Gå til innhold

Klamydia?!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym- nå

Hjelp hjelp hjelp!

Har fått vite at en tidligere partners partner har klamydia, og ble anbefalt å teste meg... :(

Er det noen som vet hvordan testen foregår, og hvor lang tid det er før man får resultatet? Har ikke noen symptomer, og er en stund siden. Han testet negativt, og dersom jeg er negativ- bør jeg likelvel be kjæresten min om å teste seg? (Vi var ikke sammen på det tidspunktet, så det er ikke snakk om noe utroskap her, bare så det er sagt!)

Håper på svar fra noen, for er litt engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørg for at både du selv og kjæresten din får utført en test så snart som mulig hvis du er i nærheten av å kunne tro at det er en mulighet for at du er smittet! Problemet med klamydia er nettopp at den ikke gir noen symptomer.

Testen utføres ved at legen henter ut skjedesekret med en vattpinne og sender dette til analyse. Svaret får du vanligvis etter et par dager.

Jeg vet hva jeg snakker om siden jeg fikk egglederbennelse som en følge av klamydia på 80-tallet før dette var en kjent problemstilling for oss vanlige dødelige (Utro kjæreste :evil: ). Resultatet er at jeg nå har en tett eggleder og sannsynligvis vil slite mer enn det som er vanlig med å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Ikke alle får symptomer av Klamydia, nei, men noen gjør det.

Hvis det viser seg at du har symptomer på Klamydia, vil du få 2 antibiotikatabletter, og beskjed om å holde deg unna samleie i en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Haukeland sykehus-Bergen og Olafia klinikken-Oslo har egen avdeling for kjønnssykdommer, der er både legeus. og behandling gratis, og evt. medisin. På Haukeland har de åpen polikli., dvs. du trenger ikke bestille time, kan stille direkte opp dit uten timeavtale.

Går du til dsin fastlege så skal du heller ikke betale, da undersøkelse med tanke på en seksuell overførbar sykdom SKAL være gratis (ikke alle allmennleger er obs. på dette).

Eller du kan også gå på en helsestasjon for ungdom dersom du kommer innenfor den aldersgrensen (opp til 24 år)

Resultatet tar ca 1 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var i samme situasjon som deg, min kjærestes eks hadde testet positivt, og da måtte vi også teste, og det viste seg at vi begge var smittet, uten symptomer. Vi leverte bare inn urinprøve, og fikk to tabletter. Ble skikkelig kvalm og uvel av kuren, men det gikk over i løpet av et par timer. Det er viktig å ta en etterkontroll 4-6 uker senere for å se til at alt er som det skal være, det holder å levere urinprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...