Gå til innhold

Forlovelsesring...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud snakk om å være overfladiske....eller kanskje de er litt selvironiske? Vanskelig å vite når man hopper inn i ukjente forum. Det kan jo ha vært en intern spøk liksom....

Gjest Scaphoid
Skrevet (endret)

Sikkert litt ironi også, men "size does matter" der.

De følger ganske slavisk tre månders lønnings regelen der nede, leste i en avis dere nede før jul at gjennomsnitt størrelsen på steinene hadde gått opp fra 0.5 ct til 1.0 ct de 10 siste årene :sjokkert:

Måtte uansett bare le når noen er så overfladiske at de lager en egen tråd hvor man sammenligner stein størrelse :legrine:

Legger ved en link med bilder av typiske forlovelsesringer, ganske "amrikanske"....

http://www.diamondworld.com.au/jewellery/p...rincess_cut.php

Endret av Scaphoid
Gjest -eline-
Skrevet
Sikkert litt ironi også, men "size does matter" der.

De følger ganske slavisk tre månders lønnings regelen der nede, leste i en avis dere nede før jul at gjennomsnitt størrelsen på steinene hadde gått opp fra 0.5 ct til 1.0 ct de 10 siste årene  :sjokkert:

3 månedslønninger??!! Wow! :overrasket: Det er mye penger det! Du kan få et flott bryllup for 3 månedslønninger! ;) ...så det var noen som sa noe om at "folk er bare misunnelig, de ville aldri sagt nei til en slik ring", jeg tror jeg hadde blitt dritsur på sambo om han hadde kommet hjem med en ring til 60-70k, for det første hadde vi ikke hatt råd til det, for det andre det er ABSOLUTT ikke meg og jeg ville blitt skuffa om han ikke kjente meg godt nok til å vite det, og for det tredje jeg aldri tordt å bruke den... :ler:

Skrevet

For 3 månedslønner hadde jeg fått en enorm diamant :ler: Med tanke på at forlovelsesring gjerne er noe man skal gå med mesteparten av tiden tror jeg ikke jeg hadde turt å gå rundt med en River VVSII på 3 carat til dagen, det er helt sikkert.

Det som forbauset meg i den tråden var kvaliteten på diamantene slik de beskriver dem. Her er det snakk om absolutt topp kvalitet. Hos norske gullsmed regnes TW-VS som veldig god kvalitet og W-SI er helt akseptabelt. Tydeligvis ikke i australia nei. De plukker altså først ut steinene og så velger de innfatning virker det som.

En annen ting er at flere av dem har 3 ringer; forlovelsesring, eternityband og wedder, ser jeg dem beskrevet som. Det har jeg aldri hørt om før.

Gjest nimbus
Skrevet

haha, jeg skulle ønske norske gutter var like dumme, kunne godt tenkt meg en ca 1,5 karat toppkvalitets diamant, jeg! :sjarmor: hadde lett gått med den!

Synes det er utrolig mye dårlig i Norge, små stygge steiner. Hadde jeg fått noe under 0,5 karat hadde jeg blitt skikkelig skuffet. Derfor valgte jeg ring uten diamant -siden kjæresten bare lo av meg når jeg hintet om at en karat eller så var ganske passe størrelse.

Skrevet (endret)
En annen ting er at flere av dem har 3 ringer; forlovelsesring, eternityband og wedder, ser jeg dem beskrevet som. Det har jeg aldri hørt om før.

En venninne av meg har en slik, det er tre ringer som går i hverandre på en måte. Med hver sin sten. De kan bæres sammen eller alene. Hun fikk nr 1 som vennskap/kjæreste, nr 2 som forlovelse og nr 3 skulle være for bryllup.(noe det ikke ble noe av, men hun fikk ringen av sin australske kjæreste allikevel)

Slik som hennes kjæreste gjorde det, så kjøpte han nr 1 og la av nr 2 og nr 3 til senere. Og her skulle det brukes penger ja, det med 3 mnd lønninger stemmer i Australia slik jeg har forstått det.

Ellers så sier jeg til denne tråden om størrelse på stenene deres: OH MY GOD! :ler:

De skulle sett min ring, med to mini diamanter. De hadde sikkert dånet :hoho:

Endret av Jerle
Gjest Scaphoid
Skrevet
haha, jeg skulle ønske norske gutter var like dumme,

:ler:

Eller norske jenter like overfladiske, synes det er tragisk at noen låner penger for å kjøpe forlovelsesring...

Men en vennine av meg hadde et litt godt poeng når hun forsvarte sin 1 ct platinum ring (hvitt gull er ikke godt nok må vite ;) ). En bruker jo tross alt ringen hver dag resten av livet, mens kjolen som de fleste er villige til å bruke utallige tusen på kun brukes noen få timer.

En litt mer jordnær holding til forlovelsesringer er nok mer min stil.

Skrevet

Det høres jo veldig skinnende og flott ut med alle disse steinene, men hvordan i all verden tør de å bruke slike ringer til daglig? Om min kjære hadde brukt tre måneders lønn for å kjøpe ring til meg hadde jeg for det første drept ham langsomt, for deretter å plassert ringen i bankboks ( eller solgt den.....).... :ler:

Gjest Scaphoid
Skrevet (endret)

...

Endret av Scaphoid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...