Gå til innhold

West highland white terrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har en, eller vet mye om westien? Jeg har falt for denne rasen, men vet for lite om den til å vite om den passer for meg... Skjønne er de i hvert fall :)

Skrevet

Min tante hadde et par westier da jeg vokste opp. Jeg synes det er herlige hunder. De er krevende i den forstand at de har et stridig gemytt, og det krever ganske mye mer å få dem lydige enn f.eks en schäfer eller en border collie. Dette gjelder forsåvidt terriere generelt.

Men, ja, de bjeffet når det kom folk, det gjorde de. Men jeg syntes de var herlige hunder, jeg, da.

Ja, det blir også litt pelsstell siden de ikke røyter noe særlig - man må nappe pelsen et par ganger i året.

Skrevet

Vær veldig obs hvis du skal kjøpe denne rasen, de har forferdelig mye hudproblemer. En jeg snakket med hadde en hund som ikke kunne gå på plenen, den var allergisk mot gress!

Ta kontakt med Westie-klubben, de kan sikkert gi deg råd om hvor du har størst mulighet for å få kjøpt en frisk valp. Som med andre terriere er det pelsstell, kanskje enda litt mer enn med de andre rasene, de er tross alt hvite. Og de røyter som alle andre hunder, men dette kan forebygges ved å nappe dem, da fjerner du de hårene som er gamle. De bjeffer ikke så mye, det er helt avhengig av hundens personlighet. Sjarmerende små hunder med masse personlighet.

Selv ga jeg opp prosjektet, og kjøpte en annen rase. Men jeg har fortsatt lyst på en Westie. Så kanskje en annen gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...