ingen profesjonelle som driver med negl-design osv, men har hørt at de også kan fjernes med aceton.

Hvor får jeg kjøpt dette?? Og brukes aceton til mer enn bare fjerning av støpte negler?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert bruke en neglelakkfjerner som inneholder aceton, det får du i en vanlig dagligvareforretning. Ren aceton får du kanskje i en malebutikk eller jernvarehandel?

Eller kanskje på apoteket?

Gjest gjesta
Skrevet

Man får det på apoteket, men som sagt, det funker nok med vanlig neglelakkfjerner med aceton også.

Gjest piropa
Skrevet

takk skal dere ha :) men hvordan gjør jeg det..? har lest på nettet at en skal sitte med neglene oppi aceton, vil det si å ha aceton i en skål og holde fingertuppene nedi til de løsner??

Skrevet

Du må sitte ganske lenge for og fjerne de med aceton, jeg hadde heller prøvd og filt de av, det er hvertfall det jeg pleier og gjøre.. :)

Skrevet

Har ikke prøvd selv, men jeg tror du kan gjøre det slik.

Skrevet

Det stemmer det at du må sitte medfingrene i en skål med aceton til de løser seg opp..

Skrevet
takk skal dere ha :) men hvordan gjør jeg det..? har lest på nettet at en skal sitte med neglene oppi aceton, vil det si å ha aceton i en skål og holde fingertuppene nedi til de løsner??

Sitt lenge og bruk gjerne en pinne til å skrape de av etterhvert :) Lykke til. Ville gjort dette i en neglesalong.

Skrevet

Hallo :-)

Er negledesigner, og har faktisk oppskriften :) På apoteket får du kjøpt aceton som er beregnet for bruk på huden, og denne anbefales. Neglelakkfjerner er oftest for svak, og da vil du kunne bli sittende leeenge....

Hvis du har en fil (helst grov), er det beste å file bort mest mulig av akrylen, men ikke helt ned til din egen negl. Denne vil kunne bli skadet hvis du begynner å file for mye på den.... Fyll aceton i en liten bolle, og stikk neglene nedi. Du vil måtte sitten en god stund, men etterhvert som det løses opp, kan du, for å få det til å gå fortere, file forsiktig men BARE på akrylen.

Dette er den absolutt beste måten å fjerne akrylnegler. IKKE begynn å fjern de ved hjelp av forskjellige redskaper, da skader du bare din egen negl!!!

Lykke til :)

Gjest Phenomena
Skrevet (endret)

Og bare for å nevne det, IKKE røyk i nærheten av aceon, som er ekstremt brannfarlig.

Hold hendene nedi bollen med aceton (kun så mye aceton til at det dekker neglene) og rør på de minst mulig, ikke ta hendene ut av bollen igjen før løsneglene har løsnet, men hold de nedi og evt skrap med en pinne som nevnt over her.

Tar ca førti minutter før neglene har løsnet såpass at det er lett å skrape de av.

Endret av Phenomena
Gjest Fruktfat
Skrevet
Må fjerne acryl-neglene mine raskest mulig, har hatt dem på altfor lenge og ser skikkelig stygt ut! Her jeg bor har vi dessverre ingen profesjonelle som driver med negl-design osv, men har hørt at de også kan fjernes med aceton.

Hvor får jeg kjøpt dette?? Og brukes aceton til mer enn bare fjerning av støpte negler?

Takk :)

det har jeg prøvd, og det gikk ikke. jeg fikk det ihvertfall ikke til! så jeg måtte bryte litt, gitt...

Gjest Tanita
Skrevet

Eller, du kan ta bomullspads, og dynke i aceton og rulle rundt hver negl og ha på aluminiumsfolie utenpå slik at de holder seg på plass og får virke. Så trenger du ikke sitte i ro så lenge. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...