Gå til innhold

Det klikker snart for meg!

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Siden før nyttår har jeg hostet til jeg har spydd, så har jeg hostet mer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ikke sover jeg skikkelig, for jeg våkner av at jeg hoster, og ikke orker jeg mer om dagen heller.

Er det noen som kan hjelpe meg med et råd? Det har vært sånn etter at jeg var forkjølet i julen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blanca
Skrevet

Har du prøvd Noskapin? Det er hostedempende som fåes reseptfritt på apotek. Om du har prøvd det, og det ikke hjelper, bør du kanskje bestille en legetime for å få resept på f.eks Cosylan.

Skrevet
Har du prøvd Noskapin? Det er hostedempende som fåes reseptfritt på apotek. Om du har prøvd det, og det ikke hjelper, bør du kanskje bestille en legetime for å få resept på f.eks Cosylan.

Husk bare at Noskapin kun skal brukes ved tørrhoste. Men det hjelper veldig, om det er tørrhoste du har :)

Gjest gjesta
Skrevet

Legen min skriver ikke ut cosylan, og Noskapin hjalp ikke.

Gjest gjesta
Skrevet
Cognac!!

:ler: Om jeg hadde det i huset skulle jeg prøvd. Men det har jeg ikke.

Skrevet

Det høres ut som om du trenger resept på skikkelig hostesaft.

Jeg synes du skal ringe legen i morgen.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg får bare møte opp i moren tidlig og grine meg til å komme inn. Jeg er helt desperat nå. Kan ikke gå hele helgen også uten å sove ordentlig.

Gjest Fruktfat
Skrevet

sambo har akkurat vært hos legen pga det, han har brukt cosylan før, men det hjelper ikke. nå fikk han penicillin (luftveisinfeksjon) og solvipect (den er også reseptfri og slimløsende).

Skrevet
Jeg får bare møte opp i moren tidlig og grine meg til å komme inn. Jeg er helt desperat nå. Kan ikke gå hele helgen også uten å sove ordentlig.

Gjør det, ellers så kan det hende det holder med at du ringer og snakker med legesekretæren og evt får en telefonkonsultasjon om de ikke har ledig time til deg. :klem:

Skrevet
:ler: Om jeg hadde det i huset skulle jeg prøvd. Men det har jeg ikke.

Så dra til polet kvinne :ler:

Nei, skal være seriøs, tørrhoste er forferdelig smertefullt. Du må til lege og få noe som er reseptbelagt.

Gjest gjesta
Skrevet
Gjør det, ellers så kan det hende det holder med at du ringer og snakker med legesekretæren og evt får en telefonkonsultasjon om de ikke har ledig time til deg. :klem:

Det holdt ikke med noen telefonkonsultasjon fikk jeg beskjed om. Legen skriver ikke ut uten at jeg er der.

Skrevet

Du burde nok ta en tur til legen ja...kan jo være at du har fått en form for luftveisinfeksjon så du må ha antibiotika :) Er mye sånt som går nå.

Lykke til ;) Skal til legen selv imorgen.

Gjest hosteline
Skrevet

Jeg holdt også på å hoste meg i hjel, til slutt måtte jeg ta en tur til legen og det viste seg at hosten hadde blitt til bronkitt. Fikk cosylan på resept, intet annet, og det ga seg med tiden.

Jeg har tørrhoste nå også, men den har ikke utviklet seg til noe mere heldigvis. Jeg kan godt sitte uten å hoste helt til telefonen ringer, da slår den til den infernalske hosten.

Kom deg til legen, true han med å sette deg på han så blir det nok skikkelig hostesaft på deg. Eller spør om du kan få sove hos legen din :sjarmor: da blir det nok resept på deg rimelig fort tenker jeg.

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg holdt også på å hoste meg i hjel, til slutt måtte jeg ta en tur til legen og det viste seg at hosten hadde blitt til bronkitt. Fikk cosylan på resept, intet annet, og det ga seg med tiden.

Jeg har tørrhoste nå også, men den har ikke utviklet seg til noe mere heldigvis. Jeg kan godt sitte uten å hoste helt til telefonen ringer, da slår den til den infernalske hosten.

Kom deg til legen, true han med å sette deg på han så blir det nok skikkelig hostesaft på deg. Eller spør om du kan få sove hos legen din  :sjarmor:  da blir det nok resept på deg rimelig fort tenker jeg.

Ja er det ikke typisk? :forvirret:

Jeg fikk cosylan likevel. Heldgvis. Og noe annet slimoppløsende. Så nå får vi se om det blir bedre.

Skrevet

Det går veldig mye kikhoste for tiden. Håper legen sjekket deg for det...

Her i huset har alle hatt kikhoste den siste tiden, både voksne og barn, vaksinerte og uvaksinerte!

Skrevet
Det går veldig mye kikhoste for tiden.  Håper legen sjekket deg for det...

Her i huset har alle hatt kikhoste den siste tiden, både voksne og barn, vaksinerte og uvaksinerte!

Hvis det er tørrhoste, er det hvertfall ikke kikhoste, for da hoster man opp slim så det holder.

Det skal forøvrig mye til før legen tar kikhosteprøven, for det er visstnok en kostbar og komplisert prøve å ta. Jeg fikk ta min prøve først etter at min kollega hadde fått positivt svar på sin. Veldig dumt egentlig, for hvis man ikke får pencilinkuren innen 3 uker, har den ikke noen effekt.

Skrevet
Hvis det er tørrhoste, er det hvertfall ikke kikhoste, for da hoster man opp slim så det holder.

Mannen hadde "tørrhoste" i to-tre uker før slimhosten begynte, og han fikk konstantert kikhoste...

Gjest gjesta
Skrevet
Det går veldig mye kikhoste for tiden.  Håper legen sjekket deg for det...

Takker for tipset. Men om jeg ikke fikk kikhoste for to år siden da datteren min hadde det, tror jeg aldri at jeg får det. Vi gikk oppi hverandre dag og natt.

For øvrig er jeg mye bedre i dag. Helt uten medisiner. Er det ikke typisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...