Gå til innhold

Trender...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endelig skal vi pusse opp :klappe:

Men jeg er så usikker på fargevalg og type treslag på møbler... Vi har eikeparkett og veggene blir lyse. Og vi har enkelte møbler i kirsebær. Kirsebær er jeg forøvrig lei av:( De har vi ikke hatt i så mange år, og derfor vil jeg ikke gå i samme fella igjen å velge noe som går fort av moten.

Skal jeg gå for brun/ beige sofa eller grå? Eller en knallfarge?

Og vedr. treslag... skal jeg få ut kirsebær-spisestuen og kjøpe noe nytt?

Skjønner at dette er veldig individuelt, dette med smak og stil. Men hva blir trendene i år??? Haster å få noen inputs... det er januarsalg ;)

Er takknemlig for svar:)

Endret av Dingo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått med meg at det går mot mørkere treslag, ( Nesten sort ) og at det blir mere farger.

Så da blir det vel grå eller en knallfarge på sofaen ? ;)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke valgt en sofa i en eller annen knallfarge, hadde nok blitt drittlei hele sofaen etter kort tid. Kjøpte ny sofa for ett år siden, og valgte da en lys beige med eikeben som kan kombineres med det meste. Kvikker heller opp med puter og annet tilbehør.

Når det gjelder treslag så er det jo mye eik ute i butikkene for tida. Og en del valnøtt. Vi har valgt ny spisestue i heltre eik, men det er fordi vi alltid har likt eik og tilfeldigvis endelig har plass til spisestue. Eik er dessuten hverken for lyst eller for mørkt, og jeg tror ikke vi blir så fort lei av det. Har ellers en mix av forskjellige møbler. Vil ikke ha alt i samme serie.

Skrevet

Eik, lønn og bøk er alle relativt nøytrale og tåler det meste av farger ved siden av seg. (Styr dog unna bøkelaminat, det ser ofte rosaaktig ut etter hvert.) Bjørk og kirsebær er mer krevende slik sett, i hver sin retning. Valnøtt og merbau er mørke, men ganske klassiske, selv om man nok kan bli lei av veldig mørkt tre. Valnøtt er jo også ganske nøytral, men kan bli litt "spraglete" med en del fargeforskjeller.

Jeg ville gått for eik eller bøk, men det er jo en smakssak. :)

Enig med Katta i at det nok er lurt å tone ned de dyre/store møblene litt fargemessig, og heller sprite opp med tilbehøret.

Og ja (siden du spør), kast ut kirsebærspisestuen. :Nikke:

Skrevet

Så i år er det mørke/sorte treslag som er in? Da får man vel svingt støvkluten flittig.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har en sofa i brunbeige. Ikke mørk og ikke lys. Den har jeg hatt i mange år.

Er fortsatt fornøyd. Den passer til både fargede vegger og mer nøytrale.

Skrevet (endret)

Jeg har denne beige sofaen og teppet og mørke treslag på møblene mine. har vitrine og hylle fra Markørserien til Ikea (brunsort) ogTvbenk også i brunsort fra Ikea. Ellers mørkbrun spisestue og en mørkbrun kurvkommode. De fra ikea er noe mørkere enn de andre møblene men det gjør ingenting da de mørkebrune skinnstolene

til spisestua tar det opp igjen :) Og dette salongbordet uten de bøylene under (fysj). Litt forskjellige brunfarger, men det står slik til at det ikke gjør noe, faktisk er ganske fint. For tiden har jeg tilbehør (telysholdere, sofaputer, pledd o.l. i mørkebrunt, rødt og hvitt. Har hvite vegger og gardiner. Jeg trives veldig godt! Eikeparkett på gulvet. Og noen hvite orkideer. Elsker orkideer og synes det er topp pynt!

ja, jeg kjeder meg nå! hehehe

Endret av kitekatt
Skrevet

Takk for svar:) Tror jeg ender på sort skinnsofa alla den Kitekatt har... Den var kjempelekker i lyst, men tviler den holder seg pen lenge her i huset ( har to småtroll). Ang. spisemøblene så tror jeg at jeg skal bevare dem, enn så lenge, og heller trekke setene om til sort. Og så skal jeg kjøpe nye tepper...

Kom gjerne med flere tips, alltid hyggelig med tilbakemeldinger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...